“Latvijas Gada auto 2024” izskatīgākie auto

Ik gadu “Latvijas Gada auto” konkursā tiek pasniegta arī dizaina balva, kad ārpus praktiskajām un tehniskajām īpašībām, tiek vērtēts auto ...

gallery icon
16
Auto un tehnoloģijas
2024. gada 14. maijs, 10:28

Kādi ir “Latvijas Gada auto 2024” izskatīgākie auto? Skaidro žūrija

Ziņu nodaļa

Jauns.lv

Ik gadu “Latvijas Gada auto” konkursā tiek pasniegta arī dizaina balva, kad ārpus praktiskajām un tehniskajām īpašībām, tiek vērtēts auto izskats. “Latvijas Gada auto 2024” dizaina balvu ieguva "Peugeot 508". Šīs nominācijas pirmajā trijniekā iekļuva "Peugeot 408" un arī "Hyundai Ioniq 6". Kādi ir žūrijas iespaidi?

Vērtējot automobiļus to izskats visdrīzāk ir subjektīvākā kategorija, kurā valda “patīk/nepatīk” faktors. Tomēr vairāki viedokļi palīdz rast kopsaucēju par to, kurš ir izskatīgākais auto modelis. “Latvijas Gada auto konkursā” dizaina balvai parasti pretendē tādi modeļi, par kuriem ir teju pilnīga vienprātība vai arī diametrāli pretēji viedokļi. Bet abos gadījumos auto izskatā ir kas tik izteiksmīgs, ka tam ir vērts pievērst uzmanību.

Dizaina balvas ieguvējs "Peugeot 508"

Par dizaina balvas ieguvēju stāsta auto žurnālists Ingars Tenis: “Jāteic, ka šī auto ārējais izskats lieliski sader ar dizaina suģestēto sniegumu, proti, tas izskatās lieliski un atbilstoši lieliski arī brauc. Īsāk sakot, īsta autostrāžu mašīna, kurai par dizainu dodu daudz. Ja ne 10, tad 9 balles noteikti. Par tehniku runājot, sajūtas ir divējādas, jo testiem bija sagādāts plug-in hibrīds. It kā jau forši apzināties, ka kaut kādus kilometrus (oficiāli 64 km) varētu nobraukt ar elektrību vien, taču tā atlikusī sniedzamība rūk tik ātri (īpaši jau vēsā laikā), ka lielākoties tāpat sanāk braukt kā ar parastu hibrīdu un pie viena vadāt līdzi tukšu plug-in sistēmas akumulatoru. Turklāt baterijas uzlāde no parastās rozetes ir neganti lēna. Tas varbūt der, ja ir privātmāja, bet citādi lielus ieguvumus neredzu. Žēl, ka Peugeot nepiedāvā parasto, tā saucamo pašuzlādes hibrīdu. Bet, kopumā ņemot, Peugeot 508 ir ļoti foršs auto. Tas stabili pieguļ ceļam, sēdeklis ir stingrs un liek sajusties kā pilotam, krāsainie ekrāni un 3D instrumentu panelis liecina par to, ka mēs digitalizējamies aizvien vairāk, bet “iCockpit” miniatūrā stūre man patīk arvien labāk un labāk. Jā, pašos pirmsākumos (sen atpakaļ, liekas Peugeot 208 modelī) bija grūti pierast pie mazās stūrītes, kas guļ zemāk par instrumentu paneļa apakšējo malu. Bet, jo vairāk brauc, jo vairāk pie tās pierod. Tagad, kad gadu gaitā izbraukts ar daudz un dažādiem Peugeot, “iCockpit” koncepcija ir tik spēcīgi iesēdusies apziņā, ka citu risinājumu šajās mašīnās vairs nemaz negaidi.”

Arī Sandris Metuzāls, auto žurnālists “Jauns.lv” dalās iespaidos par šo auto: “Peugeot 508 ir auto, kas man ļoti iepatikās jau tad, kad pirms dažiem gadiem tikko parādījās tirgū. Un tieši sedana izpildījumā. Ar prātu saprotu, ka sedani iziet no modes un nav praktiski, bet tik un tā tajā siluetā kaut kas ir. Zinu, ka “iCockpit” kosmiskais dizains ne visiem iet pie sirds, īpaši jau plakanā stūre, bet man nekādi iebildumi neradās. Šim auto tas viss piestāv. Par ļoti praktisku Latvijas apstākļiem nenosauksi - dzīvē to īpaši labi sapratu, kad ar sportisko PSE versiju nācās kādus 10 km nobraukt pa dubļainu zemes ceļu. Taču tik un tā Peugeot 508 ir viens foršs auto.”

Kompaktais Peugeot 408

Stāsta auto žurnālists, žurnāla “PROFI” galvenais redaktors Guntars Pulss: “Ja salīdzina ar lielāko radinieku 508. modeli, tad šis manuprāt ir tieši tas kas nepieciešams - mazliet kompaktāks un ar lielāku klīrensu. Četrsimt astotajā apkopotas visas Peugeot jaunā viļņa tendences dizainā, tehnikā un vadītāja vietas iekārtojumā. Ja pret tām nav būtisku pretenziju, tad 408. nevar nepatikt. Vēl noteikti jāatzīmē gaitas īpašības, kuras izrādījās ļoti atbilstošas Latvijas apstākļiem. Starp finālistiem šis modelis man ir viens no favorītiem.”

