Ekonomiskākie sērijveida automobiļi pasaulē. TOP 5
Vai tā nav likteņa ironija? Auto, kas visu mūžu cīnījies par sekundēm trasē, tagad skaita gramus un miligramus.
Auto un tehnoloģijas

Ekonomiskākie sērijveida automobiļi pasaulē. TOP 5

Jauns.lv

Ņemot vērā nebūt ne zemo degvielas cenu, daudzi autobraucēji dod priekšroku automobiļa ēstgribas parametriem, nevis dizainam, prestižam vai jaudai un maksimālajam ātrumam.

Pasaules vadošo auto ražotāju mērīšanās paradumi ir pēdējos gados manāmi mainījušies. Ja agrāk visi centās likt akcentu uz prāvu dzinēja darba tilpumu un maksimālo jaudu, tad tagad pircēja izvēli lielā mērā nosaka konkrētās markas un modeļa degvielas patēriņš.

Drīzumā diētas cienītāju konkurencē uzradīsies ne viens vien jauns spēlētājs. Piemēram, Mercedes Benz C klases Plug-in Hybrid, kas tērēšot vien divus litrus degvielas uz simt nobrauktiem kilometriem. Bet tas vēl tikai nākotnē. Ekonomiskāko šī brīža automobiļu ranga tabula ir šāda:

Citroen C4 Picasso

Taupība panākta ar jauno mikrohibrīda tehnoloģijas starpniecību – dzinējs automātiski izslēdzas jau pie ātruma 6 km/h, kamēr automobilis tiek sabremzēts pie kārtējā luksofora. Jauno C4 Picasso prezentēja aizvadītā gada Frankfurtes auto izstādē.

Toyota Prius

Klasika ar 1,8 benzīna dzinēju un hibrīda sistēmu. Vidējais degvielas patēriņš 3,9 litri.

Prius pelnījis uzslavu ne tikai par lielisku jaudas un degvielas patēriņa balansu, bet kā vispārdotākais hibrīds visā pasaulē. Bez 1,8 litru benzīnmotora, automobili uz priekšu dzen arī 89 zirgspēku elektromotors.

Peugeot 208

Par mīnusu daudzi uzskata, ka šis dzinējs ir komplektā tikai ar manuālo pārnesumu kārbu, lai gan mazās klases automobiļiem automāts nav plaši izplatīta parādība.

Lexus CT

Hibrīdsistēma 200h ar 136 zirgspēku jaudu 100 kilometrus vidēji var forsēt ar 3,6 litriem benzīna. Tiesa gan, šājā gadījumā grūti runāt par ekonomiju, zinot vidēji statistisku Lexus modeļa cenu. Starp citu, šī braucamrīka puncītī ir tā pati hibrīdsistēma, kas jau minētajā Prius modelī.

Porsche Panamera S E-Hybrid

Ar 3,0 benzīndzinēju un jaudīgu elektromotoru, kas kopā nodrošina 416 zirgspēku jaudu, sporta automobiļu vārda nesējs iztiek ar 3,1 litru benzīna uz nobrauktiem 100 kilometriem.

Diez vai šā auto īpašniekiem rūp degvielas patēriņš, bet hibrīds – tas taču ir tik moderni!


Kasjauns.lv, Foto: publicitātes foto