Vai DUS kļūst par ēstuvēm, kurās degviela būs vien kā papildu iespēja?
foto: Publicitātes foto
Bizness un ekonomika

Vai DUS kļūst par ēstuvēm, kurās degviela būs vien kā papildu iespēja?

Jauns.lv

Degvielas uzpilde tam paredzētajās stacijās kļūst par papildu iespēju, jo cilvēkiem aizvien svarīgāks paliek ātrās iepirkšanās un ēdināšanas pakalpojums – ieturēt ātras un gardas maltītes, pārvietojoties no punkta A uz punktu B. Degvielas uzpildes staciju (DUS) maltīšu un uzkodu piedāvājums pēdējo gadu laikā ir krasi mainījies, aizstājot neveselīgus, ēdienus ar kvalitatīviem, uzturvielām bagātiem un dažādām gaumēm piemērotiem ēdieniem. Par šī brīža tendencēm un nākotnes perspektīvām DUS biznesā stāsta SIA “Reitan Convenience Latvia” (zīmola “Narvesen”) Mārketinga un komunikācijas departamenta direktore Ilze Dumceva.

Aizvien mazāk ir tādu DUS, kurās nav pieejami ēdināšanas un iepirkšanās pakalpojumi. Ja vēl pirms dažiem gadiem hotdogs un sviestmaizes bija papildu ērtības braucējiem, kas dodas uz DUS “pabarot” savu auto, tad šobrīd tieši paša braucēja vēders kļuvis par svarīgāko šīs biznesa jomas mērķi. To nosaka gan nelielā peļņas daļa no katra pārdotā degvielas litra, gan arī konkurences cīņa.

Ne velti vairākos DUS tīklos var atrast “šefpavāru izstrādātu ēdienkarti”, uzturvielām bagātas, arī veģetāras un vegāniskas maltītes. Tās pieejamas piegādes servisos, un reklāmas plakāti lielākoties vēsta par ēdienu, nevis degvielas cenām un piedāvājumu.

Ātrās un ērtās iepirkšanās franšīžu tīkla “Narvesen” Mārketinga un komunikācijas departamenta direktore atzīst, ka šo tendenci līdzīgā mērā virza gan pieprasījums, gan piedāvājums – bizness pielāgojas iedzīvotāju paradumu maiņai, savukārt izmaiņas biznesa piedāvājumā ietekmē šos paradumus: “Nav iespējams noteikt, kas šo tendenci visvairāk ietekmē – biznesa transformēšanās ar nolūku iegūt papildu peļņu vai tā pielāgošanās pircēju ieradumiem. Mēs redzam, ka aizvien būtiskāka loma pircēju paradumos ir laika faktoram. Tas nosaka aktuālo tendenci – arvien lielāku tirgus daļu aizņem ātrās un ērtās iepirkšanās piedāvājums. Savukārt, uzlabojoties piedāvājumam, vairāk cilvēku novērtē šādas iepirkšanās priekšrocības, jo saprot, ka kvalitatīvu maltīti iespējams iegādāties arī degvielas uzpildes stacijās.”

Runājot par DUS nākotnes attīstības tendencēm, Ilze norāda, ka degviela nākotnē vēl izteiktāk kļūs par papildu produktu. Neatkarīgi no tā, vai cilvēks iegriezies, jo tukša bāka, vai tāpēc, ka vēlas ieturēt maltīti un saņemt pilna spektra piedāvājumu, lai nebūtu jāapstājas vēl kādā citā pieturā. “Viņš uzpilda degvielu, kaut ko uzkož un vēl nopērk maizi un pienu – viss vienuviet. Tas nozīmē ietaupītu laiku un arī naudu, . Cilvēks nopērk tikai svarīgāko, papildus netērē degvielu un laiku, braucot uz veikalu.”

Tas nozīmē, ka piedāvāto produktu un pakalpojumu grozs degvielas uzpildes stacijās paplašināsies, un, aplūkojot DUS ēdienkarti, tas ir redzams jau tagad. Ja pirmsākumos tā aprobežojās ar hotdogiem un kādu maizīti, šobrīd tā mēdz būt restorāna cienīga maltīte – visdažādākie burgeri, salāti, zupas, siltās maltītes, vegāniskais un veģetārais, sporta uztura piedāvājums.

Papildu faktors, kas noteiks DUS nākotni, ir elektroauto uzlādes iespējas. Jau šobrīd vairākos “klasiskajos benzīntankos” parādās arī elektriskās uzlādes punkti. “Lai arī auto ražotāji cenšas maksimāli saīsināt laiku, kas nepieciešams auto uzlādei, tā aizņem vismaz pusstundu, tātad cilvēkam ir gana daudz brīva laika, ko pavadīt šajā uzlādes punktā. Viņam jānodrošina iespējas šo laiku pavadīt kvalitatīvi un ar ieguvumu gan pircējam, gan biznesam, piemēram, radot ērtas atpūtas vietas, iespēju uzlādēt telefonu vai citu ierīci, kā arī iegādāto maltīti ieturēt pie galdiņa kā kafejnīcā vai restorānā,” saka Ilze Dumceva, norādot, ka turpināsies tendence apvienoties dažādiem tirgus spēlētājiem ar dažādām kompetencēm, DUS pārveidojot par mobilajiem ātrās un ērtās ēdināšanas, iepirkšanās un servisa punktiem.

Tēmas