Auto ziņas: mazās klases etalona meklējumi. Jaunā Škoda Fabia pret Hyundai i20
Jaunā Fabia ir viens no nozīmīgākajiem mazās klases modeļiem. Vai tad tiešām šajā klasē nav nekā cita? Zinu vismaz vienu modeli, kas var konkurēt ar jauno Fabia. Tas ir Hyundai i20, un šodien abus salīdzināsim aci pret aci.
Jaunākais Hyundai i20 moldeis iznāca vismaz gadu ātrāk par svaigi cepto Fabia, taču tiem ir daudz kopīga - pilnībā jauna platforma un salona arhitektūra, tikai piecu durvju virsbūve un dzinēju palete, kas pārsvarā balstīta uz maziem trīscilindru turbodzinējiem. Dīzeļu nav, tāpat kā 100% elektrisku versiju.
“Ja salīdzinātu dizainu, kas ir subjektīvi, tad jaunajai Fabia blakus vajadzētu likt iepriekšējo i20. Jaunajā ir pastāvīga dinamika un spriedze. Sānu līnija ir ļoti slīpa no priekšas uz aizmuguri. Nav jau arī melots, jo i20 taču startē WRC jeb pasaules čempionātā rallijā,” stāsta Normunds Avotiņš.
Uz rallija skatuves šo modeļu pretstāve ir krietni nopietnāka nekā kopīga sauļošanās pie muzeju krātuves. Kamēr jaunās hibrīda tipa Hyundai i20 startē WRC elitē, Škoda dominē tā sauktajā WRC2 ieskaitē. Patlaban notiek intensīva jaunās rallija mašīnas testēšana uz jaunās Fabia bāzes, un WRC2 klasei un privātājiem braucējiem paredzēts i20 jau izgatavots arī no jaunā Hyundai mazauto. Cīņa turpinās....
Bet kā tad brauc ielas mašīnas? Diezgan dažādi, lai gan arī te Fabia un i20 faili izdod apskaužami līdzīgus datus. Jauda 100 vai 110 zirgspēku par labu Škodai un par piemaksu septiņpārnesumu divsajūgu pārnesumkārbas. Gluži kā divas ūdens piles. Tomēr Fabia manierēs jaušama Volkswagen MQB platforma ar ambīcijām uz lielāka auto sajūtām, kurpretim i20 stūrējas kā tipisks mazauto. Tomēr ar šo dzinēju tas ir izveicīgs un atsaucīgs.
“Mazajā klasē atrodami interesantāki saloni nekā šis, taču no ikdienas lietotāja viedokļa te viss ir tuvu ideālam. Stūre, sēdpozīcija, multimēdija, vadības ierīces, viss ir savā vietā un darbojas.”
Kas vēl ir labi - Fabia necieš no apsēstības ar skārienjutīgiem ekrāniem. Pat duālajai klimata iekārtai ir normāli grozāmi kloķīši nemaz nerunājot par pārnesumkārbas sviru un mehānisku stāvbremzi. Klasika!
“Un vēl kas. Tā kā Fabia atkal kļuvusi lielāka, to var salīdzināt ar 10 gadus senākiem kompaktklases auto. Tā kā arī izmērs ir pareizais.”
Mainoties modeļu paaudzēm platāks kļuva arī Hyundai i20.
“Pēdējos gados izkārtojums autoindustrijā tā mainījies, ka grūti saprast, kur vista, kur ola. Tomēr galvenā atšķirība starp Eiropas un Āzijas mašīnām palikusi - sēdpozīcija. Ja Fabia var apsēsties teju uz grīdas, tad i20 jāsēž augstu. Ir kam patīk.
Kas attiecas uz salonu pašu, nevajag domāt ka inovācijas atrodamas tikai čehu mašīnā. i20 ir viens no progresīvākajiem klasē. Tagad šķiet kā viss redzēts, bet šie savienotie paneļi vēl nesen bija pilnībgs jaunums. i20 šo jauno arhitektrūru ieviesa dzīvē.
Laiks salīdzināt abu automašīnu izmērus. Sāksim ar aizmuguri. Raksturīga lieta - degvielas tvertnes vāciņš. Škoda labais spārns, viss kā vienmēr. Hyundai piegājis radošāk. Vāciņš integrēts lukturī. Bet tagad paskatieties cik tālu vāciņš ir no aizmugurējām dirvīm un cik bleķu aiz tā paliek. Vai tikai tas nav kaut kā saistīts ar bagāžnieka ietilpību?”
Kaut kā ir gan. Škodas 380 litri ir grūti pārkožams rieksts ikvienam mazās klases sāncensim. Lai gan atšķirība dabā nešķiet liela, izteikta litros tā ir ap 30 litriem atkarībā no komplektācijas.
“Izvēloties mazās klases auto reti domā par aizmugurē sēdošajiem. Tas ir diezgan netālredzīgi, jo sēdeklis tomēr tur ir! Paskatīsimies, cik ērti iekāpt jaunajā Fabia. Durvis veras diezgan plaši. Mazajās mašīnās jāskatās nevis uz attālumu līdz ceļgaliem, bet vai var pabāzt purngalus zem sēdekļa, un cik vietas ir virs galvas. Šeit ar Fabia viss ir kārtībā.
Paskatīsimies, kā tas izskatās Hyundai i20!
Pirmā lieta - rokturis stāv augstāk nekā Fabia. Mazā krosovera augstums. Ir arī liela atšķirība starp šo un priekšējo durvju rokturiem. Gandrīz 90 grādu atveras. Iekāpšana līdzīga un viss cits arī. Es teiktu, ka neizškirts šajā parametrā.”
Patiesībā i20 garenbāze jeb attālums starp asīm ir pat lielāks nekā Fabia - 2,58 m pret 2,55. Taču Škoda pati ir garāka, un ar to laikam viss ir izteikts.
“Kas tad nu iznāk? Vai i20 nekur nav pārāk par Fabia? Ir, un tā ir cena. Stāsts pat nav par bāzes komplektācijām, kuras tāpat neviens nepērk. Par naudu, ko maksā šāda vai līdzīga Fabia Elegance i20 var dabūt N - Line ar lāpstiņām zem stūres, sporta salonu sarkaniem diegiem, un 120 ZS parasto 100 ZS vietā."
Škoda uz to var atbildēt ar sportisko Fabia Monte Carlo un vajadzības gadījumā arī lielāku pusotra litra 150 zirgspēku dzinēju, kāda i20 nav. Hyundai savukārt liek pretim modeļus ar vieglo 48V hibrīdu, kuri gan necik daudz nesamazina autoparkiem svarīgos CO2 izmešus. Gan Fabiai gan i20 tie ir diezgan līdzīgi - 115 līdz 125 grami uz km. Varbūt Škoda var paspīdēt ar divtoņu krāsu?
“Divkrāsu jumti gaumes lietam, bet tie pieejami arī mazajā klasē. Tas kaut ko maksā bet varbūt ir vērts pamēģināt?"
Eh, arī šeit i20 jau ir priekšā! Hyundai pilsētniekam arī var dabūt melnu jumtu un šis prieks nemaksā vairāk kā Škodai - zem 300 eiro. Arī rūpnīcas garantija ir vienāda - pieci gadi.
Nav izslēgts, ka Fabia un i20 turpmākās attiecības izšķirs pieejamība, kas patlaban nosaka visu. Pie vienādiem vai vismaz līdzīgiem tehniskajiem parametriem un aprīkojuma, kādu vēl nesen ij varējām nemeklēt mazajā klasē, Škoda spīdoši izspēlē savu mūžīgo kārti - piedāvāt šķietami augstākas klases modeli par zemākas jeb teiksim kā ir īstās klases cenu. Šis triks savulaik padarīja par bestselleru Octavia, un tagad Škodai to pašu izdevies īstenot ar Fabia. Šajā mākslā Hyundai vēl ir ko pamācīties, lai gan jāatzīst, ka i20 ir ļoti tuvu mērķim.