Advokāts: vēsture atkārtojas – “Rail Baltica” parāda, ka mēs neesam gatavi lieliem projektiem
foto: LETA
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm.
Bizness un ekonomika

Advokāts: vēsture atkārtojas - “Rail Baltica” parāda, ka mēs neesam gatavi lieliem projektiem

Biznesa nodaļa

Jauns.lv

Haoss ap “Rail Baltica” projektu parāda to, ka mēs neesam absolūti gatavi lieliem projektiem, TV24 raidījumā “Preses klubs” sacīja zvērināts advokāts Saulvedis Vārpiņš.

Pēc viņa teiktā, problēmas pamatā varētu būt gan komunikācijas, gan profesionalitātes trūkums. Tāpat esot redzama nevēlēšanās šīs problēmas parādīt, sacīja Vārpiņš, paužot, ka “ir ļoti ērti nekomunicējot, paliekot visu zem slēgtajām sēdēm un zem ierobežotas informācijas, nerunāt ilgstošu laiku, kā tas bija ar “Rail Baltica.”

“Desmit gadi pagāja, projekts tiek it kā realizēts un beigās atklājās, ka ir ārkārtīgs haoss,” sacīja advokāts, skaidrojot, ka “Rail Baltica” jau parāda to, ka mēs neesam absolūti gatavi lieliem projektiem. “Un neesam ne tikai gatavi lieliem projektiem, bet baidāmies par to arī atklāti runāt, jo visu cenšamies ierobežot, pēc iespējas mazāk runāt, tēlot, ka mums viss notiek ārkārtīgi labi!” pauda Vārpiņš.

Viņš uzsvēra, ka vairākiem būvniecības projektiem jau iepriekš bijušas problēmas valstiskā līmenī: “Mēs netikām galā arī ar mazākiem projektiem, sākot kaut vai ar Gaismas pils būvniecību. Tur nebija tikai būvnieku vaina, tur bija arī valsts iestāžu vaina tajā, ka savlaicīgi nereaģēja uz cenu svārtībām, kas arī tagad notiek. Pēc tam atkārtojās Jaunais Rīgas teātris, pēc tam atkārtojās Stradiņa slimnīca… Tur nevar vainot tikai būvniekus vien, tur acīmredzot visā darba organizācijā ir kaut kāda neprofesionalitāte arī no valsts puses, un par to mēs neesam aizdomājušies.”

“Ja būtu šī normālā komunikācija, sabiedrība reaģētu daudz ātrāk. Kaut kas pa druskām tiek izmests un cilvēki neredz pilnu bildi, kas notiek,” sacīja advokāts.

Atbilstoši "Rail Baltica" izmaksu un ieguvumu jaunākās analīzes datiem dzelzceļa līnijas kopējās izmaksas Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro, tostarp projekta pirmās kārtas izmaksas Baltijā varētu veidot 15,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā - 6,4 miljardus eiro. Iepriekšējā izmaksu un ieguvumu analīzē 2017.gadā tika lēsts, ka projekts kopumā izmaksās 5,8 miljardus eiro.

Latvijā "Rail Baltica" pamatlīnijas būvniecību plānots sākt 2024.gadā.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.