Madame Gres - grieķu skulptūru ekvivalents
Dzīvesstils

Madame Gres - grieķu skulptūru ekvivalents

Jauns.lv

Antverpenes Modes muzejs ir otrs modes vēstures leģendai Madame Gres veltītās izstādes pieturpunkts pēc tās sensacionālās debijas pagājušajā gadā Parīzē franču skulptora Antoine Bourdelle muzejā.

Madame Gres - grieķu skulptūru ekvivalents...

Un savā ziņā tā ir intriga un izaicinājums vienlaikus. Vai arī šoreiz izstādei izdosies sasniegt to īpašo unikāla mākslas pārdzīvojuma sajūtu, kas Madame Gres retrospekciju nenoliedzami piepulcējusi pēdējā laika spožāko modes izstāžu plejādei? Izstāde toreiz izspēlēja divu unikālu 20. gadsimta personību – modes dizaineres un skulptora – dialogu. Arī Antverpenes Modes muzeja izstādes iekārtojumu veidojis skulptors – beļģu mākslinieks Renato Nikolodi, līdzās jau esošiem darbiem speciāli šim notikumam radot arī vairākus jaunus. Viņu abu radošais dažādu paaudžu mākslinieku dialogs tad arī kļuva par vienu no lielākajām šīs izstādes intrigām.

Madame Gres

Madame Gres

Madame Gres (1903. – 1993.) jeb Žermīnes Emīlijas Krebas tērpi ir joprojām nepārspēts grieķu skulptūru ekvivalents uz augstās modes skatuves. Viņas skulpturālās, drapētās kleitas, kuru cienītāju vidū savulaik bijusi gan Greisa Kellija, gan Paloma Pikaso, tapa bez nevienas vīles, no viena auduma gabala, bieži neskaitāmas stundas lokot, drapējot audumu tieši uz ķermeņa. Viņas stils bija estētiskā perfekcionisma paraugstunda, pie viena tērpa viņa varēja strādāt tik ilgi, to uzlabojot un pārtaisot, līdz, viņasprāt, tika sasniegta pilnība. Dizaineres karjera ilga 55 gadus, savus īstenos ziedu laikus piedzīvojot 20. gadsimta 30., 40. un 50. gados un pēcāk no jauna uzplaukstot 70. gados. Savukārt viņas tērpi joprojām kalpo kā neaizsniedzamas meistarības latiņa 21. gadsimta modes dizaineriem un kā modes valodas bezgalīgo iespēju apliecinājums.