"Balenciaga" dizainers: "Logotipu dziļākā nozīme ir domāta insaideriem"
Kristobals Balensjaga apģērbus parakstīja ar paša uzvārdu un piebildi “Maison de Paris”. 1970. gados, kad zīmola dibinātājs bija pensionējies, uz tā somām un reklāmās parādījās jauna monogramma – ar diviem B burtiem spoguļrakstā.
Arī Nikolā Geskjēra laikā pamanāmi BB burtu logotipi bija retums, bet viss mainījās, kad pie varas nāca deviņdesmito gadu bērns Demna Gvasalija.
Viņš augstās modes namā burtiski ienesa ielu modes kultūru, bet Balenciaga logotipu rakstīja dažādos veidos, pārspīlēti un uzkrītoši.
Dubultā burta simbols no skatuves nepazuda, taču dizainers pārsteidza ar negaidītām tā variācijām, un pērn vārds Balenciaga tika bagātīgi demonstrēts uz žaketēm, džemperiem, kurpēm, somām un pat modeļu nagiem.
Demna par to īpaši netaisnojas: “Neuzskatu, ka ierindas patērētāju interesē logotipu dziļākā nozīme. Man ir svarīga vizuālā forma un piedāvājums, kurš saistīts ar korporatīvo kultūru. Tas ir domāts insaideriem, kuri zina, kas notiek nozares virtuvē un aiz priekškara.”