
Baiba Zauere atstāj Eiropas Dzelzceļa līniju valdes locekles amatu

"Rail Baltica" nacionālā projekta ieviesēja Latvijā – uzņēmuma Eiropas Dzelzceļa līnijas (EDZL) – valdes locekle Baiba Zauere pārstāj pildīt amata pienākumus ar 18. martu, jo ir pieņēmusi jaunus karjeras izaicinājumus. Viņas vietā Satiksmes ministrija iecels pienākumu izpildītāju.
Zauere amata pienākumus EDZL pildīja kopš 2024. gada 9. maija, pārņemot krīzes vadību projektam izaicinošā laikā, bet kopumā ar "Rail Baltica" projektu bijusi saistīta astoņus gadus. Atstājot amatu, viņa norāda, ka pēdējā gada laikā nācies strādāt "Rail Baltica" projektā ļoti stratēģiski nozīmīgā posmā.
"Šis ir būtisks gads projekta turpmākajai attīstībai Latvijā, jo ne tikai jāuzsāk lielapjoma pamattrases būvdarbi un jāpalielina projekta attīstības temps, bet arī, ņemot vērā ģeopolitisko situāciju, "Rail Baltica" nozīme ir kļuvusi vēl svarīgāka, īpaši militāri stratēģiskajā kontekstā."
2024. gada laikā "Rail Baltica" projektā Latvijā ir panākta papildu Eiropas Savienības finansējuma piesaiste, nodrošinot 346,1 miljonus eiro no EISI fonda, kas ļāva plānot pamattrases būvdarbu uzsākšanu prioritārajā virzienā no Lietuvas robežas līdz Misai. Vienlaikus ir uzsākti sagatavošanās darbi pamattrases būvdarbiem visā Latvijas teritorijā. Paralēli ir stiprināta sadarbība ar VAS Latvijas dzelzceļš, veicot nepieciešamās darbības, lai pārskatītu sadarbības formātus un ciešākas dzelzceļa sistēmu integrācijas iespējas.
EDZL kolektīvs pateicas Zauerei par ieguldīto darbu "Rail Baltica" projekta ieviešanā Latvijā un novēl izdošanos turpmākajos profesionālajos izaicinājumos. EDZL valdes priekšsēdētāja pienākumus turpina pildīt Ēriks Diļevs. Gan valdes priekšsēdētāja, gan valdes locekļa pienākumu izpildītāja pilnvaru termiņš ir līdz brīdim, kad noslēgsies publisks konkurss – valdes priekšsēdētāja un valdes locekļa kandidātu pieteikšanās process, pēc kura kapitāla daļu turētāja pārstāvis ievēlēs EDZL valdi.

"Rail Baltica" centrālā mezgla būvlaukums Rīgas Centrālajā stacijā
Šogad novembra beigās apritēs četri gadi, kopš uzsākta "Rail Baltica" Rīgas Centrālā mezgla izbūve.




