Krievijas kinoteātros turpina rādīt Holivudas filmu pirātiskās versijas
Virknei rietumos bāzētajām kompānijām paziņojot par Krievijas tirgus pamešanu, agresorvalsts atbilde bija visnotaļ bravūrīga: “Vācieties, mēs jūs visus aizstāsim ar pašu ražojumiem!” Grūti pagaidām spriest, kā Krievijai izdosies noturēt pie dzīvības būtiskās nozares, taču jāsecina, ka vismaz izklaides jomas pārstāvji kaimiņvalstī nodarbojas ar to pašu, ko viņu karavīri Ukrainā – zog.
Lai cik arī nīsta šobrīd Krievijas publiskajā telpā nebūtu ASV un rietumu pasaule kopumā, no pieraduma pie popkultūras un modernās dzīves labumiem, kuri līdz šim lielākoties netraucēti importējās no konkrētajiem platuma un garuma grādiem, ir diezgan grūti atkratīties.
To uzskatāmi parāda ziņas par Krievijas kinoteātriem, kuros ieskicējas visnotaļ dīvaina situācija:
Tādi ASV kino milži kā “Paramount”, “Disney”, “Sony” un “Warner Bros” jau pirms kāda laika paziņoja, ka savas jaunās filmas Krievijā neizrādīs, taču Krievijas kinoteātru digitālajās afišās tik un tā norādīts, ka filmas ir pieejamas un noskatāmas.
Kā "pagrīdes kino" PSRS laikos, tikai bez vēlamā konteksta
Aprīļa vidū sociālajos tīklos netrūka arī vizuālu liecību, ka dažādi Holivudas kino nesenākie veikumi, kuriem Krievijā nevajadzētu būt skatāmiem, tiek rādīti uz lielajiem ekrāniem.
Pavisam drīz radās arī skaidrojums tam, kur konkrētie Krievijas kinoteātri atraduši filmas ar visiem subtitriem krievu valodā.
Izrādās – turpat, kur liela daļa sabiedrības tās meklēja laikos, kad nebija pieejamas tādas legālas straumēšanas vietnes kā “Netflix” un “Amazon Prime” – nelegālajās “torrentu” vietnēs, kas ļauj ērti lejupielādēt pirātiskas filmu kopijas.
Krievija ar spārnotajām raķetēm apšauda Odesu; nogalināto vidū 3 mēnešus vecs zīdainis
Tā, piemēram, 21. aprīlī Maskavas laikmetīgās mākslas centrā interesenti par 500 rubļiem (aptuveni 7 eiro) varēja noskatīties jaunāko supervaroņu filmu “The Batman” (2022. gads, ASV).
Nepastāv it nekāds legāls veids, kā šo filmu šobrīd Krievijā varētu demonstrēt kinoteātri.
Līdz ar to zinātāji apgalvo, ka tā, visticamāk, iegūta, tā teikt, “burājot pirātu kontrolētos ūdeņos”.
Šī seansa demonstrēšanu organizatori centās pasniegt kā sava veida performanci, atgādinot par pirātisko filmu skatīšanos PSRS laikos.
Arī kinoteātris ticis attiecīgi iekārtots, radot “pagrīdes” noskaņas.
Par seansu rakstīja arī “The New York Times”, piebilstot, ka pašlaik gan konteksts šādām darbībām ir ļoti atšķirīgs no tā, kāds bija padomju laikos.
Proti – šobrīd šāda pagrīdes rietumu kino demonstrēšana nesimbolizē pilsoņu alkas būt tuvāk brīvajai pasaulei un tās izpausmēm.
Kompānijas, kuras pasaulē nodrošina šo filmu skatīšanos, ir pametušas šo valsti tādēļ, ka pati valsts ir izdomājusi novērst skatienu no brīvības un agresīvi iebrukusi Ukrainā.
Virknē kinoteātru mājaslapu joprojām ir atrodama afiša, kas vēsta, ka jaunā Betmena filma ir noskatāma:
Šeit jāpiebilst, ka pārkāpums faktiski ir jau pati nelegālā filmu lejupielādēšana, taču Krievijas kinoteātri bez tā vēl arī veic komercdarbību, un Dievs vien zina, cik nopelna, tirgojot biļetes uz filmām, par kuru demonstrēšanu nav samaksājuši.
Interesanti, ka kritiku par šādu atsevišķu kinoteātru rīcību ir paudusi arī Krievijas Kinoteātru īpašnieku asociācija, norādot, ka šāda prakse attālina valsts industriju no likuma rāmjiem un tam var būt sekas.
Vietējā nozare jau iepriekš, sekojot iebrukumam Ukrainā, ir norādījusi, ka to sagaida ļoti grūtas dienas un kinoteātru bankrotēšana.
Papildus tam ar vietēji saražoto kino neesot pietiekami, lai apmierinātu sabiedrības pieprasījumu.
Iepriekš mediji arī vēstījuši, ka, reaģējot uz rietumu filmu kompāniju aiziešanu no Krievijas, valstī atkal pieejama padarīta kāda no populārajām vietnēm, kurā Krievijas pilsoņi var nelegāli lejupielādēt filmas un citu saturu.
Viltība gan ilgi nav izdzīvojusi, nelegālajai vietnei atbildot ar pašu Krievijas pilsoņu bloķēšanu.