Runā Rīga

Aktualizēs krīzes telefona kā sociālā pakalpojuma nozīmīgumu

Jauns.lv

Aprit 15 gadi, kopš Rīgas pašvaldības sadarbības partneris – biedrība „Skalbes” sniedz iedzīvotājiem krīzes tālruņa pakalpojumu, Kasjauns.lv informēja Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļā.

Aktualizēs krīzes telefona kā sociālā pakalpojuma ...

Lai izvērtētu sasniegto šajos gados un iezīmētu tālākās darbības perspektīvas, ceturtdien, 19. aprīlī plkst. 15.00 Rīgas domes sēžu zālē norisināsies svinīgs pasākums.

Pasākumā piedalīsies biedrības „Skalbes”, Latvijas Universitātes un Rīgas domes pārstāvji. Tiks runāts par krīzes telefonu kā iedzīvotājiem nozīmīgu sociālo pakalpojumu, ko nodrošina nevalstiskais sektors, par šā pakalpojuma lomu garīgās veselības aprūpē un daudziem citiem jautājumiem.

Krīzes tālruņi 67222922 (Lattelecom) un 27722292 (Bite) ir vienīgie diennakts palīdzības tālruņi pieaugušajiem un kopš 1997.gada tie snieguši palīdzību vairāk nekā 25 600 gadījumos.

2011.gadā kopumā sniegtas 6510 konsultācijas, t.sk., 5649 konsultācijas krīzes situācijās un 861 informatīvā konsultācija. Krīzes situācijā pēc palīdzības vērsušies 5588 pieaugušie un 61 bērns. Pārsvarā minētas tādas problēmas, kā vientulība, psihiska saslimšana, attiecības ar partneri, bērniem, citiem cilvēkiem, atkarības problēmas, emocionāla vardarbība, pašnāvības domas u.c.

Visu krīzes tālruņa darbības laiku nozīmīgu ieguldījumu tā nodrošināšanā ir snieguši brīvprātīgie konsultanti. 15 gadus vismaz divas reizes gadā notiek brīvprātīgo apmācības krīzes intervencē – metodē, kura tiek izmantota, lai sniegtu emocionālu atbalstu un palīdzētu zvanītājam mazināt spriedzi, kā arī palīdzētu rast risinājumu konkrētai situācijai. Krīzes tālruņa konsultanti ir dažādu profesiju pārstāvji.

Kasjauns.lv

Sadarbībā ar Rīgas pašvaldību