Uzņēmums "Unilever" paziņo, ka atsakās no vārda "normāls" savos produktos
Uzņēmums "Unilever" paziņojis, ka atteiksies no vārda "normāls" izmantošanas kompānijas skaistumkopšanas un personīgās higiēnas zīmolu iepakojumā un reklāmā. Tāpat kompānija turpmāk neveiks digitālas korekcijas, lai mākslīgi uzlabotu cilvēka ķermeni savu zīmolu reklāmās, informē sabiedrisko attiecību konsultants Oskars Kupše.
Viņš informē, ka "Unilever" pasūtītajā pētījumā, kas tika veikts deviņās valstīs, secināts, ka vairāk nekā puse jeb 56% aptaujāto uzskata – skaistumkopšanas un personīgās higiēnas nozare var likt cilvēkiem justies atstumtiem. Līdz ar to "Unilever" mainīs iepakojumu dizainu un produktu komunikācijas materiālus, atsakoties no vārda "normāls" lietošanas.
Savukārt kompānijas zīmolu reklāmās netiks digitāli mainīta cilvēka ķermeņa forma, izmērs vai ādas krāsas proporcijas un tiks palielināts to reklāmu skaits, kurās attēloti cilvēki no dažādām nepietiekami pārstāvētām sabiedrības grupām.
"74% respondentu norāda, ka vēlas, lai skaistumkopšanas un personīgās higiēnas nozare vairāk koncentrētos uz cilvēku labsajūtas, nevis tikai vizuālā tēla uzlabošanu. Tādēļ visā pasaulē un arī Baltijas valstīs mēs vēlamies uzsvērt, ka patērētāju izvēlētie produkti ne tikai labi veic savu funkciju, bet arī ir draudzīgi videi, planētai un pašiem cilvēkiem," skaidro "Unilever Baltics" ģenerāldirektors Kamerons Hīts.
Septiņi no desmit cilvēkiem piekrīt, ka vārda ""normāls" lietošanai uz produktu iepakojuma un reklāmā ir negatīva ietekme. Jaunāku cilvēku vidū, 18–35 gadu vecumā, šis rādītājs ir augstāks – astoņi no desmit. Lēmums atteikties no vārda "normāls" lietošanas ir viens no daudziem kampaņas soļiem, lai izaicinātu ierastos skaistuma ideālus, pauž uzņēmumā.
"Katru dienu viens miljards cilvēku lieto mūsu produktus un vēl vairāk cilvēku redz mūsu reklāmas. Tāpēc mūsu zīmoliem piemīt spēks mainīt cilvēku dzīvi. Mēs esam apņēmušies cīnīties ar negatīvām normām un stereotipiem, lai veidotu plašāku, daudz iekļaujošāku skaistuma definīciju. Mēs apzināmies, ka ar vārda "normāls" noņemšanu no mūsu produktiem diskriminācijas problēma netiks novērsta, taču tas ir būtisks solis pareizajā virzienā. "Pozitīvā skaistuma" kampaņas ietvaros mūsu mērķis ir ne tikai mazināt kaitējumu, bet arī darīt vairāk laba gan cilvēkiem, gan planētai. Ņemot vērā, ka arī patērētāji arvien vairāk novērtē zīmolus, kas mērķtiecīgi strādā ar sociālajiem un vides problēmjautājumiem, mēs ticam, ka šī apņemšanās stiprinās arī mūsu biznesa rezultātus," stāsta "Unilever" skaistumkopšanas un personīgās higiēnas biznesa prezidents Sanijs Džains.
"Pozitīvā skaistuma" vīzija aptver vairāku darbību kopumu, kuru mērķis ir ne tikai mainīt skaistuma standartus, bet arī uzlabot sabiedrības veselību un labklājību, kā arī veicināt vienlīdzību un iekļaušanu. Līdz 2030. gadam par šīm tēmām plānots uzrunāt vienu miljardu cilvēku gadā. Lai to paveiktu, "Unilever" fokusējas uz diskriminācijas mazināšanu skaistumkopšanās nozarē, izaicinot šauro skatījumu uz skaistuma ideāliem un veidojot daudzveidīgāku produktu portfeli. Kompānija aktīvi atbalsta dzimumu līdztiesības veicināšanu, savukārt veselības un labklājības uzlabošanai tiek nodrošinātas pastāvīgas izglītības iniciatīvas, vienlaikus pievēršoties jaunām jomām, kas ietver fizisko veselību un garīgo labsajūtu - tā savu jauno pieeju izskaidro uzņēmumā.