Vai WRC rallijs Latvijas ekonomikai ienesīs miljonus?
foto: Evija Trifanova/LETA
"Tet Rally Latvia" rīkotāja "RA Events" direktors Raimonds Strokšs.
Citi sporta veidi

Vai WRC rallijs Latvijas ekonomikai ienesīs miljonus?

Sporta nodaļa

Jauns.lv

18. jūlijā oficiāli sācies vēsturē pirmais pasaules rallija čempionāta (WRC) posms Latvijā. Kā portālam Lsm.lv atklājis “Tet Rally Latvia” direktors Raimonds Strokšs, vai no sacensībām bijusi pozitīva ietekme uz Latvijas ekonomiku, būs zināms vien pēc to norises.

Vai WRC rallijs Latvijas ekonomikai ienesīs miljon...

Biļetes uz Latvijā notiekošo ralliju joprojām ir tirdzniecībā. Ņemot vērā, ka sacensības notiek plašā brīvdabas teritorijā, tad pārsvarā ir iespējams iegādāties biļetes arī pēdējā brīdī. Visu četru dienu biļete pieaugušajiem maksā 85 eiro, junioriem (11 līdz 17 gadu vecumam) 15 eiro, bet pensionāriem 40 eiro. Iespējams iegādāties arī vienas dienas biļeti – ceturtdien pieaugušajiem tā maksā 40 eiro, bet citās dienās 35 eiro. Junioriem vienas dienas biļete izmaksās desmit eiro, bet pensionāriem – 25 eiro. Bērniem vecumā līdz desmit gadiem ieeja par brīvu, bet cilvēkiem ar kustību traucējumiem tā maksā vienu eiro. Līdzo gan jābūt pavadonim, kuram visu dienu biļete maksā 20 eiro, bet vienas dienas – desmit.

Rīkotāji līdz šim aplēsuši, ka ralliju visu dienu garumā varētu apmeklēt ap 50 tūkstošiem līdzjutēju, taču lielākā daļa no tiem būs nevis ārzemnieki, bet gan latvieši. Līdz šim naskākie biļešu pircēji no ārzemēm bijuši lietuvieši un igauņi. Igaunijā vērojamas lielas rallija tradīcijas, turklāt to WRC čempionātā pārstāv šobrīd kopvērtējumā trešo vietu ieņemošais Ots Tenaks. Lietuviešu interese par ralliju varētu būt attāluma dēļ – lielākā daļa no rallija posmiem gaidāmi Kurzemē, un noteiktai Lietuvas daļai ir samērā tuvu aizbraukt līdz sacensību norises vietām.

Kā norādījis Strokšs, tad aptuvenais rallija budžets ir vairāk nekā 4,3 miljoni eiro. Valsts finansējums bijis līdz 2,45 eiro, palīdzējušas arī pašvaldības, bet pārējo finansējumu plānots apgūt no pārdotajām biļetēm un dalībnieku dalības maksām. “Pasākuma budžets – pēc rallija varēšu pateikt precīzi, bet tie ir vairāk nekā 4,3 miljoni eiro, kas nozīmē, ka pašu finansējums ir krietni lielāks nekā valdības. Pasākuma laikā veiksim ļoti apjomīgus pētījumus tieši par finanšu pienesumu no ārzemju apmeklētājiem. Pirmais mērķis ir pabeigt pasākumu un nomaksāt rēķinus. Daru visu, lai tas sanāktu. Jebko, kas paliks pāri, to esmu apsolījis un izpildīšu, mēs visu atmaksāsim Valsts kasē. Visu, kas būs palicis pāri,” apņēmīgi saka Strokšs.

Iepriekš Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra lēsa ieņēmumus no rallija posma 16,8 miljonu eiro vērtībā. Katrai valstij gan no šī pasākuma atdeve ir dažāda – piemēram, Tartu reģionam, kur iepriekš noticis Igaunijas WRC rallijs, tā bijusi ap desmit miljoniem eiro, bet Horvātijā, kur WRC posms notiek jau vairākus gadus, spējis ienest pat vairāk nekā 100 miljonus eiro. Tikai pēc rallija beigām un nākamajām atskaitēm būs skaidrs, cik vēsturiskais sporta notikums būs ienesis Latvijas ekonomikā.