Glamūrs, seksapīls un skaistākās modeles: ieskatāmies pasaulē dārgākās modes skates "Victoria’s Secret" aizkulisēs un vēsturē
foto: WENN.com/Vida Press

Glamūrs, seksapīls un skaistākās modeles: ieskatāmies pasaulē dārgākās modes skates "Victoria’s Secret" aizkulisēs un vēsturē

Anita Sedliņa

Žurnāls "OK!"

Katru gadu novembra beigās vai decembra sākumā apakšveļas zīmols Victoria’s Secret pulcē pasaulē slavenākās un skaistākās modeles – Eņģeļus, lai apakšveļas modes skati pārvērstu par muzikālu koncertu, perfekcionisma un seksapīla svinībām glamūra un fliteru mirdzumā.

"Victoria's Secret" - no pirmssākumiem līdz mūsdienām

Victoria’s Secret ir pasaules fenomens, kura ekstravagance un maģija to ir padarījusi par visvairāk skatīto TV modes skati pasaulē. Un dārgāko (viens miljons ir tradicionālas modes skates izmaksas, kamēr Victoria’s Secret tie ir 12 miljoni).

Kā tas sākās?

Ikonisko apakšveļas zīmolu radīja kāds mīlošs vīrietis. Trīsdesmit gadus vecais Rojs Reimonds, prestižās Stenfordas Universitātes absolvents no Kalifornijas, pagājušā gadsimta septiņdesmitajos gados vēlējās iegādāties apakšveļu sievai, bet lielveikalā sastapās ar vecmodīgiem, ziedu rakstiem rotātiem naktskrekliem, interjeru fluoriscējošajām gaismām un aprobežotu pārdevēju nosodošajiem skatieniem.

Tā vietā, lai iegādātos seksīgu dāvanu, viņš devās prom ar ideju par nepieciešamību pēc veikala, kurā vīrieši justos ērti un varētu iegādāties veļu savām mīļotajām sievietēm. Reimonda bijusī sieva Džeija apstiprina: “Viss sākās ar to, ka Rojs sieviešu apakšveļas veikalā jutās neiederīgs. Victoria’s Secret sākotnējā ideja bija radīt veikalu, kurā vīrieši justos komfortabli.”

foto: Jeff Grossman/WENN.com/Vida Press

Karaliskā Viktorija

Aizņēmies no bankas 40 tūkstošus ASV dolāru un no radiniekiem vēl tikpat, Rojs Reimonds Kalifornijā, Paloalto pilsētas lielveikalā Stanford Shopping Center, atvēra pirmo Victoria’s Secret veikalu, kurš, pārsteidzot ar tam laikam neierasti juteklisko piedāvājumu, jau pirmajā gadā nopelnīja 500 tūkstošus ASV dolāru.

Kā 1992. gadā žurnālam Vogue skaidroja veikala izveidotājs, zīmola nosaukumam bija jāvēsta par “privātumu” un “rotaļīgumu” un tālab izvēlēts viktoriānisma stils (1837–1901), kas simbolizē cieņu un karalieni, kuras vārdu viņš izmantoja.

Viktorija noderēja vēsturiskām asociācijām, secret jeb noslēpums – intimitātes radīšanai. Tas, ko autors neiedomājās, – daļa klientu nosprieda, ka Viktorija ir reāla būtne, rakstīja viņai vēstules un pat sūtīja dāvanu kartes.

Veikala interjers, iedvesmojoties no 19. gadsimta viktoriānisma buduāriem, kontrastā tā laika veikalu bezpersoniskumam tika dekorēts ar tumša koka akcentiem, sarkana samta dīvāniem, austrumnieciskiem paklājiem un zīda aizkariem.

foto: Vida Press

“Mūsu izveidotais Victoria’s Secret bija izsmalcināts apakšveļas veikals, kas radīts, lai atgādinātu par viktoriānismu ar orientāliem paklājiem un antikvāriem skapjiem. Apakšveļā izmantojām daudz zīda un citas augstas kvalitātes dabiskās šķiedras,” zīmola luksusa vērtību akcentē Reimonds.

