Jaunais "Porsche Taycan" - 2,4 sekundēs līdz 100 km/h
Kaut gan rūdītākie automīļi uzskata, ka īsts "Porsche" var būt tikai ar iekšdedzes dzinēju, pilnībā elektriskais "Porsche Taycan" tomēr ir atradis savu nišu, jo četru gadu laikā pārdoti 150 000 šī modeļa automašīnu. Nule klajā nākusi "Taycan" jaunā versija - vēl jaudīgāka un ar lielāku nobraukuma rezervi.
Tīri vizuāli jauno "Taycan" no vecā atšķirt nav nemaz tik viegli - galvenās ar neapbruņotu aci redzamās atšķirības ir jauna veida uzlaboti lukturi un riteņu diski. Būtībā tas ir tā dēvētais feislifta jeb atsvaidzinātais modelis, nevis jauna paaudze, taču tehniskie uzlabojumi ir diezgan būtiski.
Ātrāk un tālāk
Pats galvenais potenciālos elektroauto lietotājus interesējošais jautājums parasti ir - cik tad tālu ar vienu uzlādi var aizbraukt? Šajā ziņā, salīdzinot ar iepriekšējo "Taycan" versiju, ir progress - ja tai bija mazliet virs 400 kilometriem "uz papīra", kas reālajā dzīvē nereti bija par kādiem 100 kilometriem mazāk, tad jaunajam "Taycan" tie ir jau 678 kilometri jeb par 35 procentiem vairāk. Protams, ja brauksi dinamiski un enerģiski spaidīsi gāzes pedāli, īpaši jau ziemā, tad distance saruks, taču saviem 400 kilometriem "ar astīti" jebkurā gadījumā tik un tā vajadzētu sanākt. Nav slikti. Šāds rezultāts panākts ne tikai ar akumulatora uzlabojumiem, bet arī piestrādājot pie dizaina elementiem un aerodinamikas. Piemēram, kā izrādās, pat īpašie "Porsche" riteņu diski ļauj ieekonomēt mazliet elektromobilim tik vajadzīgās enerģijas.
Runājot par akumulatoru, būtiski ir arī tas, ka inženieriem izdevies uzlabot ātrās uzlādes parametrus. Lai elektroauto ātrā uzlāde būtu efektīva, akumulatoram ir jāsasniedz noteikta temperatūra - parasti tie ir apmēram 30 grādi, piemēram, iepriekšējai "Taycan" versijai bija 35 grādi. Tas nozīmē, ka, kamēr akumulators nav uzsildīts līdz šai temperatūrai, tas no ātrās uzlādes stacijas nespēj paņemt pretī visu, ko tā spēj dot. Jaunajam "Taycan" šī optimālā akumulatora temperatūra ir samazināta līdz 15 grādiem, tātad ievērojami ātrāk tiek sasniegts brīdis, kad to var lādēt uz pilnu jaudu. Iznākumā samazinās uzlādes laiks: ja iepriekšējam modelim vajadzēja 37 minūtes, lai ātrajā uzlādē akumulatoru uzlādētu no desmit līdz 80 procentiem, tad jaunajam pietiek ar 18 minūtēm.
Īstenos "Porsche" fanus ne mazāk par nobraucamo distanci (bet varbūt pat vairāk) interesē auto ātrums un dinamika. Te viss ir labākajā kārtībā, jo jaudīgākajā versijā jaunais "Taycan" spēj attīstīt vairāk nekā 900 (!) zirgspēku jaudu un no 0 līdz 100 km/h ieskrieties 2,4 sekundēs. Jau iepriekšējās versijas 2,8 sekundes likās kaut kas ne no šīs pasaules, bet jaunā ir kļuvusi vēl ātrāka. Apmēram tāds pat paātrinājums ir F-1 sacīkšu automašīnām. Pat "lēnākajai" (citādi kā pēdiņās šajā gadījumā šo vārdu izmantot laikam nevar) "Taycan" versijai paātrinājums no 0 līdz 100 km/h ir 4,8 sekundes.
Ērtības un vērtības
Uzlabota ir arī auto piekare, padarot mašīnu vēl stabilāku un vieglāk vadāmu. Iekšpusē gan nekas daudz nav mainījies, visi displeji un instrumentu rādījumi ir ierastajās vietās. Parādījusies "push-to-pass" podziņa, kas ļauj uz desmit sekundēm "izspiest" no auto maksimālu paātrinājumu - tā gan laikam varētu noderēt vien sacīkšu trasē, jo auto jau tā jaudas ir pārpārēm.
Prognozējamākais jautājums - cik tad šāds supervāģis maksā? "Porsche" nemēdz būt lēts, taču nosacīti vienkāršākā versija ar "tikai" 400 zirgspēkiem maksās mazliet virs 100 000 eiro. "Turbo S" ar vairāk nekā 900 "zirgiem" būs divreiz dārgāks - lai tiktu pie tāda auto, vajadzēs vismaz 200 000 eiro.