Lielbritānijā bērnu seksualizēšanas dēļ aizliedz smaržu "Oh, Lola!" reklāmu ar Dakotu Feningu
Lielbritānijā aizliegta ASV modes dizainera Marka Džeikobsa smaržu "Oh, Lola!" reklāma ar pusaugu aktrisi Dakotu Feningu, norādot, ka reklāmas attēlos tiek seksualizēti bērni, vēsta laikraksts "Daily Mail".
Dakota Feninga ir 17 gadus veca, taču žurnālos publicētājā zīmola "Coty" izlaisto smaržu "Oh Lola!" reklāmā viņa izskatās jaunāka. Reklāmā meitene sēž uz grīdas, turot starp kājām liela izmēra smaržu pudeli.
Lielbritānijas Reklāmas standartu pārvalde (ASA) savā slēdzienā norāda, ka Feninga reklāmā atainota "seksuāli provocējošā pozā".
"Mēs zinām, ka modelei ir 17 gadi, bet fotogrāfijā izskatās jaunāka par 16 gadiem. Mēs uzskatām, ka viņas kleitas garums, viņas kājas un smaržu pudeles novietojums pievērš uzmanību viņas seksualitātei. Tādēļ mēs uzskatām, ka reklāma ir vērtējama kā bērna seksualizācija," teikts ASA slēdzienā.
Amerikāņu dizainers Marks Džeikobss izteicies, ka jauno aktrisi reklāmas kampaņai viņš izraudzījis tāpēc, ka viņa varētu būt "mūsdienu Lolita - pavedinoša un jauka".
"Coty" atzina, ka smaržu reklāma ir margināla, taču noraidīja apsūdzības, ka modele izskatās nepilngadīga un nepiedienīgi seksualizēta.
"Tajā nav redzamas nekādas intīmas ķermeņa daļas vai seksuāla aktivitāte. Lielā smaržu pudele ir provocējoša, bet ne nepiedienīga," teikts kompānijas paziņojumā.