Viegli piekrist, neiespējami tikt vaļā - telefonmārketings! Padomi patērētājam
Kliegšana un lamāšanās rupjiem krievu vārdiem patiešām nav mana ikdiena. Jo sevišķi uz laipnajiem cilvēkiem, kas strādā telemārketingā. Gribu padalīties pieredzē par to, kā līdz tam nonācu un ar ko tas beidzās.
Sākumā – laipni un izdevīgi
Profesionālas apvārdotājas ar laipnu balsi, kas aicina nopirkt viņu piedāvātās preces savā telefonā esmu dzirdējusi ne reizi vien un tikpat laipni viņus esmu „atšuvusi”. Šoreiz bija citādāk. „Helvetia Apotheke” piedāvājums izklausījās izdevīgs. Izklausījās... Turklāt es jau sen gribēju pirkt moderno vitamīnu Q10 un interesējos par izdevīgāku cenu.
Un te, kā paša Dieva saukti, zvana no „Helvetia Apotheke” un piedāvā tieši to, ko vakar aptiekas plauktā biju pētījusi. Kā lai nepriecājas – kompānijas piedāvātajā uztura bagātinātājā gan Q10 saturs tabletē augsts, gan cena nedaudz lētāka kā aptiekās, gan solījumi nogādāt sūtījumu līdz dzīvokļa durvīm un ērtā iespēja no pakalpojuma arī atteikties. Šis piedāvājums man bija aktuāls: savai ilgstoši slimojošai mātei ikdienas sauju tablešu centos papildināt ar vitamīniem un uztura bagātinātājiem, tostarp ar vismaz 30 miligramiem Q10 katru dienu. Piekritu un - iekritu!
Maldināta par sastāvu
Neesmu no tām, kas iekrīt uz emocionālām slavas dziesmām par uztura bagātinātājiem. Esmu bioloģe, orientējos bioķīmijā un tāpēc precīzi zinu cik, kādas vielas un kāpēc būtu noderīgas manas mātes veselībai. Tāpēc jautājumi „Helvetia” pārstāvei bija ļoti konkrēti. Atbildes mani pārliecināja. Tomēr jau pēc pirmā sūtījuma saņemšanas jutos vīlusies. Sīksīkiem burtiņiem bija norādīts „SuperVital Q10” sastāvs. Q10 deva tabletē vietā trīs reizes mazāka, nekā cerēts. Telefonpārdevējas minētie 30 miligrami bija tā sauktais „Q10 komplekss”, kurā divas trešdaļas lecitīna un tikai trešdaļa cerētās Q10 devas. Tomēr nevar jau gribēt, lai telemārketingā strādājošie būs ar obligāto farmaceitisko izglītību.
Maldināta par piegādi
Pirmajā telefonsarunā sapratu, ka pasūtīto uztura bagātinātāju nogādās mājās līdz dzīvokļa durvīm. Ar pirmo – iepazīšanās sūtījumu - tā arī notika. Pēc kāda laika savā pastkastītē atradu aploksni, kurā bija gan kārtējā tablešu deva, gan atgādinājums par neapmaksātu iepriekšējo sūtījumu.
Ja pasūtot jau zinātu, ka manu pasūtījumu piegādās šādi, diez vai būtu piekritusi. Manā mājā pastkastītes nav tā drošākā vieta.
Zvanīju uz rēķinā norādīto tālruni, skaidroju situāciju un teicu, ka vēlos atteikties no regulārajiem sūtījumiem.
Atteikties gandrīz neiespējami
Kādu laiku patiešām manā pastkastītē nebija ne vēsts no „Helvetia Apotheke” produktiem. Mātes veselības stāvoklis pasliktinājās un man bija pārāk daudz citu rūpju. Drīz vairs nebija nepieciešamība pirkt zāles un uztura bagātinātājus, jo gadu mijā mammas ciešanas šaisaulē beidzās.
Tomēr atkal saņēmu tablešu sūtījumu. Ar atgādinājumu par nesamaksātiem rēķiniem.
Viegli pa telefonu piekrist regulāru sūtījumu uzsākšanai, bet piņķerīgs ir atteikšanās veids. Protams, pirmā atteikšanās telefonsaruna beidzās ar solījumu līdz janvārim iepauzēt sūtījumus, bet pēc tam, iespējams, būšot ļoti izdevīgs piedāvājums.
Otrā atteikšanās saruna jau bija konkrētāka – man bija pilnīgi skaidrs, ka „SuperVital Q10” manai mātei jau neatkarīgi no cenas nebūs nepieciešams. Samaksājusi par saņemtajiem sūtījumiem un kļūdas pēc arī par vienu nesaņemto, jau ļoti skaidri paudu savu vēlmi izbeigt sadarbību ar šo firmu. Tomēr, lai to izdarītu, ar telefonsarunu vien nepietika. Man vēl jānosūta pa faksu iesniegums par nesaņemto sūtījumu.
Tā arī izdarīju. Lai pārliecinātos, ka fakss saņemts, zvanīju uz firmu. Man atbildēja, ka tajā mirklī neesot iespējas to pārbaudīt, bet, ja dokuments nebūšot saņemts, man atzvanīšot. Kādu laiku dzīvoju pārliecībā, ka saistības ar „Helvetia Apotheke” korekti beigušās. Tomēr nekā!
Manā pastkastītē atkal pārsteigums – vēstulīte no „Helvetia Apotheke”. Šoreiz bez tabletēm – to sūtījumi atjaunošoties, kad būšot samaksājusi parādu un soda naudas. Parādu par vienu no sūtījumiem, ko neesmu saņēmusi. Par tiem pašiem, par kuriem sūtīju faksu un vairākkārt zvanīju firmai. Ar tekstu, ka nereaģējot uz iepriekšējo paziņojumu un lūgumu klientu apkalpošanas nodaļai paziņot iemeslus, kādu iemeslu dēļ apmaksa nav veikta. Telefoniski par nesaņemtajiem sūtījumiem un vēlmi atteikties no turpmākiem sūtījumiem esmu informējusi jau vismaz trīs reizes. Bet fakss acīmredzot nav sasniedzis adresātu.
Rupji un kliedzot
Jocīgi sanāk – lai sāktu saņemt sūtījumus, pietiek telefoniski vien piekrist profesionālo apvārdotāju teiktajam. Bet, lai tiktu no tiem vaļā, ar telefonsarunu vien nepietiek. Aizsūtītie faksi līdz mērķim nenonāk, par to nesaņemšanu firmas pārstāvji neinformē. Turklāt nav īstas pārliecības, ka tablešu sūtījumu plūsma neatjaunosies un soda naudas par nesaņemtajiem sūtījumiem neaugs līdz astronomiskiem apmēriem.
Atsevišķos gadījumos palīdz skaļākā balsī izteikti vārdi. Izmantoju krievu necenzēto leksiku. Lamāšanās palīdzēja iegūt e-pasta adresi, uz kuru nosūtīt savu iesniegumu un pretenzijas.
Šķita, ka ļoti nepārprotami esmu paudusi savu nostāju. Nākamajā dienā saņēmu atbildi: „Paldies par vēstuli. Jūsu iesniegums ir akceptēts un viss nokārtots. Mums
nav nekādu pretenziju pret Jums. Veiksmi un veselību” .
Pagaidām vēl līdz galam nespēju noticēt, ka nepiedzīvošu „sūtījumu plūsmas atjaunošanos”.