Neilands atklāj savas ambīcijas pirms “Giro d’Italia”
foto: ISRAEL START-UP NATION/isRAEL CYCLING ACADEMY
Krists Neilands (attēlā centrā) ar lielākām ambīcijām kā iepriekšējās reizēs sāks savu trešo “Giro d’Italia” daudzdienu velobraucienu.
Citi sporta veidi

Neilands atklāj savas ambīcijas pirms “Giro d’Italia”

Māris Siliņš

Jauns.lv

Sestdien ar individuālo braucienu Turīnā sāksies vienas no sezonas galvenajām riteņbraukšanas sacensībām “Giro d’Italia”, kurā vienīgais Latvijas pārstāvis būs kuldīdznieks Krists Neilands no “Israel Start-Up Nation” komandas.

Neilands atklāj savas ambīcijas pirms “Giro d’Ital...

Riteņbraukšanas pasaulē “Giro d’Italia” ir viena no trīs Lielajām tūrēm kopā ar “Tour de France” un “Vuelta Espana”. Proti, trīs nedēļu maratons, kas izsūc visus fiziskos un mentālos spēkus. Šogad “Giro” atkal ir ierastajā laikā pavasarī un trīs nedēļu laikā līdz 30. maijam sportistiem būs jāveic 21 posms. Šī gada īpatnība ir tāda, ka sacensību cilpa neiesniegsies Dienviditālijā, taču citādi viss ir pat ļoti neprognozējami. Tūre sāksies ar individuālo braucienu Turīnā un noslēgsies ar līdzīga formāta posmu Milānā. Lielākie kalni ar vairākām pārejām virs 2000 metru augstuma virs jūras līmeņa gaidāmi trešajā nedēļā, taču iespējas izvērsties būs visiem - arī sprinteriem un paugurainu posmu speciālistiem.

Latviju šajā “Giro d’Italia” pārstāvēs Krists Neilands, kuram tā būs jau trešā Itālijas tūre. 2018. un 2019. gadā viņš kopvērtējumā izcīnīja 73. un 100. vietu, taču ne pēc tām jāvērtē viņa sniegums. Šosejas riteņbraukšana ir komandu sporta veids, kurā pats svarīgākais ir tās līdera rezultāts. Protams, ir patīkami, ja rodas iespēja izcelties pašam un Neilandam tāda bija 2019. gadā, kad vienā no posmiem izdevās iekļūt dienas atrāvienā un izcīnīt piekto vietu. Bez divām Itālijas tūrēm Neilandam ir arī pērnā “Tour de France” pieredze. Arī tur vienā posmā izdevās tikt dienas atrāvienā un iegūt posma lielākā cīnītāja titulu. Daudzu miljonu TV auditorijas priekšā Neilandu pārējie noķēra tikai dažus kilometrus pirms finiša.

“Emocijas pirms starta šoreiz ir mazliet citādākas nekā pirmajās reizēs. Tagad es zinu, kas mani sagaida nākamo trīs nedēļu laikā, ir pieredze un šeit esmu ieradies ar pavisam citām ambīcijām,” sarunā ar Jauns.lv no Turīnas atklāja Krists Neilands.

Pamats šādām ambīcijām ir labā sportiskā forma, par ko liecina arī nesenie rezultāti - sestā vieta Migela Induraina velobraucienā, TOP10 “Parīze – Nica” posmā un augstvērtīgs sniegums visās trijās nozīmīgākajās Ardēnu klasikās.

“Svarīgāk par pēdējiem rezultātiem ir tas, ka ļoti labi jūtos tieši sajūtu ziņā. Arī pēdējos testos visi rādītāji ir ļoti labi, tā ka var teikt, ka esmu pilnībā gatavs mesties iekšā “Giro d’Italia”.  Šīs izjūtas ceļ ambīcijas, lai nākamo nedēļu laikā sasniegtu savus mērķus. Primārais, protams, ir izdarīt visu komandas līdera Dana Martina labā un aizvest viņu līdz augstai vietai kopvērtējumā. Taču gaidu, ka komanda dos iespēju doties kādā atrāvienā un cīnīties par kāda posma pjedestālu,” Neilandam būs jāmeklē kopsaucējs starp saviem un komandas plāniem.

