Dati no vidējā ātruma radariem pārsteidz. Neviens nedomāja, ka ir tik slikti
foto: Paula Čurkste/LETA
Atjaunotā Jūrmalas šoseja posmā no Rīgas robežai līdz pieejām Jūrmalas caurlaižu punktam.
Auto un tehnoloģijas

Dati no vidējā ātruma radariem pārsteidz. Neviens nedomāja, ka ir tik slikti

Jauns.lv

Cik daudz autovadītāju ikdienā piedalās ceļu satiksmē bez derīgas OCTA polises un tehniskās apskates? Un, ar kādiem sodiem šiem autovadītājiem ir jārēķinās? Skaidro LTV raidījums "4. studija". 

Pirmā mēneša dati kopš Latvijā tika uzstādīti vidējā ātruma kontroles radari liecina, ka no 2500 fiksētajiem pārkāpumiem, vairāk nekā 800 bija par braukšanu bez OCTA polises un vairāk nekā 400 par braukšanu bez derīgas tehniskās apliecības. 

"Mēs redzam to, ka braukšana bez OCTA un tehniskās apskates ir noteikti plašāk izplatīta, nekā mums likās līdz šim. Mūsu datu parāda, ka līdz šim bez OCTA polises braukāja ap 2% autovadītāju, tad pirmajos datos no vidējā ātruma fotoradariem mēs redzam, ka tas procents ir stipri augstāks – tie varētu būt pat visi 5%,” skaidro Jānis Abāšins, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja valdes priekšsēdētājs. 

Un šie ir dati tikai no dažiem uzstādītajiem fotoradariem. Viens no iemesliem ir tas, ka cilvēki vienkārši aizmirst iegādāties OCTA polisi, it sevišķi, ja to iegādājas uz īsu termiņu – vienu mēnesi. 

Iespējams, transportlīdzekļu vadītāji nezināja, ka vidējā ātruma radari pārbauda ne tikai ātrumu, tāpēc arī ir fiksēti tik daudz pārkāpēju. Un, lūk, kāds ir sods par braukšanu bez OCTA polises: 

  • Mopēda vadītājam – 20 līdz 55 eiro
  • Cita transportlīdzekļa vadītājam – 85 līdz 120 eiro
  • Kravas automobiļa un autobusa īpašniekam – 400 līdz 700 eiro
  • Tirdzniecības uzņēmumam (fiziska vai juridiska persona) – 350 līdz 650 eiro. 

Vairāk skaties LTV sižetā: