Patiess stils ir kā vīns - ar gadiem tikai labāks. Košākās dāmas 60+ Instagramā
Instagram lietotnei nav vecuma ierobežojuma, turklāt daži no aizraujošākajiem kontiem pieder sievietēm pēc sešdesmit. Viņas demonstrē neredzētu, nefiltrētu drosmi, personību un pieredzi. Patiesu stilu, kas līdzīgi vīnam ar gadiem kļūst arvien labāks.
Pret straumi
Linda Rodina bijusi amerikāņu žurnālu Harper’s Bazaar un Vogue, zīmolu Revlon un Victoria’s Secret stiliste, bet, pateicoties Instagram konta atpazīstamībai (šobrīd 226 tūkstoši sekotāju), 2008. gadā izveidoja savu skaistumkopšanas uzņēmumu, kuru pirms četriem gadiem iegādājās Estee Lauder.
Lindas unikālā stila esence ir spēja saskatīt. Tas ir, īstās modes lietas atrast nevis luksusa butikos, bet gan krāmu tirdziņos. “Kurš maksā tādas summas par apģērbu?” par dizaineru kolekcijām brīnās stila zvaigzne. Viņas recepte ir līdzsvars – viens drosmīgs izstrādājums un pārējie elementi tēlā – vienkārši.
Un pāris noteikumu: “Tā kā esmu sīka, nevalkāju maksi garumu, bet gan mini ar melnām zeķbiksēm. Kāpēc ne? Man ir slaidas kājas. Bet tas, ko nekad nerādīšu, ir kailas rokas. Pat vasarā atrodu veidu, kā valkāt garas piedurknes.” Lai arī nosirmojusi jau 35 gados, veca viņa sajutusies, sasniedzot 60 gadu atzīmi, un tagad, lai arī viņas fani ir tieši jaunieši, 70 gados godīgi atzīst: “Šajā uz jauniešiem orientētā kultūrā dažkārt ir grūti doties pret straumi.”
Mākslinieciska eklektika
Septiņdesmit vienu gadu vecā Austrālijas dizainere Dženija Kī ir skaļa, oriģināla un jauneklīga. Sev un saviem modeļiem velk drosmīgus, grafiskus un krāsainus tērpus, lepojas ar īsu matu griezumu un pie sarkano briļļu rāmjiem pieskaņo košu lūpu krāsu.
Viņas tēls ir māksliniecisks, enerģisks, eklektisks un vienmēr neierasts: “Uzaugot Austrālijā piecdesmito gadu rasisma vidē, ātri sapratu, ka vērtība ir būt atšķirīgai un oriģinālai. Nekad neesmu iedvesmojusies no citiem un nekad neesmu vēlējusies izskatīties kā citi.
Jā, saprotu, ka kļūstu veca, bet ar gadiem nāk zināšanas, kuras es ne pret ko nemainītu. Lai gan vēlos kļūt nobriedušāka, esmu kā bērns, kas man un manam darbam sniedz naivismu un īstumu,” vēl viena lieliska īpašība, kas nāk līdz ar vecumu, esot tā, ka viņa dara tikai to, ko pati vēlas. Dara un velk mugurā.
Radoša pretestība
Fordamas Universitātes bijušās sociālā darba profesores Linas Sleiteres modes ikonas vēsturi iezīmē trīs pieturas punkti. Pirmais – akadēmiskās dzīves noslēgums un neapmierinātība ar pensijas vecumu, kā arī nepieciešamība pēc jauna pašizpausmes veida. Otrais – izpratne, ka aktuālā mode piedāvā garderobi tikai jauniešiem, un uzdrošināšanās ģērbties neierasti gadiem. Trešais – viņas dzīvesbiedrs ir fotogrāfs, kurš vienmēr gatavs doties Linas Sleiteres radošajos piedzīvojumos.
Apvienojot šos punktus, radīts viņas stila blogs, kas “aptur mana prāta novecošanos” un iedvesmo citus ar kvalitatīvām fotogrāfijām un pretestību eidžisma kultam. Viņa atsakās izlikties jaunāka un būt fons, viņa izvēlas lakoniskus, modernus un uzmanību piesaistošus tērpus.
