Auto un tehnoloģijas

Auto ziņas: pirmais brauciens ar Volkswagen ID.5

Auto ziņas

Jauns.lv

Pienākuši laiki, kad elektrisku un puselektrisku modeļu prezentācijas notiek biežāk nekā iekšdedzes automobiļu debijas. TV Autoziņas bija aizceļojuši uz Austriju, kur iepazinās ar pilnībā jaunu elektromobili no Volkswagen!

ID.5 ir jaunākais papildinājums Volkswagen bezizmešu flotē, ja neskaitām komercauto nodaļai piekrītošo busiņu ID Buzz. Tehniski ID.5 bāzēts uz Volkswagen ID.4 bāzes, bet ārēji atšķiras ar noslīpinātu aizmuguri un zemāku gaisa pretestību.

“Piekritīsit, ka coupe aizmugure piešķir elektromobilim īpašu garšu. Tā arī piestāv. Kas attiecas uz praktisko daļu, ID.5 ir praktisks automobilis visiem, kas sēž iekšā un pat līdzpaņemtajai bagāžai. Vienīgais, kas mūs pārsteidza, bija tehniskie dati. Klasiskās piedziņas Volkswagen ID.5 Pro un Pro Performance apgrieziena rādiuss ir 10,2 m. Savukārt pilnpiedziņas GTX gandrīz par pusotru metru vairāk,” stāsta Aldis Zelmenis/

Acīmredzot elektromotora un pusasu pievienošana priekšējiem riteņiem rada tādu pašu efektu kā iekšdedzes automašīnām, kas no klasiskās piedziņas pārveidoti uz visiem velkošajiem riteņiem. Kas neparasti, GTX ir arī īsāks un augstāks par citiem ID.5. Rodas jautājums, cik to vispār ir?

“Tie ir trīs - ID.5 Pro, Pro Performance un GTX. Jaudas ziņā no 129 kW, tad 150 kW, bet jaudīgākajai ar diviem elektromotoriem 220 kW.”

GTX līdz 100 km/h paātrinās 6,3 sekundēs, Pro - 10,4. Ar to pašu 77 kWh bateriju, bet jaudīgāku motoru Pro Performance atkaro sprintam vēl divas sekundes.

“Par lādēšanu. Šeit Volkswagen ID.5 ir ar ko lepoties. Maksimālā uzlādes jauda var sasniegt 135 kW.”

Tas nozīmē, ka no 5 līdz 80% ID.5 var uzlādēt pusstundā. Diemžēl Latvijā tik jaudīgi lādētāji atrodami tikai Ādažos vai pie Porsche centra. Bet cik tālu tiksim, ja lādēsim elektromobili paši?

“Klasiskās piedziņas Volkswagen ID.5 sniedzamība būs kādi 520 km, bet pilnpiedziņai GTX gandrīz 500 km. Atšķirība esot vien 30 km...”

Kā redzams, uzlabota aerodinamika piemet kādu kilometru arī sniedzamībai. Vai ID.5 ir pārāks par izejmateriālu vēl ar kaut ko?

“Pašsaprotami, ka ID.4 un ID.5 tehniski ir ļoti līdzīgi elektromobiļi. Bet, tā kā ID.5 ir jaunāks, viss ir pilnveidots. Tas attiecas ne tikai uz multimēdiju sistēmu, bet arī visām elektriskajām komponentēm.”

Jaunums ir t.s biderikcionālā lādēšana, ko pazīstam no ID sērijas galvenā konurenta Ioniq 5. Uzlādes spraudnis ļauj ne tikai lādēt elektromobili, bet paņemt elektrību arī atpakaļ.

“Automobilis ļoti labi brauc pa gludiem ceļiem. Esam Austrijā, kur ar ceļu kvalitāti nav problēmu. Mums bija grūti atrast bedraināku vietu, kur pārbaudīt piekares uzvedību, bet tur kur atradām šuves un nelielas bedres, jūtams, ka mašīnai ir milzu riteņi.”

Toties ergo comfort sēdekļi ar vienlaidus atzveltni gan ir ļoti ieteicama ekstra.

“Priekšējie krēsli ir puse no auto vērtības. Un labi, ka tāds ergo comfort krēsls ir ne tikai pilotam, bet arī blakussēdētājam.”

ID.5 ir dārgāks par ID.4, taču virsvērtība slēpjas ne tikai dizainā, bet arī aprīkojumā un jaunākā programmatūrā.

“Vienīgais pati čaula varētu būt klusāka, bet tā braukšanas vaina, ir sevišķi elektromobiļu faniem.”

Un šiem faniem jārēķinās ar sākuma cenu 49 260 eiro apmērā, jo ID.5 pieejams tikai ar lielo bateriju.