Sievietes vairs negaida, ka vīrieši apdāvinās ar dārglietām, liecina pētījums
Jaunā pētījumā atklājies, ka mūsdienu sievietes pašas iegādājas dārglietas un vairs negaida, kad viņām tās pasniegs dāvanā vīrieši, vēsta amerikāņu žurnāls "Newsweek".
Tirgus izpētes kompānijas "Mintel" nesenajā pētījumā izrādījās, ka vairāk nekā puse no 2000 aptaujātajām sievietēm iegādājušās dārglietas, lai sevi iepriecinātu. Tiesa gan, lielākā daļa no tām bija 45 un vairāk gadu vecas sievietes ar augstiem sasniegumiem karjerā un gada ienākumiem virs 90 000 sterliņu mārciņu (126 350 eiro) pēc nodokļu nomaksas.
Turklāt turīgās sievietes arī piedalās dārglietu izsolēs, kurās tradicionāli dominē vīriešu dzimuma dārglietu uzpircēji.
Izsoļu nams "Bonhams" ziņo, ka nesenākajā dārglietu izsolē Londonā puse no pircējiem esot bijušas sievietes. Katru gadu izsolēs piedalās arvien vairāk sieviešu, sacīja "Bonhams" Eiropas dārglietu nodaļas vadītāja Džīna Gika.
"Arvien vairāk cilvēku uzskata izsoles par labu iespēju iegādāties senas un unikālas dārglietas. Mēs esam pamanījuši, ka ievērojami pieaudzis to sieviešu skaits, kuras iegādājas dārglietas sev," viņa skaidro. "Tas ir karjeras sievietes labos amatos. Viņām ir savi līdzekļi, un viņas labprāt pašas izvēlas savas dārglietas. Dažkārt viņas iegulda prēmiju taustāmā aktīvā, taču citreiz vienkārši palutina sevi."
Sievietes visbiežāk iegādājas dārglietas savam priekam, kā ieguldījumu nākotnē vai arī kā dāvanu sev pēc laulības šķiršanas.
"Es zinu, ka cilvēkiem ir bail no izsolēm," teica dārglietu izsoļu dalībniece Marija Klārka. "Viņi domā, ka tas ir kā televīzijā - pakasīsi degunu un pēkšņi būsi vinnējis izsoli, vai arī nopirksi viltojumu un nevarēsi tur neko padarīt. Tā tas nenotiek. Tiek dotas pienācīgas garantijas, kā arī dažreiz cilvēkiem tiek pārjautāts, vai viņi tiešām gribējuši piedalīties vairāksolīšanā."
LETA / Foto: shutterstock