Abonē 2025. gadam ar atlaidēm līdz 57% un saņem garantētas dāvanas 55€ vērtībā!

Abonēt žurnālu
Auto un tehnoloģijas

Auto ziņas: kāpēc mazo klasi drīz vajadzēs pārdēvēt par Fabia klasi?

Auto ziņas

Jauns.lv

Auto klases iedala pēc izmēriem un apzīmē ar burtiem. Lielākos segmentus nosauc par godu populārākajiem modeļiem. Tāpēc kompaktklase ir golf klase. Mazo klasi drīz varēs saukt par Fabia klasi. Franču ražotājiem tur būtu kas iebilstams, taču Škoda Fabia gadu gaitā noteikusi daudzus standartus mazajās automašīnās. Bet jaunās Fabia standarti sniedzas pāri mazās klases robežām.

Kaut vai garums - pirmo reizi modeļa vēsturē Fabia hečbeks pārsniedzis 4 metru robežu, ja neskaitām rallija mašīnas.

“Jaunā Fabia tik ļoti pāraugusi savus priekštečus, ka nav pat vērts tos salīdzināt. Ņemsim kaut ko lielāku. Jaunā Fabia ir tik gara un ar tikpat garu riteņu bāzi cik savulaik bija Golf 4. Tas bija sen, kas tas par salīdzinājumu? Labi, bet platumā jaunā Fabia ir tikpat plata kā Golf 6,” stāsta Normunds Avotiņš.

Fabia allaž bijusi pieejama priecīgās krāsās. Tagad krāsu palete papildināta ar Color Concept izvēlni, kas par 230 - 250 eiro ļauj izvēlēties pamatkrāsai pieskaņotu melnu vai pelēku jumtu. Agrāk divkrāsu virsbūve bija iespējama tikai Fabia Monte Carlo.

“Škoda nebūtu Škoda bez Simply Clever. Fabia nav izņēmums. Pirms daudziem gadiem mēs sajūsminājāmies, ka Superb durvīs ir lietussargs. Tagad tādu var dabūt arī mazajā Fabia. Ziemā lietussarga vietā var ielikt oriģinālo slotiņu.”

Škoda teic, ka jaunajā Fabia debitē pieci jauni Simply Clever risinājumi. Skaisti, taču tie vēl jāatrod!

“Ļoti svarīga sadaļa - bagāžnieks. Mīļo stundiņ....Te jau ir pašiem savs tīklu parks!”

Ja noloka atzveltnes, redzams, ka pakāpiens tomēr palicis. Taču to var veikli nomaskēt ar dubulto grīdu. Tā gan maksā 140 eiro.

“Fabia bagāžnieks ir lielāks nekā jebkad - 380 l. Kas neparasti, Fabia var dabūt lielāku degvielas tvertni. 50 litrus 40 vietā par nepilniem 40 eiro. Taču šobrīd mani vairāk interesē, kas ir šis?”

Tas ir viens no pieciem jaunajiem Simply Clever, bet - kur to likt. Atjautības uzdevuma atbilde meklējama... virs galvas

“Nu labi... izdevās. Šis ir vienīgais Škoda aksesurārs par kuru var teikt, ka Simply tas ir, bet baigi Clever gan nē.”

Domājams, ka panorāmas jumts nebūs tā pieprasītākā jaunās Fabias ekstra. Lai gan kas zina - tāds prieks maksā vien 670 eiro.

“Škoda dīleri pamatoti uztraucas, ka jaunā Fabia stipri konkurēs ar Scala ne par labu pēdējai. Tāpēc es mēģināju atrast kaut ko, kas Scalai ir, bet Fabia nav.”

Jaunajai Fabia nevar dabūt elektriski paceļamu bagāžnieka vāku. Sarakstā nav tādas opcijas. Scalai - ir. Škoda uzsver arī jaunos BI-LED lukturus un zemāko gaisa pretestības koeficientu klasē - 0,28. Lai to visu liktu lietā, vēl vajadzīgs kāds dzinējs.

“Saka, ka viens ir neviens. Es saku, ka viens tomēr IR viens. Fabia pietiek ar vienīgo 1 litra turbomotoru. Ja ir sevišķas ambīcijas, tad var dabūt arī 1.5 taču tā ir lieka naudas izšķiešana. Ahā, te ir arī Simply Clever korķītis - piltuve, ko pirmo reizi ieraudzījām Škoda Scala.”

Dzinēja jauda ir 110 zirgspēku. Fabia ir gan vājāki, gan jaudīgāki motori, taču šis šķiet no visām pusēm labākā izvēle.

“Jaunajā paaudzē Fabia ieguvusi pavisam citu stāju. Atkal paldies MQB A0 platformai. Stūrēšana ir blīvāka un pat stūresrats ir tāds resnāks.

Re kur bija negludums, un nekādas nodevīgas skaņas piekarē neparādās. Ir zināms azarts tajā, kā Fabia "ceļ" ārā līkumus.”

Cenas samazināšanas nolūkā Fabia ir viens no retajiem jaunākā gadagājuma modeļiem, kam vispār nav nekādu hibrīdsistēmu - ne vieglo, ne smago, tikai godīgs, kaut mazs benzīna motors. 

“Redzamākais ieguvums no jaunās platformas ir izmēri. Otrais - vadītāja asistenti. Te ir daudz tādu, kādi pirms tam tehniski nebija realizējami.

Pirmo reizi Fabia var dabūt virtuālo paneli. Tas ir par piemaksu, bet ir. Otra lieta, kas arī pirmoreiz. Fabia uzraksti uz saulessarga. Škoda pamatoti lepojas ar šo modeli, un vēlas celt arī nākamo īpašnieku pašaapziņu. Kas tad vēl? Bezvadu lādētājs, dubultais klimats, un, protams, panorāmas jumts! Skaidrs, ka šī nav gluži Fabia parastā, jo pilnā komplektācijā maksā virs 26 000 eiro. Bet tad nu gan varat būt droši, ka šeit ir gandrīz viss, ko Fabia vispār var piedāvāt.”

Cik tad maksās Fabia parastā. Sākuma cena ar atmosfērisko motoru ir vien 14 500 eiro. Taču ja gribas braukt ar DSG pārnesumkārbu, jāņem komplektācija Ambition, un tie jau ir 18 800 eiro.