Cūkas tiešām sākušas lidot. Lidmašīnas patērē pārāk daudz cūku tauku
foto: Shutterstock
Cūkas var lidot, tiesa gan, pēc nāves...
Auto un tehnoloģijas

Cūkas tiešām sākušas lidot. Lidmašīnas patērē pārāk daudz cūku tauku

Kas Jauns Avīze

Cik cūku vajadzīgs, lai pasažieru aviolaineris no Ņujorkas aizlidotu līdz Parīzei? Tieši 8800, aprēķinājuši ekologi. Tas nav joks, jo cūku un arī citu dzīvnieku taukus izmanto alternatīvas degvielas ražošanai.

Aviācija tāpat kā citas nozares meklē veidus, kā mazināt fosilās degvielas izmantošanu, tomēr rodas šaubas, vai citi risinājumi ir daudz labāki. Briseles ekoloģiski tīrā transporta pētniecības grupa “Transport & Environment” savā ziņojumā jau ceļ trauksmi.

Gaļas ražošanā rodas daudz atkritumu tauku veidā, un ir uzskats, ka to oglekļa pēda ir daudz mazāka nekā aviācijas petrolejai. Paredzams, ka līdz 2030. gadam pieprasījums pēc tauku degvielas pieaugs trīskārt, galvenokārt uz lidsabiedrību rēķina.

Tomēr, kā norāda “Transport & Environment”, “dzīvnieku tauku pieejamība ir ierobežota. Vienkārši nogalināt vairāk dzīvnieku nav izeja”. Taukus patērē arī citas nozares, piemēram, mājdzīvnieku barības, ziepju un kosmētikas ražošanā. Ekologi apgalvo, ka dzīvnieku tauku trūkst jau tagad, jo to izmantošana degvielai kopš 2006. gada pieaugusi 40 reižu.

Biodegvielas eksperte Barbara Smailagiča saka: “Izrādās, cūkas var lidot. Daudzus gadus mēs dedzinājām dzīvnieku taukus automobiļos bez vadītāju ziņas.” Ja tauku trūks, citas nozares pāries vairāk uz palmu eļļu, taču tas nav glābiņš planētai, jo veicina lietusmežu izciršanu plantāciju dēļ.