Latvijas riteņbraukšanas vēsturē spilgtākos ierakstus “Giro d’Italia” veicis Pjotrs Ugrjumovs, kurš 1993. un 1995. gadā kopvērtējumā izcīnīja attiecīgi otro un trešo vietu. 1999. gadā vienu posmu uzvarēja Romāns Vainšteins, piecus gadus vēlāk līdz trešajai vietai sprinta finišā aizsniedzās Andris Naudužs. Lai šo sarakstu izdodas papildināt arī Neilandam!

“Manas iespējas varētu būt dienās, kad nebūs pārāk lieli kalni un gari kāpumi, vairāk tādi pauguraini posmi. Skatoties sacensību grafiku, tādu dienu ir diezgan daudz, taču katru dienu viss sākas no jauna un ir grūti kaut ko iepriekš paredzēt. Man nepatīk kalendārā nolikt vienu dienu un tai gatavoties. Situācijas var būt dažādas, man labāk tīk pielāgoties sacensību ritmam un tad.... Jebkurā gadījumā ir jāsagaida komandas vadības atļauj piedalīties atrāvienā. Droši vien šī būs mazliet citādāka Giro, jo šogad daudzi posmi ir īsāki par ierastajiem 200 un vairāk kilometriem. Iespējams, sacensību gaitu var būtiski izmainīt tā dēvētais “Strade Bianche” posms 19. maijā, kas notiks uz grants seguma. Nezinu, kā citiem, man pašam īsāki posmi ir psiholoģiski vieglāki,” atklāj kuldīdznieks.

Tādi posmi, kuros uzvarētāji varētu tikt noskaidroti pēc atrāvieniem un kuru iznākums īpaši neapdraudētu favorītu situāciju kopvērtējumā, būs jau nākamajā nedēļā - pirmdien, otrdien, ceturtdien, sestdien un svētdien. Ļoti iespējams, ka pie kādas atļaujas paraustīt grupu tiks arī Neilands.

Galvenais “Israel Start-Up Nation” komandas uzdevums būs gādāt par īra Dana Martina labsajūtu trasē. Pērn viņš izcīnīja ceturto vietu “Vuelta Espana” kopvērtējumā un tas rezultāts ir kā pieteikums, ka viņš varētu cīnīties vismaz par pjedestālu Itālijā. “Pats Martins stāsta, ka esot dzīves labākajā formā. Rezultāti rāda, ka viņš var būt starp pretendentiem uzvarai kopvērtējumā, un mēs tam ticam. Mēģināsim palīdzēt,” saka Neilands.

34 gadus vecajam Martinam, tāpat kā Neilandam, šī būs tikai trešā Itālijas tūre. Iepriekšējā bija 2014. gadā un beidzās ar sāpīgu kritienu jau pirmajā posmā komandu braucienā. Pats Martins joko, ka toreiz piedalījies tikai sacensību prezentācijā. “Ja man bez līdzīgām ķibelēm izdosies sasniegt Milānu, tad es patiešām varu pretendēt uz uzvaru kopvērtējumā,” tagad cer Martins. Pērn “Vuelta Espana” izcīnītā ceturtā vieta ir viņa līdz šim labākais sasniegums Lielajās tūrēs. Martins pa divām reizēm ir uzvarējis atsevišķus posmus Francijā un Spānijā un grib panākt arī sava veida “hat-trick” - uzvarēt vismaz vienu posmu “Giro d’Italia”. Tomēr galvenais fokuss būs cīņa par kopvērtējumu. Kā galvenie konkurenti un favorīti gan tiek saukti citi  – Egans Bernals (“Ineos”), Aleksandrs Vlasovs (“Astana”), Mikels Landa (“Bahrain – Victorious”), Remko Evenpūlss, Žoā Almeida (“Deceuninck – Quick Step”) un Saimons Jeitss (“BikeExchange”).

Arī Itālijā Covid-19 pandēmija vēl nav uzveikta un sacensības notiks “burbuļa” apstākļos, startā un finišā nebūs līdzjutēju klātbūtnes. Toties trasē skatītāji noteikti būs. Neilands atzīst, ka reizēm braucot kalnā caur milzīgu pūli, kādam gribas pat iemaukt, taču jebkurā gadījumā ar līdzjutējiem trases malā braukt esot daudz patīkamāk. “Tāpat jau tu mocies  ar vai bez skatītājiem,” nosmej kuldīdznieks. Šoreiz tie būs 3479 kilometri pa Itālijas, Slovēnijas un Šveices ceļiem.