Aptauja: atlaižu un akciju dēļ teju 40% kabeļtelevīzijas abonentu gatavi mainīt operatoru
Aptaujas dati liecina, ka 20,1% mājas komplekta "TV un internets" vai "TV, internets un tālrunis" klientiem pirmajā vietā pakalpojuma izvēlē ir tā kvalitāte un augsts servisa līmenis, nevis pakalpojuma cena.
Sabiedrība

Aptauja: atlaižu un akciju dēļ teju 40% kabeļtelevīzijas abonentu gatavi mainīt operatoru

Jauns.lv

Gandrīz 40% kabeļtelevīzijas abonentu būtu gatavi mainīt savu operatoru konkurentu atlaižu vai akciju dēļ, secināts preču un pakalpojumu cenu salīdzināšanas portāla "Gudriem.lv" veiktajā aptaujā.

Aptauja: atlaižu un akciju dēļ teju 40% kabeļtelev...

Tajā noskaidrots, ka patērētāji televīzijas un interneta pakešu piedāvājumu un operatoru izvēlē ir visai konservatīvi. Kopumā 63,5% lietotāju jau ilgāku laiku nav mainījuši savu operatoru, turklāt no tiem 27,2% nekad nav mainījuši savu operatoru, bet 36,3% lieto viena operatora pakalpojumus vairāk nekā divus gadus. Populārākais no iemesliem, kuri liktu lietotājiem mainīt operatoru, bija jauna un izdevīga piedāvājuma parādīšanās tirgū (39,8%), kā arī pašreizējā operatora pakalpojuma kvalitātes samazināšanās (38,3%).

Aptaujas dati liecina, ka 20,1% mājas komplekta "TV un internets" vai "TV, internets un tālrunis" klientiem pirmajā vietā pakalpojuma izvēlē ir tā kvalitāte un augsts servisa līmenis, nevis pakalpojuma cena. Kopumā 29,6% izvēlas to operatoru, kurš piedāvā viszemāko cenu, bet 45,4% ‒ operatoru, kurš piedāvā vislielāko kanālu skaitu paketē vai vislielāko interneta ātrumu par pieņemamu cenu.

Operatora "Balticom" jauno projektu vadītājs Iļja Šnaiders atzina, ka, neskatoties uz aptaujas datiem par to, ka vairumam cilvēku cena ir svarīgāka par kvalitāti, realitātē situācija ir atšķirīga un klienti patiesībā ir prasīgāki. "Saņemot sliktu interneta un televīzijas kvalitāti, klients ātrāk vai vēlāk tomēr nomainīs operatoru. Es nezinu nevienu operatoru, kurš saviem klientiem sludinātu: "Nāciet pie mums, mums ir lēti, bet slikta kvalitāte!". Cena ir atkarīga no tā, cik godīgi operatori veido savu biznesu attiecībā pret klientiem, piedāvājot kanālu skaitu, formulējot televīzijas paketi, kā arī kāda tehnoloģija tiek lietota, kāda ir abonenta maksa par pakalpojumu, kā tiek organizēts tehniskais nodrošinājums un daudzi citi aspekti," viņš sacīja.

Pēc "Lattelecom" televīzijas nodaļas vadītājas Ingas Alikas teiktā, mājas televīzijas pakalpojuma klientiem nepatīk mainīt operatorus arī tad, ja saņem sliktas kvalitātes pakalpojumus. "Mūsu pētījumu dati rāda, ka tikai trešdaļa Latvijas iedzīvotāju nekavējoties informē savu operatoru par sliktu pakalpojuma kvalitāti. 40% klientu par problēmām runā, tikai pārejot pie jauna operatora," viņa norādīja.

IZZI valdes locekle Sandra Kraujiņa savukārt atzina, ka pašlaik klienti nav gatavi mainīt operatoru tikai tādēļ, ka konkurenti piedāvā analogu pakalpojumu par nedaudz lētāku maksu. "Mūsu novērojumi rāda, ka klienti galvenokārt maina operatorus, ja konkurenti piedāvā mūsdienīgākas tehnoloģijas, kaut vai par nedaudz lielāku samaksu kā līdzšinējais. Piemēram, 70% mūsu klientu, kuri pie mums no citiem operatoriem pārnāca šā gada septembrī un oktobrī, izvēlējās IZZI HD kanālu paketi," viņa pastāstīja.

Aptaujā arī noskaidrots, ka 39,8% iedzīvotāju piekristu mainīt operatoru, ja tirgū parādītos ļoti izdevīgs piedāvājums vai akcija. Otra populārākā atbilde (38,3%) uz šo jautājumu bija – ja kritīsies pašreizējā operatora piedāvāto pakalpojumu kvalitāte. Kopumā 1,1% būtu gatavs mainīt operatoru, ja līdzšinējam operatoram palielinātos pakalpojumu cena. Tomēr aptauja vienlaikus arī rāda, ka realitātē tikai 17,3% klientu dažādu iemeslu dēļ ir nomainījuši savu līdzšinējo operatoru. Kopumā 36,3% to izdarījuši vairāk nekā pirms diviem gadiem, bet 27,2% operatoru nekad nav mainījuši.

Pēc Alikas teiktā, patērētāji bieži vien izvēlas operatoru pēc cenas un tādējādi maksā par kanāliem, kurus viņi reāli neskatās. "Pēc mūsu aptaujas, lielākā daļa klientu skatās tikai pusi no maksas paketēs iekļautajiem kanāliem," viņa sacīja.

Portāls "Gudriem. lv" darbību sāka 2009.gadā. Tas ir neatkarīgs interneta resurss, kura lietotājiem ir iespēja patstāvīgi salīdzināt dažādu pakalpojumu un preču cenas.

BNS/Foto: Bulls Press