Nākamā īpašnieka Lesa Veksnera viedoklis gan bija citāds: “Nelielais veikals bija kā tāds viktoriānisma bordelis ar sarkanām samta sofām, taču apakšveļa bija ļoti seksīga, ASV vēl neredzēta. Es to novērtēju un sapratu, ka komponenti jājauc kopā citādāk.”

foto: Vida Press

Rojs Reimonds un uzņēmējs, veikalu īpašnieks Less Veksners iepazinās septiņdesmitajos gados un laika gaitā kļuva par draugiem vai vismaz tik draudzīgiem, ka, 1982. gadā Victoria’s Secret nonākot uz bankrota sliekšņa, palīgā tika saukts tieši Less. Neraugoties uz to, ka uzņēmuma gada peļņa bija vairāk nekā četri miljoni, zīmols nespēja nosegt parādus. Less Veksners par vienu miljonu iegādājās Victoria’s Secret, pāris tā veikalus un pasta katalogu.

foto: Vida Press

Pasaka

Veksnera plāns bija turpināt Victoria’s Secret revolūciju cilvēku attieksmes mainīšanā, to pilnveidojot. Roja paspārnē veikals fokusējās uz vīriešiem, taču Veksners secināja, ka, liekot vīriešiem justies ērtāk, sievietes tiek atsvešinātas, tāpēc tika mainīts veikalu interjers, attīstīts dažādu cenu diapazons un paplašināts produktu piedāvājums.

Jaunais zīmola īpašnieks radīja zīmola koncepciju un iedomu tēlu – stāstu par britu un franču izcelsmes modeli, seksīgo Viktoriju, un, lai veicinātu izsmalcinātības asociācijas, Victoria’s Secret produkciju sāka pārdot ekskluzīvos iepirkšanās rajonos.

“Tas bija, kā veidot filmu vai stāstīt bērnam pasaku. Stāsts bija tik ticams un aizraujošs, ka pasakas popularizēšanā iesaistījās ne tikai mūsu mārketinga ļaudis, bet arī veikalu pārdevēji,” atklāj Veksners.

foto: Vida Press

Sievietes devās uz veikaliem iepirkties, bet vīrieši to darīja ar katalogu palīdzību – Veksnera plāns bija izdevies, un 1995. gadā zīmols jau bija 1,9 miljardus vērts, un ASV tam bija 670 specializētie veikali. Jaunā Victoria’s Secret veiksme pieauga, bet zīmola bijušā īpašnieka Roja Reimonda dzīve sagruva. Pēc apakšveļas zīmola pārdošanas viņš vēl gadu bija tā direktors, līdz pievērsās bērnu apģērbu zīmolam My Child’s Destiny, taču arī tas pēc diviem gadiem (1986) bankrotēja.

Reimonds izšķīrās ar sievu un kādā 1993. gada dienā izdarīja pašnāvību, nolecot no Sanfrancisko Zelta vārtu tilta, kļūstot par brīdinošu piemēru tam, cik vienkārši var zaudēt lielisku iespēju un ka, neraugoties uz grūtībām, nedrīkst pazaudēt sapni.

Fantāzijas krūšturis

Kopš pirmās prezentācijas Plaza Hotel 1995. gadā Victoria’s Secret modes skate ir kļuvusi par ekstravagantu šovu, par fenomenu ar saviem noteikumiem un savu kultūru. Tā kā Victoria’s Secret šovs ir planētas visvairāk skatītais modes pasākums, kļūt par tā modeli ir viens no prestižākajiem notikumiem meitenes karjerā.

foto: Matt Baron/REX/ Vida Press

Bet pats lielākais gods ir būt tai, kura varēs demonstrēt tā saukto Fantasy Bra – kolekcijas dārgāko, miljonos mērāmo izsmalcinātāko apakšveļas komplektu. Pirmais dimantu Fantasy Bra ir tapis 1996. gadā supermodelei Klaudijai Šīferei un, lai cik pārsteidzošs un ekstravagants skaitījies, ir iegājis vēsturē kā lētākais Fantasy Bra (viens miljons). Dārgāko – 15 miljonus vērtu – demonstrējusi Žizele Bundhena 2000. gadā.

foto: Vida Press

Eņģeļu hierarhija

Uzņēmums ar slavenām modelēm sāka sadarboties deviņdesmito gadu sākumā (Stefānija Seimūra, Kārena Muldere, Jasmina Gauri un Džila Gudakre), un tieši meiteņu slava palīdzēja zīmolam kļūt pamanāmākam un respektētākam.

