Bērnu slimnīca tiešsaistē ievieš apmeklētāju aptauju, lai uzlabotu pacientu pieredzi
Bērnu klīniskā universitātes slimnīca sadarbībā ar Itālijas kolēģiem izstrādājusi un ieviesusi jaunu stacionēto pacientu un viņu vecāku tiešsaistes aptauju, kas pastāvīgi uzraudzīs pacientu pieredzi slimnīcā, informēja slimnīcās pārstāve Vita Šteina.
Pacientu un viņu ģimeņu vērtējums ietekmēs slimnīcas stratēģiskos lēmumus, ļaus pilnveidot aprūpi atbilstoši pacientu gaidām, kā arī būs viens no indikatoriem organizācijas veiktspējai, norādīja Šteina.
Tiešsaistes anketa Bērnu slimnīcā pakāpeniski tika ieviesta 2018.gada nogalē un patlaban tiek nosūtīta ikvienam pacienta vecākam vai bērna likumiskajam pārstāvim, kuru bērns vai pusaudzis ārstējas kādā no Bērnu slimnīcas stacionāra nodaļām.
Šteina norādīja, ka anketā iekļauti jautājumi par bērnu, pusaudžu un viņu ģimeņu pieredzi Bērnu slimnīcā stacionēšanas laikā, piemēram, par uzņemšanas procesu, vidi stacionārā, sadarbību ar personālu, pieredzi no bērna un pavadošās personas skatījuma.
Slimnīcas valdes priekšsēdētājs Valts Ābols norādīja, ka slimnīcas apņemšanās ir sasniegt iespējami labākos ārstniecības rezultātus bērniem, turklāt slimnīca apzinās, ka pozitīvai pacientu pieredzei ir cieša saikne ar veselības uzlabojumu. "Bērnu slimnīcas stratēģijā esam uzsvēruši, ka pacientu un viņu ģimeņu vērtējums ir izšķiroši svarīgs pastāvīgai uzlabojumu veikšanai," sacīja Ābols.
Viņš uzskata, ka pacientu pieredze nav vienkārši apmierinātības pētījums, bet gan nozīmīgs kvalitātes indikators, kas liecina ne tikai par ārstnieciskajiem rezultātiem, bet arī par pacientu drošību un racionālāko resursu izmantošanu. Iegūtā informācija, pēc Ābola domām, var būt arī stimulējoša veselības aprūpes speciālistiem, jo sniegs iespēju kritiski izvērtēt sava darba rezultātus un plānot nepieciešamos uzlabojumus.
Ābols par savu svarīgāko kā Bērnu slimnīcas vadītāja uzdevumu uzskata pacientu pieredzes uzlabošanu. Viņš norādīja, ka apzinās, ka tas prasīs arī organizācijas kultūras maiņu un visu darbinieku iesaisti. "Ne vienmēr ir patīkami vai komfortabli ieskatīties spogulī, tomēr tikai problēmu identifikācija un detalizēta analīze ļaus radīt sistēmiskus risinājumus, no kā varētu iegūt arī visi Latvijas veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēji," uzskata slimnīcas vadītājs.
Izvēlētais aptaujas formāts aizgūts no vadošo pasaules bērnu slimnīcu pieredzes, ieviešot elektroniskus risinājumus, kas ļauj iegūt atbildes no liela respondentu skaita un analizēt datus automatizēti. Stājoties stacionārā, Bērnu slimnīcas Klientu apkalpošanas speciālisti informēs pacientu un vecākus, ka uz viņu norādīto e-pastu vai tālruņa numuru 24 stundu laikā pēc izrakstīšanas no stacionāra tiks nosūtīta individuāla saite ar elektronisku anketu. Anketu iespējams atvērt un aizpildīt, izmantojot datoru, planšetdatoru vai viedtālruni. Anketu var sākt aizpildīt, saglabāt procesa laikā un turpināt aizpildīt vēlāk. Saite uz anketu būs pieejama 30 dienas.
Slimnīcā informēja, ka aptaujas izstrāde bija ilgstošs un darbietilpīgs komandas darbs sadarbībā ar Santannas universitātes Itālijā pētniecības laboratoriju "MeS Lab". Šajā projektā iespēja piedalīties ir divām bērnu slimnīcām Eiropā. Projektu iespējams īstenot Eiropas Komisijas Strukturālās reformas atbalsta programmas 2017-2020 atbalstītā projektā "Veselības sistēmas darbības novērtēšanas sistēmas izveide Slovēnijā un Latvijā".
Šteina norādīja, ka otra slimnīca, kura arī izmanto iespēju ieviest identisku tiešsaistes aptauju, ir bērnu slimnīca Itālijā - Meiera bērnu slimnīca. Mūsdienās Meiera bērnu slimnīca ir viena no vadošajām bērnu slimnīcām Itālijā, kurā koncentrēti profesionālākie resursi bērnu ārstniecībai.
Gan Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas, gan Meiera bērnu slimnīcas aptaujas rezultātus būs iespēja savstarpēji salīdzināt.
Aptaujas rezultātus apkopos un analizēs anonīmi "MeS Lab" pētnieki, ievērojot privātuma politiku. Pēc anonīmās datu apstrādes aptaujas rezultāti būs pieejami Bērnu slimnīcas pārstāvjiem.
Pērn Bērnu klīniskajā universitātes slimnīcā stacionārā ārstējās vairāk ap 17 000 pacientu.