Eiro komunikācijas kampaņā plāno izmantot dažādus komunikācijas kanālus
Eiro ieviešanas komunikācijas kampaņā plānots izmantot dažādus komunikācijas kanālus - medijus, vides reklāmu, izglītojošus pasākumus, mācības, forumus, informācijas centrus un citus.
Eiro ieviešanas komunikācijas kampaņas laikā iecerēti dažādi informatīvi pasākumi - semināri, informatīvo dienu pasākumi pilsētās, lekcijas atsevišķām mērķauditorijām, preses konferences, informatīvas izstādes, konkursi, forumi un citi publiski pasākumi, teikts aktualizētajā eiro ieviešanas komunikācijas stratēģijā.
Plānoti vairāki īpaši pasākumi - Eiropas Komisijas un Eiropas Centrālās bankas izstādes par Ekonomikas un monetāro savienību, eiro banknotēm un monētām, eiro ieviešanai veltīta konference, eiro zvaigznes pasniegšanas pasākums.
Iecerēts rīkot seminārus komersantiem, mācību programmas banku un veikalu kasieriem, apmācīt lektorus, izglītības iestāžu audzēkņus, kuri iegūto informāciju var nodod citiem interesentiem. Plānotas individuālas tikšanās, informācijas apmaiņa un diskusijas ar nozaru asociācijām un nevalstiskajām organizācijām.
Informācija tiks izvietota arī plašsaziņas līdzekļos, plānots izmantot arī vides reklāmu - stendus, plakātus, vides instalācijas, eiro zīmes simbola izvietošanu pilsētvidē. Tiek pieļauta iespēja, ka varētu veidot mediju partnerību.
Sabiedrības informēšanai tiks izmantots internets - interneta vortāls par eiro ieviešanu "www.eiro.lv", interneta vortāls bezskaidrās naudas eiro maksājumu projektam "www.sepalatvija.lv", tiks izvietota arī informācija valsts pārvaldes iestāžu interneta vietnēs, banku vortālos, publiskajos interneta vortālos.
Plānots izveidot eiro komunikācijas kontu sociālajā tīklā "Draugiem.lv", ievietot informāciju Latvijas Institūta "Facebook" kontā, kā arī tvitera kontā.
Darbosies arī bezmaksas informācijas tālruņa līnija, kur varēs saņemt atbildes uz jautājumiem par eiro ieviešanu un informēt par negodīgu cenu celšanu.
Strādās arī informācijas centri - Latvijas Bankas apmeklētāju centrs "Naudas pasaule" un Eiropas Savienības informācijas punkti.
Sabiedrības informēšanā tiks izmantoti arī starpnieki - bibliotēkas, aptiekas, slimnīcas, poliklīnikas, nevalstiskās organizācijas, biedrības, pašvaldības, plānošanas reģioni un novadi, izglītības iestādes, pasta nodaļas, tirdzniecības un pakalpojumu sniegšanas vietas, lidosta, stacijas, bankas, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras reģionālās nodaļas.
Jau ziņots, ka komunikācijai ar sabiedrību par pāreju no lata uz eiro nepieciešamā finansējuma apjoms aprēķināts, par pamatu izmantojot iedzīvotāju skaitu, proti, uz katru iedzīvotāju komunikācijas pasākumiem rēķinot vienu eiro (0,7 latus).
Nepieciešamais finansējuma apjoms eiro ieviešanas komunikācijai ir divi miljoni eiro jeb 1,4 miljoni latu, no kuriem 2013.gadā paredzēts tērēt 1 376 720 latus un 2014.gadā - 23 280 latus. Paredzēts, ka pusi no kopējās summas - 1,4 miljoniem latu - segs Eiropas Komisija saskaņā ar plānoto granta līgumu par eiro ieviešanas komunikācijas pasākumiem.
Latvija vēlas eiro ieviest ar 2014.gada janvāri.