foto: Jason Mendez / MEGA / Vida Press

Angels ir 1997. gadā izveidotās apakšveļas līnijas nosaukums, kuras reklāmās pozēja Helēna Kristensena, Stefānija Seimūra, Taira Benksa un citas, un kopš tā laika termins Eņģeļi kļuva par sinonīmu modelēm, kuras oficiāli ir kļuvušas par godpilnajām Victoria’s Secret vēstnesēm – galvenajām modelēm, reklāmu sejām un tām supermodelēm, kuras atklāj gadskārtējās modes skates (2018. gadā tās ir Adriana Lima, Kendisa Svanepoela, Behati Prinslū, Lilija Aldridža, Romija Strīda, Elza Hoska, Džozefīne Skraivere, Stella Maksvela, Marta Hanta, Džasmīna Tūksa, Sāra Sampaijo, Laisa Riberjo un Teilore Hila).

foto: WireImage

Bet, lai vismaz uz vienu gadu kļūtu par “Skates eņģeli”, ir jāiztur atlase, kurā nav pasargātas arī Eņģeļi veterāni. Tāpēc gandrīz kā sacensībās meitenēm ir jābūt formā. Modele Adriana Lima ir atzinusies, ka, gatavojoties atlasei, trīs nedēļas divas reizes dienā intensīvi trenējas, konsultējas ar uztura speciālistiem, lieto proteīna dzērienus un uztura bagātinātājus.

foto: Vida Press

Deviņas dienas pirms skates lieto proteīnu tikai šķidrā formā, bet 12 stundas pirms skates vispār pārtrauc lietot šķidrumu: “Tā izžūstot var atbrīvoties pat no astoņām mārciņām. Bet Victoria’s Secret šovs ir manas dzīves skaistākais mirklis. Kļūt par Eņģeli ir sapņa piepildījums, kas atver daudzas karjeras durvis. Visas pasaules modeles gribētu kļūt par Eņģeļiem.” Protams, bez ieguvumiem ir arī ierobežojumi.

foto: Gregory Pace/REX/ Vida Press

Dzelžainais līgums nosaka, ka Eņģelim 30–50 dienas gadā ir jāstrādā Victoria’s Secret – jāpiedalās prezentācijās, tūrēs un reklāmās, un modelei, kura strādā starptautiskā arēnā, tas ir ārkārtīgs fleksibilitātes ierobežojums sadarbībai ar citiem zīmoliem. Citām, kā pilnas slodzes darbā, tā ir drošība.

Modes skates, kuru izveidošanas izmaksas sasniedz desmitiem miljonu, nav tikai stāsts par skaistumu, modelēm un apakšveļu, bet arī par mūziku. Un vienmēr – visaktuālāko. 2016. gada skatē uzstājās Lady Gaga, The Weeknd un Bruno Marss, 2011. gadā – Jay Z un Kanje Vests, 2014. Gadā – Hozier, 2009. gadā – The Black Eyed Peas, 2007. gadā – Spice Girls, 2003. gadā – Sting, 2002. gadā – Destiny’s Child, 2001. gadā – Andrea Bocelli.

foto: Dennis Van Tine/Future Image/WENN.com/Vida Press

Kas notika šogad?

Skates, kuras ir norisinājušās no Londonas līdz Parīzei un pērn Šanhajā, 2018. gadā atgriezusies dzimtenē – Ņujorkā. Šis ir otrais gads, kad veļas zīmols sadarbībā ar luksusa modes namu prezentē arī kapsulas kolekciju, pērn – ar Balmain tapušu, šogad ar tā saukto Apdrukas karalieni, Londonas dizaineri Mēriju Katrantzū.

Defilē piedalījās Eņģeļi veterāni Adriana Lima, Marta Hanta un Kendisa Svanepoela, slavenās “it” meitenes Kendala Dženere, Kārlija Klosa, Bella un Džidži Hadidas, debitēja 18 jaunas meitenes (tostarp Vinnija Hārlova, Dakija Tota un Seidija Ņūmena). Kā allaž, varējām redzēt pasaules skaistākos augumus, modeles rozā aizkulišu halātiņos (interneta tiešraidē iegādājami par 45 britu mārciņām) ar princešu lokām matos un kuplām jo kuplām skropstām.

"Victoria's Secret" eņģeļi izrāda seksīgu apakšveļu grandiozā modes skatē

Grandiozā "Victoria's Secret" modes šova aizkulises

Modele Elza Hoska un „Victoria‘s Secret“ krūšturis, kas maksā miljonu ASV dolāru