Nolauzts ritenis sabotē Mārtiņa Seska un Renāra Franča cīņu par uzvaru Ungārijas rallijā
Mārtiņš Sesks un Renārs Francis cīnās Eiropas rallija čempionāta pirmajā posmā Ungārijā (foto: Flat Out Media Agency, MRF Tyres Europe, Red Bull Contentpool)
Citi sporta veidi
2024. gada 15. aprīlis, 00:18

Nolauzts ritenis sabotē Mārtiņa Seska un Renāra Franča cīņu par uzvaru Ungārijas rallijā

Sporta nodaļa

Jauns.lv

Latvijas pilots Mārtiņš Sesks un stūrmanis Renārs Francis svētdien izstājās no Eiropas rallija čempionāta (ERC) pirmā posma - Ungārijas rallija - priekšpēdējā ātrumposmā.

Mārtiņa Seska un Renāra Franča ekipāža aizvadīja dramatiskiem notikumiem pārbagātu cīņu par Ungārijas rallija pjedestālu, bet, esot sacensību līderpozīcijā, sportistu centienus pēc uzvaras sacensību pirmspēdējā ātrumposmā apturēja nolauzts ritenis un sabojāta automašīnas piekare. 

Rallija pilots Mārtiņš Sesks: “Diemžēl Ungārijas rallijā finišējām pāragri. Veicu pārāk plašu ieeju līkumā. Sanāca izslīdēt un nedaudz glābt mašīnu. Līkuma izejā bija neredzams betona gabals, atsitāmies un nolauzām riteni, sabojājām automašīnas piekari un sacensības nebija iespējams vairs turpināt.”    

Pēc vienpadsmit aizvadītiem posmiem Seska/ Franča ekipāžai bija 6.9 sekunžu pārsvars pār sekotājiem un pirmspēdējā, divpadsmitā ātrumposma pirmajos kontrolpunktos tandēms uzrādīja izcili ātru tempu, un bija sacensību vadībā, taču aptuveni 7.8 kilomtrus pēc posma starta piedzīvoja neveiksmi un bija spiesti no sacensībām izstāties. 

Drāmas netrūka arī dienu iepriekš, kad pirms noslēdzošā ātrumposma Seska/ Franča ekipāža bija līderi, par 3,8 sekundēm apsteidzot  somu pilotu Heikilu, bet tad piedzīvoja neveiksmi un pēdējos trīs kilometrus mēroja ar pārsistu riteni, kas sestdienas  kopvērtējumā viņus atsvieda uz otro vietu.

Svētdienas rīta pusē dominēja Heikila, bet Sesks/ Francis atkrita uz ceturto vietu. Atraduši īsto tempu un automašīnas regulējumus, desmitajā ātrumposmā, kas bija arī svētdienas garākais ātrumposms,  Sesks un Francis parādīja pārsteidzoši ātru tempu un kļuva par sacensību līderiem. Vienlaikus neticamu neveiksmi piedzīvoja līdz tam vadībā esošais Miko Heikkila – traucoties pilnā ātrumā desmitajā ātrumposmā viņš pazaudēja vienu no priekšējiem riteņiem.
“Sacensība bija sīva un sniedza vērtīgu braukšanas pieredzi ar jauno Toyota GR Yaris Rally2. “Sports Racing Technologies” un “MRF Tyres Europe” komandas strādāja teicami un saskanīgi, lai nodrošinātu mūs ar pašu labāko. Centīsimies šo neveiksmīgo lapu pāršķirt iespējami ātri un rūpīgi gatavoties nākamajam Eiropas rallija čempionāta (ERČ) posmam Kanāriju salās,” apņēmību pauda Sesks.

Nākamais no astoņiem 2024.gada ERČ posmiem sekos 2. līdz 4.maijā Spānijā (Grankanārija).