Gucci muzejs Florencē
Simboliski atzīmējot itāļu spožākā un vienlaikus visvētraināko kaislību apvītā luksusa zīmola Gucci 90. dzimšanas dienu, Florencē, leģendārajā Piazza della Signoria durvis vēris Gucci muzejs.
Tā mājvieta ir 14. gadsimta Palazzo della Mercanzia, un muzejs savā ziņā uzskatāms arī par Gucci veltījumu dzimtajai pilsētai. Tam ir trīs stāvi, un ekspozīcija veidota ne kā hronoloģisks stāsts, bet gan kā tematisks ceļojums Gucci pasaulē. Jo, kā zināms, viss jau arī sākās ar ceļojumu. Atgriezies Florencē no Londonas, kur kādu laiku bija strādājis Savojas viesnīcā par viesu sagaidītāju, cita starpā jūsmojot par bagāto viesu čemodāniem, Gučo Guči nolēma savus sapņus pārvērst realitātē. Gucci tika nodibināts 1921. gadā – kā ģimenes uzņēmums, kas ražoja ekskluzīvas kurpes un somas. Slavas virsotni tas sasniedza pagājušā gadsimta 50. un 60. gados, kad par brenda pielūdzējām kļuva Žaklīna Kenedija un karaliene Elizabete. 70. un 80. gados, pateicoties ģimenes likstām un sliktam menedžmentam, kompānijas slava strauji bālēja. 80. gados Gucci logo rotāja pat tualetes papīru un, naudas, greizsirdības, asiņu un seksa skandālu oreola apvīts, brends bija pārtapis īstenā ziepju operā. Jaunu lappusi Gucci vēsturē atšķīra menedžmenta zelta pāris Toms Fords un Domeniko de Sole, kam to izdevās kā glamūru Fēniksu no pelniem pacelt logomānijas apsēsto debesīs. 2003. gada novembrī gan notika šķietami neiespējamais, pēc nesaskaņām ar Gucci Group lielāko akciju turētāju – luksusa koncernu PPR, Forda, de Soles un Gucci ceļi šķīrās. Šobrīd kompānijas dizainere ir Frīda Džanīni, kura savulaik, pieņemot šo izaicinājumu, solīja atgriezties pie Gucci saknēm – akcentējot tā sākotnējo izcilas Made in Italy kvalitātes garanta statusu. Viņas triumfa mirklis bija aksesuāru kolekcija Flora, kas tapa, iedvesmojoties no Gucci klasikas – 1956. gadā speciāli Greisai Kellijai radīta šalles dizaina.
Var teikt, ka arī Gucci muzeja atvēršana ir simboliska atgriešanās pie saknēm, ekspozīciju telpās ļaujot triumfēt sava amata meistarībai, ne ziepju operai. Līdzās ikoniskiem aksesuāriem, protams, ir arī glamūrs – Gucci saiknes ar Holivudu. Atsevišķa muzeja telpa atvēlēta arī slavenajam logo un dzīves stilam pēc zīmola piegrieztnes, kur nobrendots ir viss, sākot no tenisa un golfa piederumiem līdz 50. gadu piknika groziem, šaha un kāršu komplektiem.
Iecerēts, ka līdzās Gucci vēstures artefaktiem, sadarbojoties ar Fransuā Pino fondu, muzejā tiks eksponēti arī laikmetīgās mākslas darbi. Pirmais autoru plejādē ir Bils Viola. Muzejā atrodas arī kafejnīca un grāmatnīca, kas tapusi sadarbībā ar izdevniecību Rizzoli, un Ikonu veikals, kurā rodama Frīdas Džanīni speciāli muzejam radītā kolekcija – somas, aksesuāri, šalles, rotaslietas utt.
Piazza della Signoria, Firenze