11 kaitinoši paradumi, kuru dēļ kolēģi tevi klusībā nicina
foto: Shutterstock
Nebeidzama stāstīšana par to, cik jautri pavadīji nedēļas nogali, bilžu rādīšana telefonā, kā kopā ar bērniem taisīji selfijus, pēdējā randiņa pārstāsts visos sīkumos... Tas viss, protams, ir interesanti – bet... tikai tev.
Attiecības

11 kaitinoši paradumi, kuru dēļ kolēģi tevi klusībā nicina

Jauns.lv

Daži biroja etiķetes aspekti ir saistīti ar paaudžu atšķirībām, savukārt citi ir izturējuši laika pārbaudi. Lielākā daļā gadījumu tāds mūsu uzvedības modelis, kādu izvēlamies, komunicējot ar draugiem un ģimenes locekļiem, tomēr neiederēsies darba vidē. Taču problēma ir tā, ka cilvēki, kuri darbavietā neadekvāti uzvedas, bieži vien pat neapjēdz, ka ar savu rīcību šauj pār strīpu, raksta "The Business Insider".

11 kaitinoši paradumi, kuru dēļ kolēģi tevi klusīb...

Piedāvājam dažus piemērus, kā nevajadzētu izturēties darbavietā, ja nevēlies zaudēt kolēģu cieņu un likt apkārtējiem tevi paciest kā zobu sāpes.

1. Pārāk daudz detaļu

Nebeidzama stāstīšana par to, cik jautri pavadīji nedēļas nogali, bilžu rādīšana telefonā, kā kopā ar bērniem ballītes laikā taisīji selfijus, pēdējā randiņa pārstāsts visos sīkumos... Tas viss, protams, ir interesanti – bet... tikai tev. Citiem šāda lielīšanās liks secināt, ka patiesībā esi narciss, kuram nemitīgi vajag uzmanību. Turklāt, ja kolēģiem regulāri atklāsi pārāk daudz privātu detaļu, viņi var secināt, ka esi garīgi nenobriedis cilvēks, kuram ir problēmas ar diskrētuma ievērošanu. Labākais veids, kā saprast, vai tas, ko gribat citiem stāstīt, viņus patiešām interesē, ir pastāstīt sarunas interesantāko daļu un tad pavērot, vai cilvēki turpina klausīties.

2. Nebeidzama sūdzēšanās

Protams, cilvēkiem ir tiesības darbā reizēm paust savu neapmierinātību, lai noteiktas lietas tiktu mainītas, pilnveidotas un tamlīdzīgi. Taču ir cilvēki, kuri sūdzas teju par visu, un bez jebkāda pamata. Ja tev kaut kas nepatīk, tad ķeries pie rīcības – izdomā, kā to mainīt, un dari to, nevis staigā apkārt īdēdams.

3. Meli un zaglīgums

Ir cilvēki, kuri uzskata, ka nevainīga melošana ir normāla un pieņemama lieta. Visi taču reizēm mēdzam pārspīlēt, vai ne? Kas tur slikts? Taču ir cilvēki, kuri melus uzskata par meliem, viņi nespēj vienkārši “pieciest” nepatiesību un izlikšanos. Tāpat arī ir cilvēki, kuri uzskata, ka tas nav nekas īpašs – ņemt no darbavietas dažādas lietas un nest tās mājās (kancelejas preces, kolēģiem piederošas vai biroja inventārā esošas krūzītes u.tml.). Sīkas neētiskas darbības tomēr ir un paliek neētiskas darbības un, ja kolēģi redzēs, ka šādi rīkojies, viņi secinās, ka neētiski izturēsies arī nopietnās situācijās.

4. Slinkošana

Katram savu darbu jau tāpat ir pāri galvai, tāpēc pārsvarā tomēr cilvēkiem nav ne laika, ne vēlēšanās darīt vēl arī savu kolēģu nepaveikto. Komandā strādājoši cilvēki lieliski redz, kurš no visiem savus darbus neizdara. Šāda slinkošana radīs tikai spriedzi kolēģi vidū. Neuzkrauj savus darbus citiem vai arī meklē darbu, kas tevi pietiekami motivēs neslinkot.

5. Kavēšanās

Ja regulāri kavē darbu, sapulci, termiņus, pārējiem apniks tev par visu atgādināt. Šādas uzvedības dēļ kolēģiem šķitīsi egoistisks, neorganizēts cilvēks, kurš neciena pārējos. Mūsdienās ir bezgalīgi daudz iespēju nodrošināt, lai tu visur ierastos laikus. Centies šīs iespējas izmantot vai arī tev neviens vairs neuzticēsies.

6. Publiskas histērijas lēkmes

Katram dzīvē gadās grūti mirkļi. Ja reizēm darbā gadās ļauties emocijām vai nobirdināt kādu asaru – nekas traģisks, tas ir tikai cilvēciski. Taču nemitīga staigāšana saraudātām acīm, atklāta elsošana vai pat publiskas histērijas lēkmes nudien liks cilvēkiem no tevis novērsties.

7. Aprunāšana

Citiem varbūt interesē klausīties, kā tu aprunā Jāņa amata paaugstinājumu vai Kristīnes ģimenes problēmas, taču atceries, ka vienlaikus cilvēki pēc tā spriež arī par tevi. Un secina, ka tev nevar uzticēt sensitīvu informāciju.

8. Lamāšanās

Mūsdienās nevienu vairs nepārsteidz lamuvārdi pat televīzijā, kur nu vēl darbavietā. Taču cilvēku prātos tā tomēr tiek klasificēta kā neadekvāta uzvedība. Ja nepratīsi atšķirt, kurā situācijā drīkst un kurā nevajadzētu lietot necenzētus vārdus, tevi vairs neaicinās uz augstāka līmeņa sapulcēm. Savukārt pieklājība un diskrētums ļaus iemantot cieņu apkārtējo acīs.

9. Nepiemērots apģērbs

Lieliski, ka lielākajā daļā biroju mūsdienās vairs netiek pieprasīts, lai visi staigātu uzvalkos, kostīmos un nēsātu kaklasaiti. Taču ierasties darbā sportatērpā vai pat pidžamai līdzīgā apģērbā gan nevajadzētu – pat piektdienā ne. Vienmēr ir labi ģērbties mazliet svinīgāk, nekā tiek pieprasīts.

10. Divkosība

“Dari tā, kā es teicu, bet pats neizdarīju” – šis princips nav labākais veids, kā palīdzēt citiem. Šāda attieksme pazeminās tavu autoritāti. Rādi piemēru ar saviem darbiem, bet ne vārdiem. Esi patiess, un cilvēki tevi cienīs.

11. Vainot citus

Cienīti un augstu novērtēti ir tie cilvēki, kuri uzņemas atbildību par saviem darbiem. Vienmēr vainojot citus, tu patiesībā izrādīsi savu bezatbildīgumu un maziskumu. Karjeras iespējas paveras tiem, kuri spēj cilvēkus apvienot, nevis sarīdīt citu pret citu.