No "Fendi" līdz "Chanel": Karla Lāgerfelda leģendārie šovi
Karla Lāgerfelda kolekcijas modes namiem Fendi un Chanel vienmēr ir ilustrējušas autora pārliecību, ka modei jābūt cieši saistītai ar realitāti.
Chanel 2005. gada katalogā viņš rakstīja: “Mode ir mēģinājums padarīt redzamus īstenības neredzamos aspektus.”
Tam lieti noderēja kolekciju prezentācijas neparastās pasaules vietās, piemēram, Fendi 2007. gada modes skate uz Lielā Ķīnas mūra un zīmola 90 gadu jubilejas šovs pie Trevi strūklakas Romā (2016.).
Modes nama Chanel viesus viņš ir vedis no Kubas uz Dubaiju, no Teksasas uz Edinburgu, bet Parīzes Grand Palais pratis iekārtot gan antīko Grieķiju, kazino un kosmosa kuģi, gan pasakainu dārzu, pārtikas veikalu, lidostu un mākslas galeriju.
Neiztika arī bez dzīves īstenībā balstītām provokācijām. Chanel 1991. gada rudens/ziemas skate notika hiphopa gaisotnē (“Reperi saka patiesību, un tas ir tas, kas mums šobrīd ir vajadzīgs,” paziņoja autors), bet 2015. gada pavasara/vasaras modes skatē meitenes defilēja ar feministiskiem plakātiem rokās (piemēram, “History is her story” – “Vēsture ir viņas stāsts”), un kritiķi šausminājās, ka svarīgs politisks vēstījums tiekot izmantots komerciālos nolūkos.