Aptauja: tikai katra astotā sieviete sevi uzskata par pievilcīgu
Jaunā aptaujā noskaidrots, ka tikai katra astotā sieviete sevi uzskata par pievilcīgu, turklāt vairāk nekā viena ceturtdaļa aptaujāto atzīst, ka lielāko spiedienu būt skaistām rada viņas pašas, ziņo britu laikraksts "The Daily Telegraph".
Kosmētikas ražotāja "Dove" veiktajā aptaujā par "iedvesmojošāko skaistuli" tika atzīta Kembridžas hercogiene Ketrina. No viņas nedaudz atpaliek britu televīzijas seja Hollija Viloubija un aktrise Keita Vinsleta.
Vairāk nekā trīs ceturtdaļas no 1000 aptaujātajām britu sievietēm pauda, ka vēlētos skaistumkopšanas produktu reklāmās un slavenību starpā redzēt vairāk "īstu sieviešu".
Aptaujā noskaidrots, ka 27 procenti sieviešu pašas rada vislielāko spiedienu būt skaistām. Tā rezultātā tikai 13 procenti aptaujāto uzskata, ka ir pievilcīgas.
Sabiedrība piespiež katru piekto sievieti uztraukties par savu ārieni, savukārt mediji ir trešais lielākais neapmierinātības cēlonis, jo tie visvairāk ietekmē 13 procentus sieviešu.
Turklāt katra ceturtā sieviete nespēj atcerēties, kad pēdējoreiz saņēmusi komplimentu, kas viņai licis justies skaistai.
72 procentiem aptaujāto sieviešu pašpārliecinātību dod mīlestība, un vairāk nekā puse sieviešu uzskata, ka spēcīgas attiecības vai laulība uzlabo viņu pašvērtējumu. 35 procentus aptaujāto uzmundrina pievilcīgs spoguļattēls, savukārt 33 procentus - būšana labā fiziskā formā. 31 procents sieviešu jūtas pašpārliecinātas, kad pastiprināti rūpējas par sevi.
Aptauja parādīja, ka vecums ietekmē attieksmi pret pašpārliecinātību. Tajā noskaidrots, ka sievietes, kļūstot vecākas, izsaka arvien mazāk komplimentu.
Katra piektā sieviete vecumā no 18 līdz 24 gadiem izsaka komplimentus savām draudzenēm vismaz reizi dienā, taču vecuma grupā no 55 līdz 64 gadiem to dara tikai četri procenti sieviešu.
"Dove" ir kompānija, kas sevi pozicionē kā dabīga skaistuma aizstāvi. Šomēnes tā laidīs klajā jaunu ādas kopšanas līdzekļu kolekciju, ko pārstāvēs modes blogere, grafiskā dizainere un "īsta sieviete" Aleksa Formane.
"Astoņus gadus pēc "Dove" kampaņas "Real Beauty" ir skaidrs, ka joprojām vajadzīgas tādas sievietes kā Aleksa, kas palīdz celt pašvērtējumu visā valstī," uzskata kompānijas mārketinga menedžeris Ali Fišers.
"Es ceru, ka sievietes redzēs mani uz izkārtnēm un jutīsies pašpārliecinātākas," sacīja Formane. "Joprojām nespēju noticēt, ka tā esmu es. Mana ģimene patiesi lepojas ar manu iesaistīšanos kampaņā, un es pat nevaru izstāstīt, cik ļoti tas cēlis manu pašvērtējumu."
LETA/Foto: Shutterstock