Auto ziņas: kas līdzīgs un dažāds "Subaru Solterra" un "Toyota bZ4X"
Salīdzināt "Toyota" pirmo elektromobili bZ4X un tā tehnoloģisko dvīni "Subaru Solterra" TV Autoziņas vēlējās jau sen. Šķiet - kas tur ko salīdzināt. Solterra taču ir vienkārši ir pārzīmolots bZ4X un pat ražots "Toyota" rūpnīcā.
Tehniskie parametri tiešām ir identiski, bet, kad abi elektromobiļi nolikti blakus, parādās vizuālas atkāpes. Pat lukturi atšķiras. Pavisam citāds ir arī dienasgaitas lukturu zīmējums - vienas svītras vietā divas.
Salīdzinot komplektācijas jāuzmanās, jo ne vienmēr vairāk ir labāk. Labs piemērs disku izmērs. Divām no trim "Solterra" ir 20 collu diski ar atbilstošām riepām. Savukārt bZ4x pat otrajā labākajā komplektācijās "Executive" ir 18 collu diski ar 60 profila riepām. Riepu platums gan abos variantos ir vienāds - 235. Ja noliekam malā to, ka "Toyota" var dabūt arī ar vienu motoru, kamēr "Subaru" vienmēr būs divi, ir atšķirība par labu Toyotai. bZ4X standartā ir 11 kWh maiņstrāvas lādētājs, kamēr "Subaru" no "Wallbox" pagaidām ņem tikai 7,4 kWh. Tas pagarina uzlādes laiku.
Elektromobiļa salons ir "Toyota" darbs, sākot ar stūri un beidzot ar multimēdiju iekārtu. Amizanti, ka šiem elektromobiļiem nav cimdu kastītes. Subaru aiz stūres ir mazs monitoriņš. Tas nozīmē, ka Solterrai ir vadītāja uzraudzības sistēma. Tā un citi asistenti ir standartā visiem "Subaru", kamēr oriģinālam pilns drošības palīgu klāsts ir tikai visdārgākajam bZ4X Premium.