“Man nepatīk, ka ar gadiem ir samazinājies enerģijas un aktivitāšu līmenis, bet ne fiziskās izmaiņas. Lai cik ironiski būtu, tagad esmu daudz pašpārliecinātāka nekā jaunībā, izjūtu nenormālu brīvību un vēl lielāku vēlmi būt dumpiniecei.”
Ķīnas izšuvumu varavīksne
Ņujorkiete Tzipora Salamona (67) pilsētu uz velosipēda rotā kopš pagājušā gadsimta astoņdesmitajiem gadiem. “Man patīk velobraukšana, jo tādējādi visa pilsēta redz manu tērpu.” Kopš Instagram konta izveides viņas tērpu teātra auditorija ir kļuvusi par 28 tūkstošiem bagātāka.
2012. gadā viņa bija Lanvin zīmola reklāmas kampaņas modele, 2014. gadā piedalījās dokumentālajā filmā Advanced Style un savu unikalitāti ir demonstrējusi grāmatā The Art of Dressing: Ageless, Timeless, Original style, intervējot desmit iedvesmojošas sievietes pēc piecdesmit.
“Sasniedzot noteiktu vecumu, modes industrija šīs sievietes sāk ignorēt. Un, ja viņas neredz savu paaudzi žurnālos, domā, ka viņu stils ir neinteresants un nevienam neaktuāls. Domā, ka ir jānodarbojas tikai ar pieaugušo lietām: bērniem, mazbērniem, dzīvesbiedriem, karjeru un mājsaimniecību.”
Lai gan viņas pašas tēls ir kā Ķīnas izšuvumu varavīksne ar drosmīgām kaklarotām un grandiozu cepuru kolekciju, Tzipora Salamona mudina priecāties par drēbēm, nesatraukties par iepirkšanos un saprast sevi pašu.
Lielisks stils nav šopings un satraukums par modes tendencēm: “Sasniedzot manu vecumu, daudziem jau ir iekrājusies lieliska garderobe. Atliek tikai izdomāt, kā to kombinēt!”
Mūžīgā ballīte
Beatrise Osta ir daudzpusīga: rakstniece, aktrise, modes dizainere, producente, budiste, mūza un stila ikona.
Viņas modes izjūta ir palīdzējusi viņai nokļūt uz New York Times Magazine vāka, Harper’s Bazaar stila lapās, būt regulārai viešņai Advanced Style blogā un ap savu Instagram kontu sapulcēt 51 tūkstoti sekotāju.
Beatrise prasmīgi saplūdina ikdienišķuma un ekstraordinaritātes kodus un gandrīz vienmēr redzama ar pašas darinātu turbānu uz galvas. Kokteiļballītēm piemērotas kleitas un svārkus viņa bez sirdsapziņas pārmetumiem valkā ikdienā.
Beatrise apgalvo, ka viņu nesaista mode: “Mani neinteresē kurpju augstums, svārku garums vai sezonas krāsa. Mode nav par to, ko valkā, bet par to, ko tev ir patīkami just uz sava ķermeņa.”
Spilgta pašpietiekamība
Sasniedzot pieklājīgu gadu skaitli, Sāra Džeina Adamsa radījusi Instagram kontu savam rotu zīmolam Sara Mai Jewels un, pateicoties savam eklektismam un drosmīgajai attieksmei, sapulcinājusi ap sevi 166 tūkstošus interesentu.
Pasaulē, kura baidās novecot, Adamsa ir tā, kas par gadiem priecājās: “Manuprāt, cilvēkus intriģē tas, ka esmu vecāka, ceļoju, uzdrošinos un man ir vairāk piedzīvojumu nekā vidējam aritmētiskajam cilvēkam. Mans Instagram konts ir tiešs un ar dziļdomīgiem vēstījumiem.”
Viņas tērpjas Adidas sporta tērpā, bagātīgos indiešu sari vai pavisam sievišķīgās, romantiskās kleitās, un katrs attēls demonstrē spilgtas krāsas un to, ka šī sieviete ir pašpārliecināta un pašpietiekama. “Ikvienam ir jāatrod laiks sevis iepazīšanai. Tikai tad varam būt patiešām spēcīgi un efektīgi. Krunkas mani nebiedē, tās atspoguļo personību un pieredzi. Tās ir kā goda nozīmītes, medaļas par noieto ceļu!”
