Auto un tehnoloģijas

Auto ziņas: kāpēc ziemā vairāk pērk "Neste ProDiesel" un "Neste MY"?

Jauns.lv

Šī ziema līdz šim bijusi tik mainīga kā reti kad. Teju pavasarīgus laikapstākļus īsā laikā jau divreiz patriecis pamatīgs sals. Dīzeļautomašīnām tas ir pagalam nelabvēlīgs laiks. Kā stāsta "Neste Latvija" valdes priekšsēdētājs Armands Beiziķis, stiprais sals izmainīja arī dīzeļdegvielas patēriņu.

Termometra stabiņam noslīdot zem mīnus 20 grādiem, autobraucēji meklē pēc iespējas salizturīgākās dīzeļdegvielas markas, sevišķi austrumu rajonos. Ziemas laikā degvielas tirgotājiem ir pienākums norādīt uz DUS pistolēm dīzeļdegvielas ziemas klasi un saduļķošanās temperatūru. Tā ir pat svarīgāka par sasalšanas temperatūru, jo norāda, pie kāda sala degvielā sāk veidoties pirmie kristāli. Kā norāda Armands Beiziķis, Neste stacijās uz pistolēm norādīta gan ziemas dīzeļdegvielas klase, gan attiecīgā temperatūra. Bet ko darīt, ja spelgonis žmiedz līdz mīnus 30?

foto: Ekrānuzņēmums
Stiprais sals izmainīja arī dīzeļdegvielas patēriņu.
Stiprais sals izmainīja arī dīzeļdegvielas patēriņu.

Tad labāk lūkoties pēc "ProDiesel", kam pat saduļķošanās temperatūra ir mīnus 32, bet CFPP jeb auksta filtra nosprostošanās temperatūra pat mīnus 37. Tikpat ziemcietīgs, tikai dārgāks produkts ir atjaunīgā dīzeļdegviela "Neste MY" - saduļķošanās temperatūra tai ir -32, bet sasalšanas pat -40 grādi. "Neste MY" pircēji pārsvarā ir privārpersonas, kas vēlas attīrīt sava dīzeļauto degvielas sistēmu un motora degkameras vai vienkārši nodrošināties pret ļoti stipru salu. Taču pēdējā laikā "Neste MY" pērk arī uzņēmumi, kas vēlas izmantot ilgtspējīgu degvielu.