Viedokļi

Kas maksās klientiem par aviosabiedrības "Lufthansa" stjuaršu - dusmīgo putnu - streiku?

Jauns.lv

Piektdien stjuartu streika dēļ Rīgas, Frankfurtes un citās lidostās iestrēga daudzi ceļotāji – streikoja "Lufthansa" stjuartes. Pārrunas ar vadību par lielākām algām cieta neveiksmi, taču vislielākie neveiksminieki šajā stāstā ir tie, kas jau samaksāja – par biļetēm.

Kas maksās klientiem par aviosabiedrības "Lufthans...

"Lufthansa" paziņoja, ka tā piektdien Frankfurtes lidostā atcēlusi ceturtdaļu jeb 64 lidojumus. Pasažieri varēja prasīt pārrezervāciju uz citiem pēc iespējas tuvākiem reisiem bez maksas. Patērētāju tiesību aizsardzības centrs Latvijā skaidroja, ka aviokompānijai jānodrošina pasažieriem ēdināšana un atspirdzinoši dzērieni, ja reiss kavējas ilgāk par divām stundām.

Bet – tā kā streiku uzskata par ārkārtas apstākļiem, kompensācija par nenotikušu reisu, patērētājiem nepienākas. Proti, streikotāji izgāž tūkstošiem ceļotāju atvaļinājumu, darījumu un citus braucienus, daudzi nav paspējuši uz nākamajiem reisiem, lai lidotu pāri okeānam vai kur citur, zaudē naudu par viesnīcām u.t.t., bet atbildīgo nav.

Nē, tiesības streikot ir demokrātijas sastāvdaļa, par to runas nav, bet – lai tad arodbiedrība no savas kases ir gatava segt visus tos zaudējumus, kas radīti klientiem. Kāpēc citiem jāmaksā par priekšnieku un padoto nesaprašanos?

Māris Puķītis, Kasjauns.lv/Foto: EPA/LETA