
"Red Bull" nav sajūsmā par testos pieredzēto: “McLaren” un “Ferrari” komandas ir ātrākas
“Red Bull” tehniskais direktors Pjērs Vašs atklāj, ka jaunā modeļa "RB21" izstrādē ir samazināts tās potenciāls, ar mērķi uzlabot vadāmību un izvairīties no problēmām, kas tika piedzīvotas pērn. Pēc testiem viņš nav noskaņots pārāk optimistiski.
Lai gan jaunais F-1 sacīkšu auto izskatās līdzīgs "RB20" modelim, fundamentālas izmaiņas veiktas aerodinamikas un balstiekārtas jomā. “Mašīna ir tiešām atšķirīga un tad redzēsim, tas būs atmaksājies vai tomēr nē,” atzīst Vašs.
Makss Verstapens pagājušajā gadā spēja izcīnīt ceturto F-1 titulu, neskatoties uz "RB20" neprognozējamību, kamēr Serhio Peresam bija milzīgas grūtības uzrādīt konkurētspējīgus rezultātus. Vašs norāda, ka mašīnas “asā” vadāmība ierobežoja tās veiktspēju atšķirīgos apstākļos.
“2024. gada modelim bija potenciāls, bet to bija sarežģīti izmantot un tas mēdza pievilt atšķirīgos apstākļos,” skaidro Vašs. “Uz šo gadu nedaudz esam samazinājuši mašīnas potenciālu, bet pilotiem vajadzētu varēt mašīnu izmantot labāk. Ja komandā ir tāds pilots kā Makss Verstapens, iespējams samazināt logu, kurā mašīna darbojas un tāpat uzvarēt sacensībās, bet varbūt tajā aizgājām pārāk tālu. Tāpēc tagad esam mainījuši savu vīziju. Ne pilnībā, bet nedaudz.”
Pēc aizvadītajiem F-1 testiem Vašs gan nav ļoti optimistiski noskaņots: “Testi nenoritēja tik gludi, kā mēs ar komandu bijām cerējuši. Bet labāk problēmas atklāt testos, nevis vēlāk, jo tāpēc jau esam šeit, lai saprastu jauno mašīnu. Pirmā diena bija laba, otrajā dienā vairs nevarējām atrast optimālos risinājumus un bija šādas tādas problēmas. Tāpēc ir grūti šobrīd spriest par mūsu konkurētspēju. Pašlaik neizskatās, ka esam pietiekami ātri, bet to redzēsim laika gaitā. Izskatās, ka šobrīd “McLaren” un “Ferrari” komandas ir ātrākas. Strādājam, lai izprastu mašīnu labāk, bet ir jomas, kas mums ātri jāuzlabo.”