Logotipu mānija: "Fendi" un ikoniskie burti FF
1925. gadā dibinātais itāļu ģimenes uzņēmums Fendi tikai pēc 40 gadiem piesaistīja profesionālu modes dizaineru – jauno un rosīgo Karlu Lāgerfeldu, un viņš jau no pirmajām dienām uzdeva savu toni, jo vēlējās atšķirties no tradicionālajiem kažokādu meistariem, šajā arodā ienesot jauneklīgu garu.
Fendi jaunā dzīve sākās ar Lāgerfelda zīmētu logotipu: diviem F burtiem, kuri nerātni simbolizēja zīmola inovatīvo un dinamisko mērķi – Fun Furs (tātad jautrās kažokādas).
80. un 90. gados Fendi no logomānijas tendences ieguva daudz – logotips tika izmantots un pārizmantots, FF akronīms bija manāms visur, no apģērba līdz interjera sīkumiem.
Modes pamatstraumē tas tika iepludināts ar popkultūras (TV seriāls Sekss un lielpilsēta) un hiphopa scēnas starpniecību – Hārlemas modes metrs Dapers Dens radīja mūziķu skatuves tērpus no Fendi audumu kopijām, savukārt Kanje Vests 2006. gadā izskuva Fendi logotipu savā frizūrā.
Tā kā jaunā logomānija paģēr, ka nekad nekā nevar būt par daudz, Karls Lāgerfelds 2017. gada rudens/ziemas kolekcijā reanimēja seno FF emblēmu uz logotipiem rotātām jostām.
Savukārt 2018. gadā jau redzējām blūzes, kleitas un kombinezonus, kas blīvi apdrukāti ar ikonisko divu burtu kombināciju, un pat mēteli ar izskūtu zīmola monogrammu…