Kāpēc "Minecraft” filma ir kļuvusi par grāvēju?
foto: AP/Scanpix
Daudzi gaidīja, ka "Minecraft" filma piedzīvos izgāšanos – varbūt pat līdzīgu tai, kādu piedzīvoja “Sniegbaltīte”, – taču tā pārsteidzošā kārtā kļuvusi par īstu grāvēju.
Kino

Kāpēc "Minecraft” filma ir kļuvusi par grāvēju?

Zanda Rītuma

Jauns.lv

Daudzi gaidīja, ka "Minecraft" filma piedzīvos izgāšanos – varbūt pat līdzīgu tai, kādu piedzīvoja “Sniegbaltīte”, – taču tā pārsteidzošā kārtā kļuvusi par īstu grāvēju. Kāpēc?

Kāpēc "Minecraft” filma ir kļuvusi par grāvēju? ...

"Minecraft" filma (A Minecraft Movie), ar Džeku Bleku un Džeisonu Momoa galvenajās lomās, kas ir veidota pēc populārās videospēles motīviem, ir pārspējusi visas cerības, nopelnot 163 miljonus ASV dolāru vietējā tirgū un 313 miljonus ASV dolāru visā pasaulē, raksta "Variety". Šī filma tiek uzskatīta par šī gada vislabāko debijas filmu.

Lai gan "Minecraft" spēle ir kļuvusi par pasaules mēroga fenomenu, filmas adaptācija par šo virtuālo pasauli sākotnēji tika uztverta ar lielu skepsi. Fani bija pārliecināti, ka tā būs vēl viena neveiksmīga spēļu filmas versija, kas nespēs pārnest spēles šarmu uz lielo ekrānu. Tomēr, par pārsteigumu daudziem, "Minecraft" filma ir kļuvusi par grandiozu grāvēju, kas ir ieguvusi lielu atzinību un popularitāti. Šeit būs daži iemesli, kāpēc filma ir bijusi veiksmīga.

Veiksmīga mārketinga kampaņa

Mārketings, šķiet, vienmēr spēlē lielu lomu, lai radītu interesi ap filmu. “Warner Bros” sadarbojās ar 45 zīmoliem, piemēram, ātru ēdināšanas restorānu “McDonald's”, čipšiem “Doritos” un amerikāņu iecienītajiem cepumiem “Oreo”. Dažos veikalos Amerikā cilvēki varēja pat iegādāties zaļu pienu. Būtībā, kur vien tu pārtikas veikalā nepaskatītos, tur bija kāds “Minecraft” sadarbības produkts. Gudrs triks bija arī izvēlētais pirmizrādes datums. Filmas pirmizrāde Amerikā tika ieplānota skolēnu pavasara brīvlaika laikā, lai vairāk cilvēku varētu ierasties un noskatīties filmu.

Veiksmīga spēles adaptācija

“Minecraft” filma ir kļuvusi par veiksmes stāstu, līdzīgi kā “Super Mario Brāļi” un “Soniks”. Lai filma nonāktu līdz skatītājiem tāda, kāda tā izskatās šobrīd, filmas veidotājiem aizņēma vairāk nekā gads. Kā arī “Warner Bros” cieši sadarbojās ar spēles veidotājiem, lai filma pēc iespējas labāk atspoguļotu oriģinālo materiālu. Tas ir ļoti nozīmīgi, ja gribās, lai spēles fani novērtētu filmu un nenotiktu tā, kā ar Sonika pirmo dīvaino atspoguļojumu. Producenti arī izgāja cauri daudziem režisoriem, pirms izvēlējās Džaredu Hesu.

"Minecraft” spēlei nav konkrēta stāsta, to var spēlēt vairākos veidos. Tāpēc filmas producenti koncentrējās uz radošumu, kas izpaužas spēlējot šo spēli, un kopienas sajūtu. “Warner Bros” pārstāve min, ka viņi gribēja ar šo filmu nodot skatītājiem to pašu, ko viņi izjūt to spēlējot – vienotības un siltuma sajūtu ar šķipsniņu humora.

Lielais “bums” sociālajos tīklos

Sociālajā tīklā “TikTok” un citur ir parādījušies video, kuros cilvēki novērtē, kuras rindiņas no filmas viņiem vislabāk patika. "I yearned for the mines" (es ilgojos pēc šīm raktuvēm) ir iekļuvusi topā. Daudziem par favorītu izteicienu kļuva arī “chicken jockey”. Šis izteiciens tiek pielietots, kad Bleka un Momoa varonim nākas cīnīties ar mazu zombiju uz savādā putna.

Kā arī sociālajā tīklā  "TikTok" var atrast visai neparastus video, kas tika filmēti filmas seansa laikā. Es uzdūros uz vienu video, kur puisis filmas laikā aplaudēja visdīvainākajā brīdī. Video apraksts vēstīja: "Džeks Bleks izcili tēlo", taču ir redzams, ka Bleks neko nedara tieši tajā mirklī, kad puisis pieceļas un aplaudē.

Fani un kritiķi atzīst, ka filma spējusi piedāvāt daudz vairāk, nekā sākotnēji tika cerēts, un tagad "Minecraft" filma tiek uzskatīta par vienu no labākajām no spēles adaptētām filmām.

Par filmu

“Minecraft” filma grozās ap četriem tēliem – Geretu “Grabažu vīru” Gerisonu (Momoa), Henriju (Hansens), Natāliju (Maiersa) un Donu (Bruksa) – kuri nespēj tikt galā ar parastām problēmām, kad pēkšņi viņus izrauj cauri noslēpumainam portālam Augšpasaulē – dīvainā, brīnumzemē.