Aktualitātes nagu lakošanā

Aktualitātes nagu lakošanā

Jauns.lv

Aizvadītā gada laikā nagu lakas izpelnījušās pircēju ievērību gan pasaulē, gan Latvijā – to pārdošanas apjomi ievērojami auguši. Tas savukārt izraisījis visas nagu izskaistināšanas nozares strauju attīstību un ne vienu vien revolūciju tajā. Pastaiga noskaidro pēkšņās nagu lakošanas apmātības iemeslus.

Nav noslēpums, ka skaistumkopšanas industrija ir bizness un tajā novērojamas biznesa likumsakarības. Sākoties krīzei, ekonomikas eksperti paredzēja tā saucamo lūpu krāsas efektu, proti, kad citu lietu un tostarp arī kosmētikas produktu pārdošana kritīsies, pieprasījums pēc lūpu krāsas augs. Sieviete ir emocionāla būtne, un pat grūtos laikos viņai ir absolūti nepieciešams kaut kas labākam garastāvoklim un spēcinošam atbalstam. Līdz šim stiprā pleca lomu uzņēmās lūpu krāsa, kas, salīdzinot ar citiem kosmētikas produktiem, ir lēta, turklāt sniedz tūlītēju efektu. Tomēr krīzes scenārijā ieviesušās nelielas korekcijas. Nē, sieviete nav mainījusies – kāds dzīvības uzturēšanai nemaz ne tik ļoti nepieciešams nieciņš viņai aizvien ir ļoti, ļoti vajadzīgs, un arī šoreiz tas ir salīdzinoši lēts un tā radītais efekts ir pamanāms. Taču dažādu apstākļu sakritības rezultātā šoreiz par sievietes draugu un atbalstītāju kļuvusi nagu laka.

Aktuālākie nagu laku toņi

Viss sākās ar to, ka daudzām daiļā dzimuma pārstāvēm nācās atteikties no mākslīgajiem nagiem, kas prasa regulārus skaistumkopšanas salona apmeklējumus, tātad ir diezgan dārgs prieks. Klasiskais manikīrs ir ievērojami lētāks pakalpojums. Turklāt, ja labi pacenšas, vismaz katru otro reizi var iztikt bez manikīra speciālista palīdzības, t.i., pašai sakopt rokas un izdaiļot nagus . Protams, lai to izdarītu, pirmkārt ir nepieciešams nopirkt nagu laku!

Uguni nagu laku masveida iegādes procesam visā pasaulē pielaida nu jau slavenais vairāk nekā pirms gada saules gaismu ieraudzījušais Chanel 505 Particuliére brūni violeti pelēcīgais nagu lakas tonis, kas zibenīgi pazuda no kosmētikas veikalu plauktiem un pārvērtās par absolūtu must have un fešionistu medību objektu. Un sākās ažiotāža... Kopš tā laika nagu laku industrija mainījās. Modes pasaule katru sezonu, aizturējusi elpu, gaida, kādus jaunus Chanel nagu lakas toņus būs radījis šā zīmola meikapa mākslinieciskais direktors Pīters Filipss. 2010. gada septembrī Fashion’s Night Out  iepirkšanās nakts laikā Chanel amerikāņu mājaslapa (ASV Chanel kosmētiku var iegādāties internetā) neizturēja  jauno Les Khakis nagu laku kolekciju nopirkt alkstošo megaplūsmu… Toties Chanel kļuva par nagu laku modes noteicēju. Starp citu, tieši pateicoties šim zīmolam, modē sevi pārliecinoši ir pieteikuši avangardiskie toņi un neklasiskās faktūras – pelēkais, zilais, dzeltenais, zaļais, arī šobrīd tik aktuālie metāliskie. Chanel iedrošināja pat visnotaļ konservatīvas dāmas izmēģināt teju visus iespējamos interesantos toņus. Zila vai pelēka nagu laka šodien vairs nav nekas ekstrēms, gluži pretēji – tā pilnīgi mierīgi sadzīvo pat ar lietišķo ikdienu.

Varam gan pačukstēt, ka jau šopavasar Chanel atgriežas pie klasiskākām vērtībām nagu laku krāsu paletē – rozā un persiku. Izsmalcinātais 533 April vecrozā bordo nokrāsas tonis pilnīgi noteikti kļūs par kārtējo must have. Bet tas būs pavasarī. Šobrīd visaktuālākie toņi ir metāliskie – gan diskrēti mirdzoši, gan ar izteiktiem žilbinoši spīdīgiem gliteriem. Nagu laka ir kļuvusi par aksesuāru – ļoti modīgu un ļoti lētu. Starp citu, tā ir pat lētāka par lūpu krāsu. Chanel gadījumā – par apmēram sešiem septiņiem latiem… 

Pirkstu galu izdaiļošana ir uzņēmusi apgriezienus, un tagad nagu laku industrijai vairs nav svarīgi, ir vai nav krīze – šis kosmētikas segments strauji aug un, visticamāk,

 turpinās to darīt. Salīdzinot ar 2010. gadu, nagu laku pārdošanas apjoms ASV palielinājies par 59%, kamēr lūpu krāsu – tikai par 8%. Universālveikala Stockmann kosmētikas nodaļas tirdzniecības vadītāja Dace Goldmane precizē vietējos pārdošanas datus: “Mūsu veikalā nagu laku pārdošanas apjoms auga jau 2010. gadā, līdz ar Chanel 505 Particuliére toņa parādīšanos, bet, ja salīdzinām 2010. gadu ar 2011. gadu, tagad pieaugums ir patiešām ievērojams – par 30%. Starp citu, tik liels nebija pat lūpu krāsām. Vispārdotākie noteikti ir Chanel un Dior nagu laku toņi. Šo zīmolu jaunos nagu laku toņus klientes gaida un medī. Daži toņi pārsit pat tušu pārdošanas apjomus. Vispirktākais rudens kolekcijas tonis ir Chanel 531 Péridot zaļgani zeltainais. Absolūts must have!”

Pastaiga.lv / Foto: Gatis Rozenfelds, F64