Auto ziņas: testējam modernizēto "Peugeot 2008"
Pirms četriem gadiem, kad mazās klases krosovers "Peugeot 2008" parādījās jaunā, radikāli ckitā izskatā, mūs daudz vairāk aizrāva dizaina nianses, nevis praktiskie izmēri.
Bet krosovers ir 4,3 metrus garš, un tam ir savai klasei diezgan liels bagāžnieks - nedaudz virs 400 litriem. Modernizēto "Peugeot 2008" viegli atpazīt pēc trim dienasgaitas lukturu svītrām katrā pusē. LED pamatgaismas tagad ir standartaprīkojums. Aizmugurējie lukturi padevušies vēl efektīgāki, un tiem pieskaņoti lakoniski, taču spilgti pagrieziena signāli.
Lai gan "Peugeot" pieejams arī elektrisks, šo modeli pagaidām ražo kā ar benzīna, tā dīzeļdzinēju. Pēdējais daudziem tiešajiem konkurentiem vairs nav pieejams vispār. Jāsaka gan, ka arī mūsu "Peugeot" cenu lapa HDi iespēju pagaidām neparedz. Paliek izvēle starp divām 1,2 litru trīscilindru benzīna dzinēja versijām - ar 101 un 130 zirgspēkiem. Arī modernizētajā versijā krosovers saglabājis izteikti sportisku, pat nedaudz asu vadāmību un atlētisku stāju.
Lielu daļu minēto sajūtu veido arī salona iekārtojums. GT komplektācijā automašīnai ir melns salons ar zaļām šuvēm, un sportiski sēdekļi ar īpatnēju izliekumu. Vadītāja sēdeklim iespējama elektriska regulēšana un pat masāža. Tomēr atzveltnes izliekums nav regulējams pat te. "Peugeot" patentētā i - kokpita trīsdimensiju bilde vēl arvien apbur, un tai arvien parādās jauni fani.
Ar laiku konstatējām, ka pa īstam atsaucīgs "Peugeot 2008" ir tikai sporta režīmā. Taču tad astoņātrumu automāts allaž turas vienu pārnesumu zemāk, un tas nenāk par labu degvielas patēriņam. Kompromiss ir braukt standarta režīmā, bet vajadzības gadījumā - piemēram, pirms apdzīšanas, likt lietā lāpstiņas zem stūres. Labi, ka "Peugeot" atļāvis krosoveram paturēt elegantos klavieru tipa taustiņus panelī. Tie ir samērā ērti, un katrs nieks nav jāuztausta ekrānā. "Peugeot 2008" sākuma cena ir 21 600 eiro, taču tas ir "Active" ar vājāko motoru un manuālo kārbu.