Dzīvesstils

Kolektīvās iepirkšanās portālos aktīvākās ir sievietes; pērk atlaides frizētavās un bāros

Jauns.lv

Patlaban Latvijā pieprasītākie kolektīvās iepirkšanās piedāvājumi ir atlaižu kuponi bāru, restorānu un citu ēdināšanas iestāžu apmeklējumiem, liecina cenu un pakalpojumu salīdzināšanas portāla "Gudriem.lv" veiktās aptaujas rezultāti.

Kolektīvās iepirkšanās portālos aktīvākās ir sievi...

Savukārt visvairāk līdzekļu tiek tērēts uz sieviešu auditoriju orientētiem pakalpojumiem - atlaižu kuponiem SPA, frizētavu, skaistumkopšanas salonu apmeklējumiem, kā arī masāžām.

"Pieredze liecina, ka aktīvākie pircēji ir sievietes, kuras ļoti labprāt iegādājas skaistumkopšanas un veselības aprūpes pakalpojumus ar atlaidēm. Augsts ir arī pieprasījums pēc iespējas ieturēt lētāk maltīti restorānos. Nereti šie atlaižu kuponi kalpo kā sava veida motivācija apmeklēt jaunu ēdināšanas iestādi un novērtēt tās virtuves priekšrocības," norāda kolektīvās iepirkšanās vietnes "Zizu.lv" pārstāvis Samads Muhamedovs.

Kā liecina "Gudriem.lv" aptaujas dati, 48% respondentu atzīst, ka kolektīvās iepirkšanās vietnēs nemeklē neko konkrētu - pārskata visus aktuālos piedāvājumus un, ja redz labu atlaidi, var iegādāties preci vai pakalpojumu, kura iegāde iepriekš nav plānota.

Gandrīz trešā daļa jeb 29% aptaujāto kolektīvās iepirkšanās vietnēs meklē izdevīgus piedāvājumus atpūtai vai ceļojumiem Latvijā vai ārvalstīs. Iespēju ietaupīt uz friziera un skaistumkopšanas salonu apmeklējumiem šajās vietnēs meklē 11%, bet izdevīgus mācību piedāvājumus - 7% respondentu. Savukārt 5% šī "Gudriem.lv" pakalpojuma lietotāju vislabprātāk izmanto atlaižu piedāvājumus kafejnīcu vai restorānu apmeklējumiem.

"Ir noteikta cilvēku grupa - "atlaižu mednieki", kas preci vai pakalpojumu pērk tikai gadījumā, ja tam tiek piemērota ievērojama atlaide. To apliecina arī statistika - iegādātos kuponus to derīguma termiņa laikā neizmanto 20% pircēju," atzīst portāla "Bigo.lv" pārstāvis Konstantīns Rukins.

Pēc viņa teiktā, ASV kolektīvās iepirkšanās vietnes "Groupon.com" statistika ir vēl iespaidīgāka - kuponus neizmanto 40% pircēju. Savukārt Krievijas kolēģu veiktie pētījumi liecina, ka atlaižu kuponus pirkšanas pēc pērk piektā daļa lietotāju. Šos cilvēkus interesē nevis prece vai pakalpojums, bet gan iespēja iegādāties šo preci ar atlaidi.

Savukārt portāla "Cherry.lv" valdes loceklis Ģirts Slaviņš uzskata, ka uzņēmumi kolektīvos pirkumus nereti uztver kā īslaicīgus projektus, lai gan tie ir nopietni ilgtermiņa ieguldījumi reklāmā. "Tas ir viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc ir grūti pilnveidot atlaižu kuponu klāstu, iekļaujot tajā, piemēram, vairāk preču, kuras iespējams realizēt vairumā - somas, zābakus, mēbeles," norāda Slaviņš.

"Kolektīvā iepirkšanās kļuvusi teju par jaunu modi. Daudzi cilvēki šādā veidā iegādājas lietas, kas nav pirmās nepieciešamības, bet tomēr noderīgas. Interesi notur arī spēles elements - vai salasīsies noteiktais pārējo pircēju skaits, lai atlaide stātos spēkā. Varam novērot, ka cilvēki arī arvien vairāk pierod pie labajām cenām un portālā atgriežas atkal un atkal. "Perkamkopa.lv" portālu dienā apmeklē 30 000 cilvēku, un portāla reģistrēto lietotāju skaits pēdējā pusgada laikā sasniedzis 350 000," atzina "PerkamKopa.lv" vadītāja Laura Millere-Pikšena.

Cenu un pakalpojumu salīdzināšanas portāls "Gudriem.lv" sāka darbību 2009.gadā. Sākotnēji tika salīdzināti mobilo operatoru tarifi, patlaban iespējams salīdzināt priekšapmaksas sarunu kartes, depozītu procentu likmes, ātros kredītus, OCTA polises, interneta un TV pakalpojumus. Drīzumā tiks pievienoti vēl daži aktuālo pakalpojumu salīdzināšanas servisi.

LETA Nozare.lv

Tēmas