Sācies modes blogeru zelta laikmets. 5 padomi, kā šo hobiju padarīt par biznesu
Modes blogeri ieņem aizvien nozīmīgāku vietu modes pasaulē.
Dzīvesstils

Sācies modes blogeru zelta laikmets. 5 padomi, kā šo hobiju padarīt par biznesu

Jauns.lv

Pasaulē sākusies modes nedēļu sezona, kurās tiek izrādītas 2015. gada pavasara/vasaras kolekcijas. Līdzās slavenībām un modes žurnālu redaktoriem pirmajās rindās skates vēro blogeri, kuri ar savu hobiju spēj nopelnīt vairāk nekā jebkad agrāk!

Sācies modes blogeru zelta laikmets. 5 padomi, kā ...

Modes blogi aizsākās kā iespēja stilīgām personām nodemonstrēt savu stilu un iepazīties ar domubiedriem. Taču tagad tas kļuvis par biznesu. Blogeri pelna dažādos veidos. Populārākais no tiem ir reklāmu izvietošana. Jo vairāk lapas apmeklētāju, jo augstāku cenu gatavi maksāt reklāmdevēji. Populārākie ārzemju blogī mēnesī tiek skatīti pat vairākus miljonus reižu! Citas iespējas, kā gūt peļņu no savas aizraušanās – izdot savu apģērbu vai aksesuāru kolekciju sadarbībā ar atpazīstamiem zīmoliem, kā arī saņemt samaksu par dažādu pasākumu apmeklēšanu, tostarp arī ierašanos kāda dizainera skatē modes nedēļā vai veikala atklāšanā.

Arvien biežāk zīmoli izmanto iespēju pareklamēties sabiedrībā pazīstamu cilvēku sociālo tīklu kontos, piemēram, samaksās par to, lai modes blogeris aplikācijā „Instagram” ievieto it kā ikdienišķu foto ar tā produktiem.  Braiens Grejs-Jambao, kuram pieder modes blogs Bryanboy.com, žurnālam „Marie Claire” atklājis, ka ar katru gadu viņam piedāvātās naudas summas tikai pieaug. Pirms pāris gadiem par piedalīšanos vienā saviesīgā pasākumā saņēma ap 400 eiro, taču tagad viņam piedāvā aptuveni 12 000 eiro. Visaugstākā līmeņa blogeri par parādīšanos ļoti nozīmīgā pasākumā saņem  ap 38 000 eiro. Modes blogeri ieņem īpašu vietu modes pasaulē, jo viņi ir kā tilts starp modes zīmolu un patērētājiem. Viņi iepazīstina potenciālos pircējus ar zīmola produktiem, turklāt dara to personiskā un tiešā veidā. Viņi arī iedzīvina modes skatēs redzētās tendences vai veido paši savējās, tāpēc daudzi blogeri kļuvuši par modes namu mīluļiem.

Lai blogošana nestu augļus, ir smagi jāstrādā.
Lai blogošana nestu augļus, ir smagi jāstrādā.

Lai gan vērā ņemamus ieņēmumus gūst tikai neliela daļa blogeru, citiem tas var būt veids kā piepelnīties. Bloga izveidošana neprasa lielus līdzekļus, jo to var izdarīt par brīvu kādā no lielākajām blogošanas platformām (piemēram, WordPress vai Blogger). Ja tev jau ir fotoaparāts, tad nauda nebūs jātērē vispār – pietiks ar apņēmību un radošu izdomu. Grūtākais ir virzīt savu vietni tā, lai ar to varētu nopelnīt.

Lūk, biežāk sastopamie veidi, kā gūt materiālu labumu no sava modes bloga:

1.    Reklāmu izvietošana. Tu vari pati uzņemties reklāmas laukumu pārdošanu ar tādiem tarifiem, kādus uzskati par vislabākajiem. Tas prasīs no tevis vairāk pūļu, jo būs jāatrod reklāmdevēji un jāpārliecina izmantot tavu vietni. Otrā iespēja – piereģistrēties GoAffiliate.com vai citā līdzīgā mājaslapā, kas ir starpnieks starp medijiem un reklāmdevējiem. Mīnuss – šādās lapās visbiežāk piedāvā saņemt procentus no pirkumiem, kas veikti, uzspiežot uz saites tavā blogā, tāpēc tu ne vienmēr vari rēķināties, ka vispār kaut ko saņemsi.

2.    Reklāmrakstu ievietošana. Arī šis ir izplatīts paņēmiens modes un skaistumkopšanas blogeru vidē. Princips ir ļoti vienkāršs – tev tiek nosūtīta informācija par zīmolu, ko tu ar vai bez saviem papildinājumiem publicē blogā. Taču, lai saglabātu godīgumu pret lasītājiem, redzamā vietā vajadzētu norādīt, kas rakstu pasūtījis.

3.    Produkti izmēģināšanai un dāvanas. Ja kļūsi par atpazīstamu blogeri, drīz vien tavā virtuālajā pastkastītē sāks birt uzaicinājumi uz pasākumiem, kuru noslēgumā saņemsi dāvanu maisiņu, un zīmoli tevi uzrunās ar vēlmi nosūtīt izmēģināšanai dažādus produktus – visbiežāk kosmētiku, bet tikpat labi arī  apģērbu vai aksesuārus. Ja raksti atsauksmes par saņemtajiem kosmētikas produktiem, neļauj tam iespaidot savu viedokli, citādi zaudēsi lasītāju uzticību.

4.    Sadarbība ar zīmoliem. Populārākie blogeri mēdz piedalīties sadarbības projektos ar citiem zīmoliem, piemēram, izveidot rokassomiņu līniju vai kļūt par reklāmas seju. Tā ir augstākā pilotāža, aiz kuras parasti stāv vairāki gadi smaga darba. Lai pievērstu veiksmīgu uzņēmumu uzmanību, tavam blogam pašam par sevi jābūt panākumiem bagātam zīmolam, kas uzrunā plašu auditoriju.

5.    Sociālie tīkli. Mēs dzīvojam laikmetā, kad teju katrai sabiedrībai atpazīstamai personai ir savs „Facebook”, „Instagram” vai tvitera konts. Šie rīki ir modes blogera maize un piens, jo tie ir vieglāk pārskatāmi un ērtāk lietojami no tādām mobilajām ierīcēm kā viedtālruņi un planšetdatori. Ja tev būs daudz sekotāju un liela ietekme kādā no šiem tīkliem, ražotāji piedāvās tev savas preces vai nelielas naudas summas, lai tu tās ievietotu kādā no saviem ierakstiem vai fotogrāfijām sociālajos medijos.

Skaties galeriju un uzzini, kuri ir šobrīd populārākie modes blogeri pasaulē!

Populārākie modes blogeri

Kasjauns.lv / Foto: All Over Press