"Red Bull" pamet izcilais inženieris Ņūvijs, jau nākamgad varētu strādāt pie "Ferrari"
“Red Bull” oficiāli apstiprinājusi, ka tās galvenais tehniskais darbinieks Adrians Ņūvijs nākamā gada sākumā atstās komandu. Izcilais inženieris pildīt savus pienākumus F-1 komandā neturpinās jau no šī brīža, bet vēl kādu laiku strādās pie "RB17" hiperauto projekta.
Pēdējās nedēļās daudz tika baumots par to, ka Ņūvijs pieņēmis lēmumu pēc 19 nostrādātiem gadiem pamest “Red Bull” vienību, lai gan noslēgtais līgums ir spēkā līdz 2025. gada beigām.
Oficiālajā paziņojumā uzsvērts, ka, lai gan Ņūvijs no šī brīža vairs nestrādās F-1 komandā, turpmākos mēnešus turpinās darbu pie “Red Bull RB17” hiperauto projekta. Tas tiks prezentēts jūlijā Gudvudas ātruma festivālā. Tāpat Ņūvijs klātienē turpinās apmeklēt atsevišķus F-1 posmus. Saistības ar “Red Bull” tiks izbeigtas nākamā gada pirmajā ceturksnī.
“Jau kopš puikas gadiem mana vēlēšanās bija konstruēt ātras mašīnas,” stāsta Ņūvijs. “Mans sapnis bija būt F-1 inženierim, un biju gana veiksmīgs, lai šo sapni pārvērstu realitātē. Gandrīz divas desmitgades man bijis tas gods spēlēt svarīgu lomu “Red Bull Racing” progresā no jaunpienācējas līdz daudzkārt titulus ieguvušai komandai. Tomēr jūtu, ka šobrīd ir īstais brīdis nodot stafeti citiem un meklēt sev jaunus izaicinājumus. Šobrīd norit "RB17" attīstīšanas pēdējie darbi, tāpēc savu atlikušo laiku šeit veltīšu koncentrējoties uz to.”
“Red Bull” komandā Ņūvijs strādāja kopš 2006. gada, bet ar viņa radītiem auto Sebastianam Fetelam izdevies izcīnīt četrus un Maksam Versapenam – trīs titulus. Sešas reizes komanda uzvarējusi Konstruktoru kausā.
Vēl nav zināms, vai 65 gadus vecais brits jau ir pieņēmis lēmumu, kur turpinās darbu pēc aiziešanas no “Red Bull”. Neoficiāli zināms, ka dāsnu piedāvājumu izteikusi “Aston Martin” vienība. Tāpat Ņūviju cenšas pievilināt “Ferrari” komanda, kurā no nākamā gada startēs Lūiss Hamiltons. Šī brīža informācija liecina, ka tā visticamāk būs tieši “Ferrari”.
Adrians Ņūvijs esot vienojies ar “Red Bull”, ka jau 2025. gadā viņam būs tiesības pievienoties kādai no konkurējošajām F1 vienībām. Tiek ziņots, ka juristiem izdevies vienoties par izdevīgiem nosacījumiem līguma laušanai, kā rezultātā Ņūvijs nebūs spiests iet piespiedu atvaļinājumā pirms pievienošanās citai komandai. Neoficiāli zināms par punktu viņa līgumā, kas paredz, ka arī pēc līguma termiņa beigām viņš gadu nedrīkstētu strādāt kādā no konkurējošajām komandām. Līdz ar to, nostrādājot visu līguma termiņu, darbu citā komandā izcilais F-1 mašīnu konstruētājs teorētiski varētu sākt darīt vien 2027. gadā.
Itālijas mediji jau plaši ziņo par Ņūvija pievienošanos “Ferrari”. Frederiks Vasūrs šonedēļ nevis kopā ar komandu lidoja uz Maiami, kur notiks nākamais F-1 posms, bet gan Londonu, lai tur tiktos ar Ņūviju. Mērķis – apspriest iespējamā kontrakta nianses. Der piebilst, ka vēl pagājušajā gadā viņš par savas karjeras “emocionālu nožēlu” atzina to, ka nekad nav strādājis kopā ar “Ferrari”, Lūisu Hamiltonu un Fernando Alonso. Tagad viņam būtu iespēja daļu no tā piepildīt.
“La Gazzetta dello Sport” raksta, ka jau pēc Maiami posma varētu sekot oficiālais paziņojums par pievienošanos “Ferrari”. Tikmēr “RacingNews365” vēsta, ka gadījumā, ja Ņūvijs parakstīs citu līgumu vēl pirms “Red Bull” pamešanas, piespiedu atvaļinājumā uz kādu laiku nāksies doties. Savukārt, ja kontraktu viņš noslēgtu jau pēc aiziešanas, kas esot gaidāma februārī vai martā, šāds nosacījums nebūtu spēkā.
Motorsport.com tikmēr atklāj, ka Ņūvijam neesot bijusi nekāda interese par došanos uz Alonso pārstāvēto “Aston Martin” komandu, kas viņam, cik zināms, piedāvājusi finansiāli ļoti dāsnu līgumu. Vēl viens variants esot “Audi” komanda, kas oficiāli sāks startēt 2026. gadā. Šeit kā liels pluss tiek uzsvērts fakts, ka tas būs jauns projekts, ko, līdzīgi kā savulaik “Red Bull”, Ņūvijam būtu iespēja palīdzēt būvēt jau kopš tā pirmsākumiem.