Remontēs un piekrāsos Rīgas veloceliņus
Rīgas domes Satiksmes departamentam līdz 3.jūlijam uzdots apkopot informāciju par remontdarbiem, kas nepieciešami Rīgas veloceliņiem, un aprēķināt remontu izmaksas.
Kā ziņots, Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC), viņa vietnieks Andris Ameriks (GKR) un Satiksmes departamenta speciālisti kopā ar Latvijas Riteņbraucēju asociāciju un atbildīgo pašvaldības institūciju pārstāvjiem šodien devās inspekcijas braucienā pa vecāko galvaspilsētas veloceliņu "Vecrīga-Imanta-Jūrmala".
Brauciena laikā amatpersonas konstatēja, ka celiņa stāvoklis nav dramatisks, lai gan ir nepieciešams veikt vairākus uzlabojumus.
Pirmkārt, šogad tiks atjaunots veloceliņa marķējums, gan uz Imantas veloceliņa, gan Berģu veloceliņa posmā no Rīgas 1.slimnīcas līdz Brīvības ielai, kā arī veloceliņa posmā pa Zigfrīda Annas Meierovica bulvāri no Bastejkalna gar Nacionālo teātri līdz pat Vanšu tiltam. Tāpat tiks sazīmēti veloceliņu tīkli mikrorajonos pa ietvēm un platāko brauktuvju malām. "Mikrorajonos velosipēdisti, autovadītāji un gājēji normāli sadzīvo, jo satiksmes intensitāte ir mazāka, bet jebkurā gadījumā tas nāks tikai par labu un neprasa īpašas investīcijas," norādīja Ušakovs.
Atjaunojot marķējumu, uz veloceliņiem tiks izvietotas divu veidu zīmes - viena informēs par celiņa esamību, otra brīdinās, ka tas nav paredzēts staigāšanai.
Tāpat tiks arī domāts par bedru likvidēšanu un apmaļu nolīdzināšanu tā maršrutā, turklāt jau esošās uzbrauktuves jāpaplatina, nolīdzinot tās visā trotuāra platumā.
Vairākās vietās zīmes, kas apzīmē veloceliņu, atrodas tieši pa vidu tam, un tās jāpārvieto, tāpat arī reklāmas stendi. Dažās vietās nepieciešams ar atbilstošām zīmēm aprīkot vietas, kur veloceliņš šķērso ielas. Tāpat ir nepieciešams uzstādīt virziena norādes.
Atsevišķās vietās drošības uzlabošanai varētu tikt nedaudz mainīts veloceliņa maršruts. Piemēram, vietā pie Vanšu tilta, kur automašīnas no Citadeles ielas uzbrauc uz tilta, velosipēdiem brauktuvi šķērsot ir sarežģīti, tāpēc šo vietu riteņbraucēji varētu apbraukt pa Citadeles un Muitas ielas gājēju pāreju.
Tilta pretējā pusē, kur, nobraucot no Vanšu tilta, veloceliņš atduras Pils ielā pie Latvijas Bankas ēkas un tur beidzas, celiņš tiks sakārtots, kad tiks pabeigts Daugavgrīvas ielas šķērsojums. Tad Mārupītes veloceliņš tiks savienots ar Jūrmalas veloceliņu.
Pašvaldībā notiek darbs pie veloceliņa projektēšanas uz Bolderājas pludmali, nākamgad tiks pabeigts veloceliņš uz Vecmīlgrāvi un Vecāķiem, kā arī tiks pabeigts veloceliņš "Centrs-Ķengarags-Rumbula-Dārziņi".
Velotrase "Vecrīga-Imanta-Jūrmala" ir vecākais veloceliņš Rīgā, kas posmā Imanta-Jūrmala tapis jau astoņdesmitajos gados. Trases turpinājums no Imantas līdz Vecrīgai izbūvēts 2001.gadā. Veloceliņa maršruts savieno Rīgas centru ar Ķīpsalu, Āgenskalnu, Dzirciemu, Imantu un Zolitūdi. Tā maršruts sākas no Vanšu tilta tālāk ved pa Daugavgrīvas ielu, Kliņģeru ielu, Kuldīgas ielu, Slokas ielu, Kandavas ielu, Jūrmalas gatvi un Imantas 2. līniju, un tālāk gar dzelzceļa sliežu ceļu līdz pilsētas administratīvajai robežai, kur cauri Babītes novada pašvaldības teritorijai turpinās veloceliņš uz Jūrmalu. Veloceliņa kopējās trases garums Rīgas teritorijā ir 13 kilometri.
LETA