Ko piedzīvoja cilvēki, kad pārstāja darboties SEB bankas kartes?
Simtiem Latvijas iedzīvotāju otrdienas pēcpusdienā plānus izjauca un garastāvokli sabojāja SEB banka – pēkšņi tika bloķētas bankas norēķinu kartes. Cilvēki veikalos atstāja iepirkumu grozus, palika uz ceļa, jo nevarēja nopirkt ne degvielu, ne autobusu biļetes.
SEB banka vien aprobežojusies ar „pliku” atvainošanos: „Atvainojamies mūsu klientiem par radītajām neērtībām!”. Kasjauns.lv jau rakstīja, ka 13. maija pēcpusdienā un vakarā uz vairākām stundām bija traucēta SEB bankomātu darbība, tāpat bija vērojami traucējumi SEB bankas internetbankas, Telebankas un SMS bankas darbībā. Sociālajos tīklos cilvēki publicējuši desmitiem sašutuma pilnu ierakstu, aprakstot ar kādām problēmām viņiem nācās saskarties. Lūk, daži ieraksti sociālajos tīklos:
* „Un ko man tagad darīt, ja makā nav ne centa, ledusskapī vakuums un visa nauda kontā, kurai netieku klāt? Murgs. Draudzene šī paša iemesla dēļ netiek atpakaļ uz Rīgu, jo nevar nopirkt autobusa biļeti. Nāksies nakšņot autoostā, jo par viesnīcu viņa arī norēķināties nevar.”
* „Iepirkos veikalā un, kad piegāju ar pilno iepirkuma grozu pie kases, nevarēju norēķināties ar SEB karti. Tā mana ģimene palika bez vakariņām. Tas ir absurds!”
* „Ko lai bērniem šodien dodu ēst? Kas man par to, ka bankai misējies. Nedod Dievs, ja es kaut ko laikā bankai nenomaksāšu, tūlīt piemēros soda sankcijas. Ar atvainošanos par neērtībām bērni paēduši nebūs. Vēlos nevis atvainošanos, bet kompensāciju.”
* „Muļķīgākais ir tas, ka bankomāts klientus sūta uz citu bankomātu, tā vietā lai pateiktu - atvainojiet šobrīd neviens bankomāts nedarbojas. Tā arī noskraidījos pa vairākiem bankomātiem un tie mani pasūtīja viens pie otra. Šo varētu SEB baņķieriem ieteikt kā jautru viesību spēli - lai viņi paši bezjēgā paskraida pa saviem bankomātiem.”
Savukārt Madara otrdienas vakarā bija ierakstījusi saucienu pēc palīdzības - varbūt kāds ir centra rajonā, kas viņai varētu aizdot vienu eiro mikriņam, jo viņa netiek uz mājām.
14. maijā SEB banka publicēja paziņojumu: „Tehnisku traucējumu dēļ otrdien, 13. maijā, laika posmā no pulksten 16.10 līdz 20.00 bija vērojami traucējumi vairāku SEB bankas sistēmu darbībā – nestabili darbojās norēķini ar SEB bankas maksājumu kartēm, bija traucēta SEB bankomātu darbība, tāpat bija vērojami īslaicīgi traucējumi SEB bankas internetbankas, Telebankas un SMS bankas darbībā. Klientiem, kuri mēģināja veikt pirkumu ar karti vai izņemt skaidru naudu bankomātā un attiecīgi saņēma īsziņu par šīs summas rezervāciju, kļūdaini rezervētā naudas summa tiks atgriezta un komisijas maksa par nosūtīto SMS bankas īsziņu tiks kompensēta. SEB bankas speciālistu komanda strādā, lai mazinātu šādu traucējumu atkārtošanās iespējas. Atvainojamies mūsu klientiem par radītajām neērtībām!”