Mūžīgā modele
Maje Muska kā modele savu modes piedzīvojumu sāka 15 gadu vecumā Dienvidāfrikā. Biznesā, kurā laimīgie spēj noturēties piecus gadus, Majei Muskai tas izdevās piecdesmit gadus. Pa šo laiku viņa ir paguvusi izaudzināt trīs bērnus, iegūt divus maģistra grādus zinātnē un strādāt par dietoloģi.
Modes izvēlēs sevi uzskatot par konservatīvu, viņa uzticas stilistiem: “Palielinoties ienākumiem, varu valkāt labākas kvalitātes drēbes, bet stilists mudina mani būt bezbailīgai.
Dažkārt nevēlos iziet uz ielas izaicinošā apģērbā, bet, izrādās, tas visiem patīk.” Par savu galveno uzdevumu viņa dēvē iedvesmošanu ar darbu: “Es ceru, ka mans piemērs dod cerību citām sievietēm pēc sešdesmit, ka viņas var izskatīties un justies labi.”
Modes filozofe
Valērija fon Sobela (76) ir filantrope, māksliniece, interjera dizainere, stila ikona un eleganta Losandželosas dīva. Savā stilā meistarīgi apvienojot vintedžu ar unikāliem izstrādājumiem, vienmēr glamūrīgā Valērija stilu uzskata par zināšanām un gudrību: “Cilvēks piedzimst ar zinātkāri, nevis ar stila izjūtu. Ja spēj attīstīt izpratni jeb galveno modes ceļojuma sastāvdaļu, spēsi attīstīt stilu.
Lai gan nav tik vienkārši, kā izklausās, ir brīnišķīgi, ja spēj saskatīt atšķirību starp viduvējību un lielisko. Ir skaļas modes tendences, kurām no modes skatēm nekad nevajadzētu nonākt ražošanā. Ja mērķis ir būt modernam, tad tās kā modes upurim noderēs. Bet tas nekad nedraudēs cilvēkam, kurš saprot, kas ir patiešām laba mode.
Labai modei ir vairāki tipi, tostarp tradicionāli labā gaume, kas tiecas tikt pieņemta, iekļauties un būt pieklājīga. Tad vēl ir tie, kuri atšķirīgas sastāvdaļas sajauks kopā un katru no tām padarīs lielisku. Šādiem cilvēkiem ir jābūt ļoti pašpārliecinātiem un drosmīgiem, viņi ir kā izgudrotāji un mākslinieki.”
Dīva
Karmena Delorefisa par modeli kļuva 13 gadu vecumā, 14 gadu vecumā pozēja sirreālistam Salvadoram Dalī, ir sadarbojusies ar visiem slavenākajiem fotogrāfiem, sākot ar Sesilu Bītonu un beidzot ar Ričardu Avedonu.
Astoņdesmit septiņu gadu vecumā, 74 gadus būdama modele, kad daudzi laikabiedri ir sen aizmirsti, viņa aizvien defilē Gaultier, Galliano un Mugler skatēs un atklāti atzīst: lai izceltu skaisto kaulu struktūru, vairākus gadu desmitus lieto silikona injekcijas un pirms 50 gadiem medicīniski likvidējusi saules iedeguma radītās grumbas.
(“Ja tev viesistabā nokritīs griesti, vai tu tos tiešām nelabosi?”) Tas ir arī viss, pārējais – pašapziņa. “Pusi dzīves aizņēma sevis iepazīšana. Kā varu būt patiesa pret kādu, ja nepazīstu pati sevi? Jo vecāka kļūstu, jo patiesāka topu. Man nevienam nav jāpatīk, netaisos izpatikt atzinības dēļ,” stingra un nelokāma ir mūžīgā modele.
Personība
Tā kā Lusinda Čambersa trīsdesmit gadus ir bijusi modes industrijā, veicot dažādus darbus – sākot no sekretāres un beidzot kā britu Vogue redaktore, viņa izprot modi un savu tēlu ir uzspodrinājusi līdz pēdējai detaļai.
Konceptuāli, pārdomāti, rafinēti. Viņas stils iemieso ekscentriskumu: “Estētiskajā ziņā esmu kā kūka. Man patīk mirdzumi, man patīk vintāža, un man patīk etniskums. Ļoti daudzi modē strādājošie mīl tikai vienu, un tā ir nedrošība.”
Skaistākais modē un viena no dzīves baudām esot tas, ka apģērbu var pārveidot un lietot atkal un atkal no jauna. Pielāgot personībai.