Krāpšana internetā un apavu brāķi jeb - par ko visbiežāk sūdzas latvieši
Piemēram, kāds igauņu interneta veikals spējis nieka divu mēnešu laikā satracināt jau 50 cilvēkus.
Bizness un ekonomika

Krāpšana internetā un apavu brāķi jeb - par ko visbiežāk sūdzas latvieši

Jauns.lv

Pretenzijas saistībā iegādāto preci vai saņemto pakalpojumu Latvijā privātpersonām palīdz risināt Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC). Iestādes pārstāve atklāj, ka vairums sūdzību ir par mantām, kuras tiek lietotas ikdienā, savukārt ar neapmierinātību par Latvijā tik populārajiem ezotēriķu pakalpojumiem PTAC līdz šim nav saskāries.

Visvairāk sūdzas par mobilajiem tālruņiem

PTAC  Informēšanas un komunikācijas daļas pārstāve Vineta Ore atklāj, ka, vadoties pēc līdzšinējās pieredzes, visbiežākās ir sūdzības par iegādātām mantām.

“Pēc mūsu statistikas datiem, fiziskas personas sūdzas par iegādātām visdažādākajām precēm. Sūdzību joprojām visvairāk ir tieši par mobilajiem telefoniem un apaviem.

Biežas ir arī pasažieru sūdzības par aviokompāniju darbu. Savukārt, runājot par pakalpojumiem, privātpersonas visbiežāk sūdzas par tā dēvētajiem distances pakalpojumiem, piemēram, interneta veikalos iegādātām precēm un pakalpojumiem.

Interneta veikals 2 mēnešu laikā izpelnās pussimtu sūdzību

Viens no skaļākajiem pēdējo mēnešu gadījumiem saistīts ar interneta veikalu www.crazydeal.lv. PTAC un Eiropas Patērētāju informēšanas centrs (ECC Latvia) pēdējos divos mēnešos no patērētājiem saņēma vairāk nekā 50 sūdzību saistībā ar veiktiem preču pasūtījumiem Igaunijas komersanta "Crazydeal Group" interneta vietnē, ziņo aģentūra LETA.

Saņemtajās cilvēku e-pastu vēstulēs norādīts, ka iegādātās preces netiek piegādātas kuponos norādītajos termiņos un preču piegāde no puses tiek pagarināta uz vēlāku laiku. Pēc piegādes termiņa pagarinājuma patērētāji tiek informēti, ka pasūtījums ir anulēts un nauda tiks atdota 14 dienu laikā, tomēr naudas atgriešana minētajā termiņā netiek veikta.

Par dziedniekiem sūdzību nav

Interesanti, taču, atbildot uz jautājumu, vai PTAC var vērsties arī ar sūdzībām par netradicionālo ārstniecības metožu un medicīnu pārstāvjiem, centra pārstāve atklāj, ka par dziednieku un zintnieku pakalpojumiem neviens nesūdzas.

“Tādā gadījumā svarīgs būtu pierādīšanas aspekts, čeks patērētājam uz rokas. Katrā ziņā tā jau būtu Valsts ieņēmumu dienesta kompetence,” informē PTAC pārstāve Ore.


Kasjauns.lv/Foto:Evija Trifanova, Ieva Čīka/LETA, Shutterstock