"Smalks vēstījums," "Coca-Cola" logotipā atklāj apslēptu nozīmi
"Coca-Cola" logo acumirklī atpazīs cilvēki visā pasaulē. Tomēr šajā jau par kultu kļuvušajā dizainā ir slepens vēstījums.
"Coca-Cola", kas ir viens no pasaulē pazīstamākajiem zīmoliem, viegli atpazīstams pēc klasiskā sarkanā iepakojuma un baltā uzraksta. Daudzu gadu garumā, laižot klajā jaunus sava dzēriena variantus, pazīstamais "Coca-Cola" logo pielāgojies katrai jaunai versijai, vienlaikus saglabājot savu firmas veidolu, raksta britu laikraksts "Express".
Zīmoli visā pasaulē tiecas pēc šādas atšķirības, lielā mērā paļaujoties uz savu logo spēcīgo iedarbību un pamanāmību. "Bizness nevar ignorēt vērtību, ko sevī nes lielisks logo. Tā ir saikne starp kompāniju un potenciālajiem klientiem, un tas, ko klienti atcerēsies visvairāk," uzsvēra zīmolvedības logotipu un stratēģijas veidojošās kompānijas "Logo.com" prezidents Ričards Lauss.
Pēc viņa teiktā, elegantā "C" astīte stilizētajā "Coca-Cola" emblēmā simbolizē smaidu, uzsverot zīmola ievirzi uz laimi un baudu. "Šis smalkais vēstījums var palikt nepamanīts, bet tas zemapziņā rada pozitīvu asociāciju ar zīmolu patērētāju prātos,” klāstīja eksperts.
Dzēriena recepti 1886. gada maijā izgudroja Atlantas farmaceits, doktors Džons S. Pembertons. Viņš atnesa jauna produkta krūzi uz "Jacobs Pharmacy" aptieku, kur to atzina par "izcilu" un izlika pārdošanā kā gāzētu dzērienu pa pieciem centiem par glāzi. Viņa grāmatvedis Frenks Robinsons piedāvāja nosaukumu "Coca-Cola", uzskatot, ka divi burti "C" labi izskatīsies reklāmā.
Logo piedzīvoja dažādas transformācijas un pārveidojumus līdz 1960. gadu beigām. Un 1969. gadā tika prezentēta acumirklī atpazīstama versija, pazīstama un mīlēta joprojām.