foto: LETA
Kas notiek ar rēķiniem un citiem maksājumiem, cilvēkam nomirstot?
Matīsa kapi.
Noderīgi ikdienā
2022. gada 23. novembris, 12:04

Kas notiek ar rēķiniem un citiem maksājumiem, cilvēkam nomirstot?

Jauns.lv

Inta Treilone LTV raidījumā “4. studija” stāsta, ka pēc vīra nāves nācies piedzīvot daudz neērtu brīžu, mēģinot sakārtot aizgājušā dzīvesbiedra rēķinus. 

Ne visi rēķini aiziet līdz ar aizgājēju. Kā stāsta Inta, problēmas sākušās, kad kundze mēģinājusi pārslēgt līgumu ar uzņēmumu “Rīgas ūdens”. “Man atbildēja, ka nekādu līgumu ar mani nepārslēgšot, jo līgumu slēdz tikai ar īpašnieku. Teicu, ka īpašnieks mainīsies pēc gada, vai visu šo laiku sūtīsiet mirušam cilvēkam rēķinus?” neizpratnē bijusi Inta. 

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā stāsta, ka, lai gan patērētājs ir aizgājis viņsaulē, kamēr nav tiesiska pamata ar viņa sievu slēgt jaunu līgumu, tad šāda situācija kādu laiku ir pieļaujama. 

Raidījumā skaidro, kā ir ar citiem pakalpojuma sniedzējiem, ja rēķinu maksātājs ir devies aizsaulē. 

Piemēram, “AS Latvenergo” pārstāve Solvita Linde stāsta, ka, ja klients ir aizgājis aizsaulē, uzņēmumam nav pamata turpināt līguma attiecības ar personu, kura ir mirusi. “Līdz ar to mēs aicinām tos lietotājus, kuri šajā objektā patērē elektroenerģiju, pārslēgt līgumu uz sava vārda.”

Tikmēr “Tet” pārstāve Laura Jansone atbild, ka šādās situācijās, kad netiek saņemta informācija par klienta nāvi, rēķinus turpina izrakstīt, līdz brīdim, kad saņemts pieteikums par pakalpojuma noņemšanu. “Vienmēr aicinām [mirušā] klienta tuviniekus maksimāli ātri mūs informēt.”.

“Rīgas ūdens kategoriski – tikai pēc gada. Es nezinu, kas notiktu, ja es nemaksātu. Droši vien atslēgtu man to ūdeni,” teic Inta. 

Konkrēto situāciju “Rīgas ūdens” gan piedāvājis risināt, mirušā radiniekiem, iesniedzot iesniegumu par pagaidu vienošanos, lai līgumā tomēr neparādītos mirušā vārds.