Rīgas mērs: ūdens netiks atslēgts; iedzīvotājiem jābūt atbildīgiem
Šodien, 16. septembrī, atsaucoties uz Rīgas iedzīvotāju uztraukumu par ūdensapgādes iespējamo atslēgšanu četrās Rīgas mājās, Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs aicināja pie viena galda visas ieinteresētās puses.
Savas bažas un piedāvājumus, kā panākt problēmsituācijas risināšanu, izteica māju iedzīvotāju pārstāvji, uzņēmuma “Rīgas ūdens” valdes priekšsēdētāja Dagnija Kalniņa, ka arī SIA “Latio Namsaimnieks” un SIA "RBSSKALS serviss” vadītāji.
Tika panākta pagaidu vienošanās, kādā kārtībā tiks dzēsti tā saucamie vēsturiskie parādi: tiem pašvaldības uzņēmuma „Rīgas ūdens” klientiem, kam draudēja ūdensapgādes atslēgšana, tiek dots kalendārais mēnesis, lai iedzīvotāju kopsapulcē vienotos par mājas parāda samaksas kārtību. Parāds ir jāatmaksā divu gadu laikā. Tas tiks dzēsts bez līgumsoda, ja būs ievērots noteikts pamatparāda atmaksas grafiks un ja pamatparāds tiks nomaksāts pilnā apjomā. Līgumsods parasti veido 20-25% no kopējās viena nama parādu summas.
Rīgas mērs uzsvēra, ka pašiem iedzīvotājiem ir tiesības un pienākums sekot līdzi saviem rēķiniem. Taču, lai nākotnē izvairītos no šādām situācijām, ir vērts nopietni domāt par privātapsaimniekotāju firmu licenzēšanu. “Licenzēšanai ir jābūt,” tā Rīgas mērs.
Līdz šim “pēdējais brīdinājums” par ūdensapgādes atslēgšanu bija izteikts namiem Vienības gatvē 192, Jūrmalas gatvē 100, Dzeņu ielā 7 korpuss 1 un Anniņmuižas ielā 20.
Uzņēmuma „Rīgas ūdens” pašvaldībai sniegtā informācija liecina, ka pēdējā ceturkšņa laikā ir būtiski pasliktinājušies maksājumi no trim privātajiem namu pārvaldniekiem – SIA „RD Real Estate”, SIA „Latio Namsaimnieks” un SIA „RBSSKALS serviss”. Par 32 daudzdzīvokļu ēkām maksājumi par ūdensapgādi nav veikti vairāk nekā trīs mēnešus, tāpēc tās var tikt atslēgtas no centralizētas ūdensapgādes.
SIA „Rīgas ūdens” ir nosūtījis paziņojumus vairāk nekā 2200 dzīvokļu īpašniekiem, informējot par parādiem un aicinot viņus savlaicīgi un regulāri interesēties par namu apsaimniekotāju veiktajiem norēķiniem ar pakalpojumu sniedzējiem.
Uzņēmums aicina dzīvokļu īpašniekus, kas saņēmuši paziņojumus par parādiem, informāciju neuztvert saasināti, bet rīkoties un kopā ar ēkas apsaimniekotāju risināt jautājumus par parādu nomaksu. Tāpat dzīvokļu īpašnieki tiek aicināti pievērst lielāku uzmanību savu apsaimniekotāju darba kontrolei, jo pēdējos gados jau ir bijuši vairāki gadījumi, kad atsevišķi negodīgi ēku apsaimniekotāji dzīvokļu īpašnieku veiktos maksājumus ir novirzījuši citiem mērķiem.
Uzņēmums arī atgādina, ka tikai dzīvokļu īpašnieki ir tie, kas izvēlas mājas apsaimniekotāju. Ja apsaimniekotāja darbība viņus neapmierina, tad ir jārisina jautājums par cita apsaimniekotāja izvēli, īpašu uzmanību pievēršot tam, lai tiktu panākta vienošanās par iepriekšējo periodu parādu samaksas kārtību.
Lai gan centralizētās ūdensapgādes atslēgšanas gadījumā SIA „Rīgas ūdens” iedzīvotājiem nodrošina dzeramā ūdens piegādi ar autocisternu, tas, neapšaubāmi, var sagādāt iedzīvotājiem ievērojamas neērtības.
Informāciju par konkrētas dzīvojamās mājas norēķiniem par centralizētās ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojumiem varat pieprasīt SIA „Rīgas ūdens” Klientu apkalpošanas centrā, Brīvības ielā 49/50; zvanot uz bezmaksas informatīvo tālruni 80002122 vai rakstot pieprasījumu uz e-pastu: