Bremžu disku nomaiņa - kad nomainīt un kā pārbaudīt? Rokasgrāmata un diagnostika
Auto un tehnoloģijas

Bremžu disku nomaiņa - kad nomainīt un kā pārbaudīt? Rokasgrāmata un diagnostika

Reklāmas projekts

Jauns.lv

Bremžu diski ir viens no braukšanas drošības pamatiem. Mēs ieteiksim, kad nomainīt bremžu diskus un kā pārbaudīt, vai tie nav nodiluši. Rokasgrāmatā jūs varēsiet soli pa solim iepazīties, kādai vajadzētu būt profesionālai bremžu disku nomaiņai.

Īsumā:

Droša bremžu sistēma ir tāda, kas tiek uzturēta un darbojas pareizi

Pareiza detaļu izvēle ir būtiska bremžu sistēmas pareizai darbībai

Regulāra bremžu disku stāvokļa pārbaude palīdz izvairīties no dārgas visas sistēmas nomaiņas.

Bremžu sistēma neapšaubāmi ir sistēma, kas būtiski ietekmē transportlīdzekļa drošību un līdz ar to – arī pašus braucējus. Droša bremžu sistēma ir tāda, kas tiek pareizi apkalpota un uzturēta. Jebkurš bremžu sistēmas remonts jāveic saskaņā ar automašīnu ražotāju noteiktajām procedūrām un izmantojot rezerves daļas, kuru kvalitāte atbilst oriģinālajām daļām. ZF Aftermarket skaidro, kā veiksmīgi nomainīt bremžu diskus un pareizi novērtēt to tehnisko stāvokli.

Kad pārbaudīt, vai bremžu diski nav nodiluši?

Pārbaudes ir vērts veikt, kad automašīnai tiek veikta kārtējā apkope pēc nobraukuma (piemēram, ik pēc 15 000 km) vai pēc laika (piemēram, reizi gadā). Tāpat zīme, ka jāveic bremžu pārbaude, ir nepareiza bremžu darbība.

Sistēmas problēmas var tikt konstatētas diagnostikas pārbaudes laikā vai īpašnieks var tās pamanīt braukšanas laikā. Darbībām, kas saistītas ar bremžu sistēmas apkopi, jāietver visu saistīto detaļu rūpīga pārbaude.

Vietnē Motointegrator.com varat atrast darbnīcu bremžu disku apkopei un nomaiņai.

Kā pārbaudīt, vai bremžu diski ir jāmaina? Diska biezuma mērīšana

Pārāk plānam diskam ir raksturīga zema mehāniskā izturība, un tas var atdalīties no daļas, kas to nostiprina pie rumbas, kā arī izraisīt bremžu kluča izkrišanu no stiprinājuma. Pārāk plānam diskam ir zemāka siltuma izturība, ​​kas var izraisīt tā pārkaršanu un detaļas tālāku deformāciju.

Tehniskā stāvokļa pārbaude var aprobežoties ar vizuālu bremžu disku korozijas, plaisu, rievu novērtējumu un to biezuma mērīšanu. Katrs ražotājs norāda minimālo pieļaujamo bremžu diska biezumu. Atbilstošais biezums, ko noteicis ražotājs, ir ārkārtīgi svarīgs. Diska biezumu mēram ar speciālu suportu vai mikrometru. Pats mērījums jāveic aptuveni 10 mm attālumā no diska ārējās malas. Pārāk plāni diski ir noteikti jānomaina.

Bremžu disku atjaunošana vai disku nomaiņa?

Mērot diska biezumu, jāpiemin daudzu autoservisu piedāvātais disku atjaunošanas serviss. Ņemot vērā demontāžas, manevrēšanas un atkārtotas montāžas izmaksas, šī darbība neattaisno sevi no ekonomiskā viedokļa.

Atjaunotā diska biezums, visticamāk, būs tuvu tā minimālajai pieļaujamajai vērtībai – tātad arī tā kalpošanas laiks būs īss.

Bremžu diska nodilumi - kā pārbaudīt biezuma atšķirības? Greizi bremžu diski?

Vibrācijas  sajūta uz bremžu pedāļa vai stūres var rasties nevienmērīga diska biezuma (diska lokāla nobrāzuma) vai bremžu diska deformācijas (nolietošanās vai nepareizas uzstādīšanas) dēļ.

Ja transportlīdzekļa lietotājs sūdzas par vibrācijām, kas jūtamas uz stūres un bremžu pedāļa bremzēšanas laikā, pārbaudiet, vai to avots nav bremžu diski. Izmēriet bremžu diska biezuma starpību. To veic, izmērot diska biezumu astoņos punktos uz apkārtmēra (ik pēc 45°) aptuveni 10 mm attālumā no diska ārējās malas. Tad mēs atņemam mazāko vērtību no lielākās vērtības. Ja rezultāts ir lielāks par 0,015 mm, tas nozīmē, ka šāds disks var būt vibrāciju avots. Diska lokālos nobrāzumus un no tā izrietošās biezuma atšķirības visbiežāk izraisa nepareizi uzstādīti diski vai nepareizi strādājoši bremžu sistēmas elementi (piemēram, suportu vadotnes), kas noved pie diska lokālas berzes pret vienu no klučiem.

Nākamais solis, kas būtu jāveic, ir transportlīdzeklim uzstādītā diska aksiālās novirzes mērīšana, izmantojot mērinstrumentu ar magnētisku pamatni. Šo mērījumu veic aptuveni 10 mm attālumā no diska malas. Lietoto disku standarts (atkarībā no to diametra) svārstās no 0,15 līdz 0,06 mm. Pārmērīgu diska nodilumu var izraisīt ne tikai nodilums, bet arī pārāk liela gultņa vai rumbas izliekuma brīvkustība - pirms izlemjat par diska nomaiņu, novērsiet šīs iespējas, izmērot pašas rumbas noplūdi, kurai maksimālā aksiālās novirzes vērtība ir 0,02 mm.

Bremžu disku nomaiņas instrukcija:

  • Paceliet transportlīdzekli
  • Riteņu un skavu demontāža
  • Piekares skavas uz īpašiem turētājiem
  • Detaļu izvēle no kataloga (ar izmēru salīdzinājumu)
  • Vecā diska demontāža
  • Rūpīga rumbas tīrīšana
  • Diska montāža un pieskrūvēšana
  • Riteņu līdzsvara mērīšana
  • Iespējams rumbas novirzes mērījums
  • Riteņa uzstādīšana ar atbilstošu pievilkšanas spēku

Apmaiņa jāsāk ar transportlīdzekļa pacelšanu un pēc tam jāsāk ar riteņu un skavu demontāžu, neatvienojot tās no hidrauliskās sistēmas, un nostiprinot, izmantojot speciāli šim nolūkam paredzētus stiprinājumus. Pateicoties tam, lokanās bremžu caurules tiks aizsargātas pret bojājumiem, pārmērīgas slodzes (uz tām karājas suports) vai sagriešanās, novietojot suportu uz piekares elementiem.

Tad no kataloga jāizvēlas vajadzīgās detaļas. Pareiza nepieciešamo detaļu izvēle ir ļoti svarīga, jo bremžu sistēmās ir daudz dažādu detaļu. Papildus tādai acīmredzamai informācijai kā modelis, ražošanas gads vai jauda, ​​var būt nepieciešams norādīt arī bremžu sistēmas ražotāju (piem., franču, japāņu transportlīdzekļi) vai t.s. ražotāja numuru. Detaļu atlases procesā var būt noderīgi arī salīdzināt noņemto elementu izmērus ar jaunajiem elementiem. Atlases posmā mēs arī redzam, ka dažiem transportlīdzekļiem diskiem kreisajā un labajā pusē ir atšķirīgi kataloga numuri. Tas ir saistīts ar atšķirīgo dzesēšanas kanālu formu, kas jāņem vērā montāžas laikā.

Ar izvēlētajām detaļām mēs varam pāriet uz pašu nomaiņas darbību. Pēc nolietoto disku noņemšanas notīriet rumbu. Šim nolūkam varat izmantot šim nolūkam piemērotas birstes. Tīrīšanas darbība var būt apgrūtinoša, īpaši rumbai ar pastāvīgi uzstādītām riteņu tapām. Tomēr to nevar ignorēt. Ir vērts zināt, ka jauna diska uzstādīšana uz neiztīrītas rumbas ir viens no biežākajiem sūdzību iemesliem.

Kā bremžu sistēmu ražotājs, ZF neiesaka uzklāt smērvielas savienojumam starp bremžu disku un rumbu. Pēc diska novietošanas uz notīrītās rumbas piestipriniet to ar stiprinājuma skrūvi, ja tāda konkrētajam auto modelim ir. Nākamais absolūti nepieciešamais solis ir pārbaudīt diska novirzi. Pirms mērīšanas disks jāpieskrūvē ar visām skrūvēm, kas nostiprina riteni (bez riteņa montāžas). Ja skrūves ir pārāk garas, varat zem tām ievietot paplāksnes vai atbilstošus uzgriežņus. Ja novirze ir lielāka par 0,1 mm, tas var liecināt par neprecīzu tīrīšanu vai saliektu rumbu, ko var noteikt, izmērot rumbas virsmas novirzi, kurai disks piekļaujas. Tā nedrīkst būt lielāka par 0,02 mm. Pārmērīga diska novirze, kas radusies dēļ uzstādīšanas uz izliekuma vai neiztīrītas rumbas, liek diskam berzēties pret paliktni. Rezultātā pēc vairākiem tūkstošiem kilometru uz diska veidojas lokāli dobumi, kas izpaužas tā biezuma atšķirībā un rezultējas vibrācijās bremzēšanas laikā.

Riteņa rumbas deformācija - pazīmes, no kurienes rodas novirze?

Rumbas deformācija ir arvien biežāka kļūme, kas rodas riepu servisa neprofesionālas darbības rezultātā. Pazīmes ir sitieni bremzēšanas laikā. Rumbas deformāciju var noteikt, mērot šī komponenta aksiālo novirzi. Uz šādas deformētas detaļas nevajadzētu uzstādīt jaunu disku.

Riepu remontdarbnīcās riteņus bieži pievelk ar pneimatisko atslēgu, kas iestatīta uz pārāk lielu pievilkšanas griezes momentu. Šāda darbība var izraisīt neatgriezenisku rumbas deformāciju. Šajā situācijā vienīgā iespēja ir nomainīt rumbu ar jaunu.

Visaptverošu bremžu disku nomaiņas servisu ar visas sistēmas pārbaudi ir vērts uzticēt profesionālai darbnīcai, kas atrodama Motointegrator.com.

Reklāmas raksts tapis sadarībā ar Inter Cars Latvija