Auto ziņas: Izmēram ir nozīme. Jaunā "Citroen C4X" mērlentes tests
Pēdējā laikā bieži iznācis stāstīt par jaunākiem "Citroen" krosoveriem. Šoreiz izmēģināsim jauno "Citroen C4X" ar "BlueHDi" dīzeli, automātisko pārnesumkārbu un "Red Hype" salonu.
Tehniski tas ir tas pats C4 fāstbeks ar krosovera iezīmēm, tikai aizmugurē pagarināts par 24 centimetriem. C4X ir arī dārgāks, un mēs gribam saprast, kāpēc. C4X bagāžnieka apjoms ir 510 litru, tātad vairāk nekā savulaik bija pašiem lielākajiem kompaktklases sedaniem, tādiem kā "Volkswagen Jetta". "Citroen C4X" ar tiem ir vairāk kopīga nekā parastajam C4, jo bagāžas nodalījuma vāks atverams atsevišķi.
Bagāžnieka atvēruma platums šaurākajā vietā ir 80 cm, platākajā - 1 metrs, un tikpat ir līdz aizmugurējo sēdekļu atzveltnēm. Atzveltnes nolaižama attiecībā 1 pret 2, un pa vidu ir lūka slēpēm vai citiem gariem priekšmetiem. Tagad bagāžnieka garums izaug līdz 1,7 metriem. Šis ir viens no pēdējiem krosoveriem savā klasē, ko vēl ražo ar dīzeļdzinēju, turklāt tikai dažām valstīm, tostarp mums.
Dīzelim ir tāda pati jauda kā benzīna dzinējam - 131 ZS. Taču tam ir par vienu cilindru vairāk, tas ir par 1500 eiro dārgāks, bet ekonomiskāks, ar lielāku griezes momentu un pārliecinošāku dinamiku. Ar 50 litru tvertni C4X dīzelis var veikt pat 800 km.