Sandris Metuzāls uzteic Peugeot 408 izskatu salīdzina ar premium modeļiem: “Viens no vizuāli simpātiskākajiem Gada auto titula pretendentiem. Pavasara testa braucienu laikā gadījās tā, ka Peugeot 408 blakus bija nostājies Audi. Jāteic, ka 408. izskatījās stilīgāk un dārgāk par vācieti, kaut gan patiesībā pēdējam cena bija trīs reizes augstāka. Varbūt Audi derētu pārvilināt pie sevis Peugeot dizaineri? Arī interjers ir Peugeot nu jau tradicionāli kvalitatīvi nostrādāts - praktisks, ērts un tajā pat laikā interesants, ar savu "odziņu". Braukšana ir komfortabla un pietiekami dinamiska, bet paaugstinātais klīrenss garantē, ka tiksi iekšā gan savās lauku mājās, gan sēnēs varēsi aizbraukt. Ja vēl maksātu par kādiem 5000 EUR lētāk, tad es teiktu, ka teju vai ideāls auto.”

Par Peugeot 408 stāsta arī Ingars Tenis: “Par Peugeot 408 varu teikt tā - tajā ir salasīta virkne īpašību, ko pircējs varētu gaidīt no automašīnas, tās iesvērtas pareizajās proporcijās un iesaiņotas ārkārtīgi izskatīgā iepakojumā. Jā, ja saliek visus Gada auto 2024 pretendentus vienā rindā, to vidū visvairāk izceļas tieši Peugeot 408. Zināmā mērā gan pateicoties fantastiskajai krāsai, kas ir kā svaigs gaisa malks nomācoši pelēcīgā bezsniega ziemas periodā, taču pamatā drosmīgā dizaina dēļ. Tā vien šķiet, ka Peugeot dizaineri nudien ir krietnu laiku pavadījuši sapulcēs, kamēr panākta vienošanās par šīs automašīnas ārējām formām un dizaina akcentiem, jo 408 ir sanācis ļoti drosmīgs, bet ne pārspīlēts. Citiem vārdiem sakot, uz vairuma ierindas automobiļu fona šis “krosoverfāstbeks” izskatās pēc automašīnas no priekšdienām, taču lieliski iederas šodienā. Tas pats vērojams arī salonā - kamēr daudzi autoražotāji kautrējas (vai piesardzīgi izturas pret drosmīgiem risinājumiem), Peugeot 408 interjerā redzama taustīšanās rītdienā. Proti, sportiski ieturētā vadītāja sēdvieta ir tāda kā digitāla kokpita centrālais elements, kurā ērti iekārtojies sēž pilots un meklē ātrāko ceļu cauri asteroīdu reģionam. Vienīgi jāteic, ka šis kosmosa kuģis ar lauvas emblēmu uz dusmīgā radiatora režģa telpā nav īpaši ātrs. Vismaz ne lētākajās versijās, jo par 32500 eiro būs tikai 1,2 litru turbo motors ar 130 ZS. Tik lielam auto ar tik agresīvu dizainu šī, manuprāt, nav tā labākā opcija, lai gan uz priekšu auto iet tīri labi. Nākamais piedāvājumā ir hibrīds ar 136 ZS. Jau nedaudz labāk, taču arī par 2000 eiro dārgāk. Pavisam labi no veiktspējas un ārējā dizaina samērīguma viedokļa savukārt izskatās abi piedāvājumā esošie plug-in hibrīdi ar 180 un 225 ZS. Ja ir iespēja mašīnu ik pa laikam kaut kur “pieštepselēt” vai mājas garāžā to pieslēgt rozetei uz nakti, lai izmantotu solīto 63 km elektrisko sniedzamību, tad atliek tikai sakasīt 42000 eiro par 180 ZS modeli bāzes komplektācijā vai pat visus 50000 par 408 ar 225 ZS, kas tiek piedāvāts tikai dāsnākajā GT noformējumā. Diezgan daudz, taču, ja nav problēmu sadzīvot ar vilkmes deficītu un nav ambīciju pie luksofora vienmēr izrauties pirmajā pozīcijā, derēs arī mazais benzīna dzinējs. Jo auto nudien ir patīkams - vizuāli saistošs, ar mūsdienīgu digitālo saturu, ērtu un vieglu braukšanu, krietnu klīrensu un lielu bagāžnieku.”

Interesantākais elektroauto "Hyundai ioniq 6"

Pieredzē dalās Raimonds Volonts, “V4motors” valdes loceklis, "STZELNA" valdes loceklis, "LAIA" valdes loceklis: “Latvijas Gada Auto 2024 lielajā testā Hyundai Ioniq 6 viennozīmīgi ir interesantākais elektroauto. Tā dizains var patikt vai nē, bet tas nav garlaicīgs. Braukšanas kvalitāti gan pa asfaltu, gan grants ceļu var salīdzināt ar Mercedes līmeni. Patīkami pārsteidza ekonomiskums - apmēram 14 kw/h uz 100 km, kas ir ievērojami labāks par šādas klases Eiropas analogiem. Turklāt testos neviens nebrauc ekonomiski. Pie liela ātruma auto uz ceļa jūtas kā pielīmēts. Sēdēšana un ergonomika ļoti ērta. Ātrās piekļuves pogas ir saprotamas un nav bezgalīgi jārakņājas pa planšeti, lai noregulētu, piemēram, klimata kontroles darbību. Vienīgais, kas man liekas par lielu, tā ir cena.”

Par Ioniq 6 dizaina iespaidu uz auto efektivitāti stāsta Jānis Rapa, “Tet” SIA infrastruktūras atbalsta nodaļas vadītājs: “Sākšu ar dizainu. Ir panākta situācija, ka vienaldzīgo būs maz. Vieniem Ioniq 6 patiks, citiem liksies pilnīgi garām. Man īsti nepatīk, bet automašīnas dizains ir galvenais iemesls tās nelielajam strāvas patēriņam. Pats rudens testos iebraucu mazliet zem 14 kWh/100 km. Arī lielajos testos, kur neviens nedomā par ekonomisku braukšanu, rādītājs bija ap 17 kWh/100 km. Un virsbūvei ir liela loma, jo Hyundai Kona "ēd" vairāk. Salons ir ļoti plašs, ērts, daudz vietas arī aizmugurē. Izdevās saregulēt ērtu sēdpozīciju. Domāju, ka būs labs auto garos pārbraucienos. Auto ir dinamisks un noturīgs uz ceļa. Man patika 360 grādu kameru kvalitāte, nepatika brīdinājumi jau pie mazām novirzēm no atļautā ātruma. Turklāt spalgie brīdinājumi dažkārt bija arī vietās, kur ātruma ierobežojumi jau ir beigušies. Protams, par drošību ir jārūpējas. Kameras sānu spoguļu vietā noteikti nav tā lieta, ko gribētu savam auto. Kolēģi man gan teica, ka pie tā var pierast. Dārgs, bet šajā auto klasē nekā īpaši lētāka nav. Ja neskaita ārējo dizainu un sānu kameras, kopumā auto man patika.”

Stāsta Sandris Metuzāls: “Ar Ioniq 6 rudens pusē kopā pavadīju vienu nedēļas nogali, un to pāris dienu laikā tas pārliecinoši ielauzās manā personīgajā elektromobiļu Top 3. Perfekta vadāmība, ko īpaši labi varēju izmēģināt līkumotajā ceļā no Valmieras uz Cēsīm, sportiska dinamika, negaidīts ekonomiskums un visam pa virsu pilnīga komforta sajūta. Ko vēl vairāk vajag? Pārsteidzoši, taču Ioniq 6 patika arī sievai, kura vispār auto lietās ir diezgan kaprīza, un pat tēvam, kurš ir diezgan izteikts “vecās skolas” džentlmenis. Protams, ārējais izskats ir gaumes lieta, bet tas man šajā gadījumā īpaši netraucēja. Jo vairāk tādēļ, ka te daļa smukuma ir upurēta aerodinamikas vārdā. Tiesa, mietam ir arī otrs gals - auto ir tik zems, ka tagad pa sniegiem es savā lauku mājā ar to iekšā netiktu. Ja vajag vēl kaut ko pakritizēt, tad pieminēšu klimata kontroli, ko, neejot dziļāk displeja izvēlnēs, pa tiešo tā arī neizdevās noregulēt tā, lai pūstu gaisu tieši tik, cik vajag. Jāpierod arī pie zemā jumta un ļoti slīpā vējstikla, jo pāris reizes, ceļot roku, lai piekārtotu brilles, iebakstīju jumtā.”

“Latvijas Gada auto 2024” laureāti

"Latvijas Gada auto 2024" – "Nissan X-Trail";

"Latvijas Gada auto 2024 Inovācijas balva" – "Nissan X-Trail";

"Latvijas Gada auto 2024 Modernizācija" – "Renault Clio";

"Latvijas Gada auto 2024 Dizaina balva" – "Peugeot 508";

"Latvijas Ģimenes Auto 2024" – "Dacia Jogger Extreme";

"Pilsētas apvidus auto 2024" – "Peugeot 2008"

"Latvijas Sportiskākais auto 2024" – "Porsche Cayenne";

"Latvijas Premium Auto 2024" – "Porsche Cayenne";

"Latvijas Elektroauto 2024" – "Hyundai Ioniq 6";

"Latvijas Gada auto 2024 Tautas simpātija" – "Dacia Duster Extreme".

Par "Latvijas Gada auto 2024" tika atzīts "Nissan X-Trail", savukārt iepriekšējos gados laurus plūca "Škoda Fabia" un "Opel Mokka".